Airport Express uitgebracht!

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74218

Topicstarter
Het eerste 802.11g basis station!
Kortom: vanaf overal in huis luisteren naar itunes, printen en surfen, niet via een laptop maar via iets dat in je hand past,
voor 129$!
Over europa nog niet echt iets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 13:57

chem

Reist de wereld rond

Afbeeldingslocatie: http://a688.g.akamai.net/7/688/51/b209b66ae08394/www.apple.com/home/images/2004/06/airportexpressimage_060704.jpgAfbeeldingslocatie: http://a1552.g.akamai.net/7/1552/51/03bbc2c0dd7f70/www.apple.com/home/images/2004/06/airportexpresstitle_060704.gif
Enjoy your iTunes music library in virtually any room of your house. Share a single broadband Internet connection and USB printer without inconvenient and obtrusive cables. Create an instant wireless network on the go. Extend the range of your current wireless network. How many devices do you need to do all this? Just one.

Presenting AirPort Express.

Featuring AirTunes for playing your iTunes music wirelessly on your home stereo or powered speakers, AirPort Express brings not only the Internet but your music to wherever in your home you like to enjoy them most — whether you use a Mac or Windows PC. Unmatched in its ease of use, it delivers data rates up to 54 megabits per second, fits in the palm of your hand so you can take it wherever you go — and it costs just $129.

[ Voor 72% gewijzigd door chem op 07-06-2004 21:26 . Reden: wat minder bla bla :P ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

wat is het nou prcies?
ik heb het al gevonden en ik ga het gelijk bestellen.

[ Voor 56% gewijzigd door Qorne op 07-06-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 13:57

chem

Reist de wereld rond

Ghe, anders lees je het even?

Het is een kleine airport; de range is kleiner maar het apparaat ook. Hij kost een $129 en biedt als extra een audio-out, naast een ingebouwde "printer server" via USB.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een AE basestation voor direct in het stopcontact. Alleen denk ik dat het bereik matig is, maar hij heeft dan wel als extra functie die audio uitgang. Gewoon een mobile basestation dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Simpel gezegd: een base station voor in 't stopcontact, gecombineerd met een iPod.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

chem schreef op 07 juni 2004 @ 21:25:
Ghe, anders lees je het even?

Het is een kleine airport; de range is kleiner maar het apparaat ook. Hij kost een $129 en biedt als extra een audio-out, naast een ingebouwde "printer server" via USB.
Nu snap Qorne ook waar Apple het vanmiddag overhad, hij had het hier over, dat dit vandaag zou uitkomen, ik volgede hem niet helemaal :) maar het belooft veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74218

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42314

Dit is geniaal voor mensen met een iBook/Powerbook. Want dan hoef je je printer of audiostekker niet zoveel keer per dag aan te sluiten. Het gaat gewoon allemaal draadloos, dus je kan alle randapparatuur ergens anders zetten waar je wel ruimte hebt en uit het zicht. Ik noem maar wat. Innovatie rules :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 17:27
Daarnaast kan je hiermee ook het bereik van je bestaande wifi-netwerk verlengen, zodat ook in de kleine hoekjes van je huis de dekking OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
:D precies wat ik nodig heb!
Een lossen printerserver kost al gauw €100. Voor die extra bereik en aansluiting op stereo wil ik zeker wel €50 erbij dokken. Is er al iemand hier die 'm heeft?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Erg mooi, maar hoe is de support voor windows, kan ik daar ook makkelijk (eventueel met een ander programma dan iTunes) muziek verzenden naar m'n muziek installatie?

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOne op 08-06-2004 12:46 . Reden: Zie dat je dus iTunes 4.6 of hoger moet gebruiken. ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
CrashOne schreef op 08 juni 2004 @ 12:41:
Erg mooi, maar hoe is de support voor windows, kan ik daar ook makkelijk (eventueel met een ander programma dan iTunes) muziek verzenden naar m'n muziek installatie?
muziek verzenden gaat denk ik alleen via iTunes. Maar dat zal dus perfect werken onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Staat ook op de T.net FP met uitleg: nieuws: Apple introduceert AirPort Express :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Is wel cool op zich, met dat AirTunes kan je per AirportExpress (dus per kamer) regelen welke muziek er moet afspelen. Enige probleem is natuurlijk dat je alsnog een flaptop moet hebben ofzo om remote in te loggen om je muziek keuze te maken.

Is er eigenlijk niet een vergelijkbaar product, maar dan voor gewoon bedraad netwerk?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 08-06-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Deze kun je denk ik ook gewoon bedraad gebruiken? Geen garanties natuurlijk, maar daar ging ik eigenlijk wel vanuit. Aangezien er geen router of zo in zit zou hij weinig verschil moeten maken tussen draad en draadloos. Maar dat is alleen maar gokwerk..

[ Voor 37% gewijzigd door frim op 08-06-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28060

Ik hoop idd ook dat hij ook bedraad gebruikt kan worden.
Maar er zit ook een firewall in, dus ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 50683 schreef op 08 juni 2004 @ 13:12:
Is wel cool op zich, met dat AirTunes kan je per AirportExpress (dus per kamer) regelen welke muziek er moet afspelen. Enige probleem is natuurlijk dat je alsnog een flaptop moet hebben ofzo om remote in te loggen om je muziek keuze te maken.

Is er eigenlijk niet een vergelijkbaar product, maar dan voor gewoon bedraad netwerk?
De Squeezebox.
Volgens mij is 'ie er ook idd voor bedraad netwerk :)

http://www.slimdevices.com/

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28146

Kan je hier ook je ADSL-modem op aansluiten zodat je ook meteen draadloos internet hebt (ik heb een ethernet-modem)? Of moet je je internet verbinding dan delen met een pc die aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 28146 schreef op 08 juni 2004 @ 16:14:
Kan je hier ook je ADSL-modem op aansluiten zodat je ook meteen draadloos internet hebt (ik heb een ethernet-modem)? Of moet je je internet verbinding dan delen met een pc die aanstaat?
Zover ik heb kunnen beoordelen kan dat alleen met de gewone Airport Extreme. Deze kun je wel gebruiken als je een router in je vaste netwerk hebt natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Anoniem: 28146 schreef op 08 juni 2004 @ 16:14:
Antwoord:
Vanaf nu kun je overal in huis genieten van je iTunes-muziekbibliotheek. Maar je kunt ook een breedband-internetverbinding of een USB-printer met anderen delen, zonder dat je daarvoor allerlei extra kabels nodig hebt. Of terwijl je onderweg bent even snel een draadloos netwerk opzetten. En zelfs het bereik van je huidige draadloze netwerk uitbreiden. Hoeveel apparaten je daarvoor nodig hebt? Niet meer dan één!

En natuurlijk kun je ook vanaf elke plek in je huis volledig draadloos het internet op.

De AirPort Express ondersteunt zowel Macintosh computers met een AirPort Extreme-kaart en Wi-Fi-compatibele 802.11g Windows-pc's als Macs met de oudere AirPort-kaart en 802.11b Windows-pc's. En doordat de AirPort Express via je ADSL- of kabelmodem gelijktijdige internettoegang biedt voor maximaal 10 computers, kan iedereen in je huis draadloos het internet op zonder dat iemand een ander in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op 08 juni 2004 @ 16:22:
[...]

Zover ik heb kunnen beoordelen kan dat alleen met de gewone Airport Extreme. Deze kun je wel gebruiken als je een router in je vaste netwerk hebt natuurlijk.
Yep, hij mist een lan aansluiting.
Wel leuk dat je nu kunt zien welke kant het met de ipod gaat, die krijgt wireless ingebouwd in de toekomstige revisies.

[ Voor 17% gewijzigd door dolby op 08-06-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Hoe kom je erbij dat hij een LAN aansluiting mist. Op de foto's en de specs kun je hem duidelijk zien. Ook geven ze op de Apple-site waaruit ik gequote heb, deze info.
Je kan hem gewoon op je ADSL modem aansluiten. Anders heb je er zo weinig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij heeft hij wel een lan aansluiting en kan er wel een verbinding gedeelt worden:
Draadloos netwerken

Net als zijn grote broer, het AirPort Extreme-basisstation, maakt de AirPort Express gebruik van de draadloze 802.11g-standaard, wat zorgt voor verbluffend hoge gegevenssnelheden, met een maximum van maar liefst 54 Mbps.(3) De AirPort Express ondersteunt zowel Macintosh computers met een AirPort Extreme-kaart en Wi-Fi-compatibele 802.11g Windows-pc's als Macs met de oudere AirPort-kaart en 802.11b Windows-pc's. En doordat de AirPort Express via je ADSL- of kabelmodem gelijktijdige internettoegang biedt voor maximaal 10 computers, kan iedereen in je huis draadloos het internet op zonder dat iemand een ander in de weg zit.(4).
/klein beetje spuit elf :P

[ Voor 4% gewijzigd door CrashOne op 08-06-2004 16:54 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
black_eye schreef op 08 juni 2004 @ 16:53:
Hoe kom je erbij dat hij een LAN aansluiting mist. Op de foto's en de specs kun je hem duidelijk zien. Ook geven ze op de Apple-site waaruit ik gequote heb, deze info.
Je kan hem gewoon op je ADSL modem aansluiten. Anders heb je er zo weinig aan...
http://www.apple.com/airportexpress/specs.html staat van niet
Je bent in de war met een wan aansluiting, die zit erop, de airport extreme heeft beide.

[ Voor 13% gewijzigd door dolby op 08-06-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Kijk eens wat er naast de USB aansluiting zit...
Juist een LAN aansluiting en nog een Quoteje van de Applesite
in je hotelkamer sluit je het AirPort Express-basisstation eenvoudig aan op het Ethernet-netwerk van het hotel (indien beschikbaar).
Hoe wilde je hem op het ethernetwerk (LAN-netwerk) aansluiten zonder LAN (netwerk) poort??

Niet dus. Er zit gewoon een netwerkaansluiting op.

Die wordt alleen gebruikt om je router/modem op aan te sluiten. Als WAN poort dus.

[ Voor 10% gewijzigd door black_eye op 08-06-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Dat zeg ik, het is een wan poort, je kunt bijv niet je xbox erop doen als je hem aan je kabelmodem ofzo hebt hangen, airport extreme heeft lan & wan poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

Ok, maar aangezien ik hier las dat je er geen ADSLmodem/router op kan aansluiten, noemde ik het een LAN poort. Dan weten de meeste mensen dat dit wel kan.

Volgens Apple is het een 10/100BASE -T Ethernet aansluiting, die nog intelligent is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
black_eye schreef op 08 juni 2004 @ 17:24:
Ok, maar aangezien ik hier las dat je er geen ADSLmodem/router op kan aansluiten, noemde ik het een LAN poort. Dan weten de meeste mensen dat dit wel kan.

Volgens Apple is het een 10/100BASE -T Ethernet aansluiting, die nog intelligent is ook.
Het is gewoon een ethernet poort die auto sensing heeft zodat de poort gewoon cross cable en gewoon straight aan kan. Uit een modem komt meestal cross cable. Tussen switch en computer zit straight.

Auto sensing zit op elke Apple vanaf 1998 dacht ik. Zou ook eerder kunnen zijn. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36388

Er is maar een beperkte range van printers die werken:
http://www.apple.com/airport/printcompatibility.html
En alleen maar op macOSX. Als je windows hebt, dan werkt het niet.

En als ik op mijn windows pc geluid afspeel met de AE moet dit dan via itunes of kan ik ook het geluid van een film naar mijn stereo doorsturen? Of is echt alleen voor air-tunes/i-tunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 36388 schreef op 08 juni 2004 @ 18:57:
Er is maar een beperkte range van printers die werken:
http://www.apple.com/airport/printcompatibility.html
En alleen maar op macOSX. Als je windows hebt, dan werkt het niet.
Je kijkt nu naar de Airport Extreme printer compatibiliteit, terwijl je die van Airport Express moet hebben. Want daarbij staat:
Wireless printing over USB requires Mac OS X v10.2.7 or later or Windows XP or Windows 2000 and a compatible printer.
(onderaan, bij de footnotes)
Weet alleen niet wat een compatible printer is.

Edit: die lijst staat overigens wel gelinkt bij de USB port @ http://www.apple.com/airp...unwireyourlivingroom.html
En als ik op mijn windows pc geluid afspeel met de AE moet dit dan via itunes of kan ik ook het geluid van een film naar mijn stereo doorsturen? Of is echt alleen voor air-tunes/i-tunes.
Dat zal wel via iTunes moeten, gok ik.

[ Voor 7% gewijzigd door blackd op 08-06-2004 19:06 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:59
Echt een bijzonder leuk apparaat dat precies in de apple strategie past. Ook het extenden van de range van een Extreme hotspot is een interessante optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115636

blackd schreef op 08 juni 2004 @ 19:04:(onderaan, bij de footnotes)
Weet alleen niet wat een compatible printer is.
Compatible met 1 van die besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, en nu wordt het imho weer eens tijd voor een slotje. Dat ding staat op de FP, als er mensen zijn die er straks problemen mee hebben zijn ze vrij om een topic te openen, maar als er, zoals nu, allerlei vragen komen die makkelijk uit de specs te halen zijn gaat die dus dicht.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.