Toon posts:

Programma om PST files te splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb op google al wat gezocht, maar blijkbaar bestaat er niet echt een goed programma om het volgende te doen :

PST files splitten zonder ze open te doen in Outlook.

Ik zit namelijk hier op het werk met mensen die niets liever doen om PST files zo groot mogelijk te maken (waarbij 3 gig geen uitzondering is)

Daarom de hulp van de gottertjes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:11:
Ik zit namelijk hier op het werk met mensen die niets liever doen om PST files zo groot mogelijk te maken (waarbij 3 gig geen uitzondering is)
Een tool ervoor ken ik niet, maar wacht maar tot de eerste een flink deel data kwijt is, omdat een .pst groter dan 1 gig onstabiel kan worden.
De tool die ik wel ken (van MS), kan een .pst file weer werkbaar maken, door het teveel eraf te kappen en te verwijderen. (uit mijn hoofd max 1 gig)

Leg je mensen uit hoe het werkt, en zie maar wat ze ermee doen.
Nu maken ze van hun probleem jouw probleem. Dat wil je niet :)

(mijn fout; het is 2 gig. http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;197315 )

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 21:48 ]

Verwijderd

Pst-files zijn niet te splitsen, Outlook moet ze in één keer kunnen inlezen.
Je zou aan zippen of rarren kunnen denken.
Als de pst's op het netwerk worden opgeslagen zou je ook aan quota kunnen denken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 21:55 ]

Verwijderd

Zou je dan nie een policy in kunnen stellen bij de clients in outlook om autoarchiveren in te schakelen? Dan wordt een groot deel van de pst files afgekapt en stored in een nieuwe pst. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 09:33:
Zou je dan nie een policy in kunnen stellen bij de clients in outlook om autoarchiveren in te schakelen? Dan wordt een groot deel van de pst files afgekapt en stored in een nieuwe pst. ;)
autoarchiveren is idd de beste manier. En dan ook even die pst file in outlook toevoegen, zodat ze nog steeds even makkelijk ook bij die oude mailtjes kunnen komen...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:11:
Ik dacht dat de limiet die MS geeft aan PST files 2 gigabyte is? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Admin General Chat
Volgens mij is .pst ook niet te splitsen, maar wel te trimmen :
http://www.blastos.com/fo...a7e5621f15e&showtopic=148

Succes. Misschien dat je wat met die info kan:
download programma
Lees dus niet splitter maar Trimmer :)
Just found this tool today and it is quite useful. As we all know, Microsoft Outlook Personal Folder or otherwise known as .pst files can only hold 2gig of information. And we also know that once it reach the 1.8gig or so, Outlook starts to get a bit picky. And if you didn't know ... well know you know.

The utility truncates the .pst file to under 2 GB. To have enough working space, truncate the file between 20 to 25 megabytes (MB) less than the 2 GB limit. The truncated data is removed from the new copy, which means some messages are missing from the recovered copy.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Upgraden naar outlook 2003 kan het probleem met dataverlies boven de 2gb verhelpen. Lost niet direct het probleem van de topic starter op.
Microsoft Office Outlook 2003 has both a different format and a larger overall size limit for the personal folders (.pst) file than the .pst files that are in the earlier versions of Microsoft Outlook. In Outlook 2002 and earlier, the .pst files are in the American National Standards Institute (ANSI) format, and the overall size has a limit of 2 gigabytes (GB).

In Outlook 2003 .pst files are in the UNICODE format by default, and the overall size of the .pst files has a limit that is more than 20 GB. Outlook 2003 supports both the UNICODE and the ANSI formats, but the versions of Outlook that are earlier than Outlook 2003 do not support the UNICODE format and have a smaller size limit.
bron

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 09:51:
[...]

autoarchiveren is idd de beste manier. En dan ook even die pst file in outlook toevoegen, zodat ze nog steeds even makkelijk ook bij die oude mailtjes kunnen komen...
:D Jahe... vond ik ook :D

Al1 zou ik die pst-file nie in outlook toevoegen... krijg je weer ut probleem dat ie zoveel moet laden. Je kan die pst-file wel via een share beschikbaar maken... deze kan dan indien nodig door de gebruiker zelf vanuit outlook geopend worden. (Bestand - Openen - Bestand met persoonlijke mappen (pst))

Dus stel autoarchiveren in voor de clients op een aangegeven share en de gebruikers kunnen hun archief op deze share handmatig raadplegen indien nodig. (Heb je g1 omkijken meer naar) _/-\o_
Pagina: 1