Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] zoeken in faq van forum

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me regelmatig op dat topicstarters de faq niet doorlezen, terwijl hier af en toe wel het antwoord is te vinden op hun vraag/probleem. Vervolgens vraag ik me dan af waarom de search niet in de faq zoekt. Ik begrijp heel goed dat topicstarters dit zoiezo moeten doorlezen, maar het zou denk ik wel makkelijk zijn als de search er ook in zocht. Ik heb al bij de instellingen gekeken maar kon er niets over vinden, ook niet bij de search zelf. Start ik hier nou een nutteloos topic of is het idd niet mogelijk de search op de faqs los te laten?

PS ik hoop dat het in het goede forum staat

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Status van topic: al gezien bij de Search? Daar kun je instellen dat je in stickies wil zoeken. Aangezien subforum-FAQ's altijd sticky zijn kom je daarmee een heel eind :) .

[ Voor 16% gewijzigd door Harm op 07-06-2004 20:53 . Reden: BTW ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dan ipv sticky voor 'Alle' kies dan moet hij toch ook in stickies zoeken of ben ik nou zo gek?

edit:
ik ben er nu achter dat hij het soms wel doet (een faq als resultaat geven) maar soms ook echt niet als ik 'Alle' kies

edit2:
oh nee dat leek maar zo door het hoofdlettergebruik, excuses voor het ongemak

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 21:02 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Harm schreef op 07 juni 2004 @ 20:53:
<cite>Status van topic:</cite> al gezien bij de Search? Daar kun je instellen dat je in stickies wil zoeken. Aangezien subforum-FAQ's altijd sticky zijn kom je daarmee een heel eind :) .
voor zover ik weet zijn de meeste FAQ's vooral gesloten topics en zijn die sticky's vaak alleen indexen. Althans zo is het bij een aantal fora waar ik veel kom :P

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Erkens schreef op 07 juni 2004 @ 22:24:
[...]

voor zover ik weet zijn de meeste FAQ's vooral gesloten topics en zijn die sticky's vaak alleen indexen. Althans zo is het bij een aantal fora waar ik veel kom :P
Hmz, daar heb je een goed punt :P . Staat er nog iets speciaals in de titels van die topics dan? Zo ja, dan kun je daar weer wat mee gaan doen in combinatie met het title:-ding dat je bij Trefwoorden in kunt geven in combinatie met de status van het topic.

Verwijderd

Topicstarter
Zitten we nou moeilijk te doen terwijl het juist makkelijk moet zijn? Als we title...blabla etc moeten gaan gebruiken dan wordt het zoeken met de search er niet gemakkelijker op en al helemaal niet leuker (en dan wordt er dus alsnog niet in de faq gezocht).

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 22:29:
Zitten we nou moeilijk te doen terwijl het juist makkelijk moet zijn? Als we title...blabla etc moeten gaan gebruiken dan wordt het zoeken met de search er niet gemakkelijker op en al helemaal niet leuker (en dan wordt er dus alsnog niet in de faq gezocht).
naar mijn weten zijn de forum faq's gewoon topics die ook geindexeerd zijn en dus ook gewoon te vinden ;)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik heb al vaak geroepen dat de FAQ's beter met de search naar boven moeten komen, maar daar is nooit wat in gezien.

Wat ik gehoord heb is dat ACM met een kennisbank-iets bezig is wat dit probleem ws. ook moet gaan verhelpen.

Who is John Galt?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Tsja... er wordt automatisch gezocht in Sticky's, en eventueel kan er een hogere rating (weight) aan een bepaald soort topic gegeven worden.
Maar dat is (nog) niet zo, en voorlopig zal dat ook niet het geval zijn, aangezien het heel erg implementatie-specifiek is...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.