Ik moet een heel aantal plaatjes van afmetingen veranderen.
ze zijn nu ongeveer 700x1000 en ze moeten worden 61x98
om tijdsverlies te beperken wil ik dat alsvolgt automatiseren:
het probleem zit 'm in "mogrify -crop 610x980 *"
opzich werkt die regel wel, maar het levert mij niet het gewenste resultaat op.
ik wil namelijk een stuk van 610x980 uit het MIDDEN van de afbeelding, en die optie ben ik in de online-documentatie van mogrify niet tegengekomen (nb: mogrify maakt deel uit van de Image Magick tools)
Wie weet er een nette, tijdsbesparende oplossing voor dit probleem?
thnx in advance!
PS: wat altijd nog kan is een slordige manier:
ik weet hoe breed de afbeeldingen zijn: varierend tussen 650 en 690.
Dan knip ik ze eerst naar 645 (ofzo) door eer links wat vanaf te halen.
Daarna maak ik ze 610 door er rechts wat vanaf te halen. Per saldo gaat dan links en rechts ongeveer evenveel beeld 'verloren', en niet aan een kant een heel eind.
ze zijn nu ongeveer 700x1000 en ze moeten worden 61x98
om tijdsverlies te beperken wil ik dat alsvolgt automatiseren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #!/bin/bash # # dit script maakt de afbeeldingen die nodig zijn voor # afstudeeronderzoek op de juiste afmetingen. (61x98) # # eerst worden alle plaatjes 980 hoog gemaakt mogrify -geometry x980\> * # vervolgens worden de afbeeldingen die smaller dan 610 zijn opgeblazen tot 610 bij y # dit is waarschijnlijk niet nodig: alle afbeeldingen zijn minstens 610 breed mogrify -geometry 610x2000\< * # nu worden de 'uitstekende' randen van de afbeelding eraf gesneden # mogrify -crop 610x980 * # -crop werkt niet, daar dat een # de afbeeldingen worden verkleind (tot 10%) naar de gewenste afmetingen mogrify -geometry 10% * |
het probleem zit 'm in "mogrify -crop 610x980 *"
opzich werkt die regel wel, maar het levert mij niet het gewenste resultaat op.
ik wil namelijk een stuk van 610x980 uit het MIDDEN van de afbeelding, en die optie ben ik in de online-documentatie van mogrify niet tegengekomen (nb: mogrify maakt deel uit van de Image Magick tools)
Wie weet er een nette, tijdsbesparende oplossing voor dit probleem?
thnx in advance!
PS: wat altijd nog kan is een slordige manier:
ik weet hoe breed de afbeeldingen zijn: varierend tussen 650 en 690.
Dan knip ik ze eerst naar 645 (ofzo) door eer links wat vanaf te halen.
Daarna maak ik ze 610 door er rechts wat vanaf te halen. Per saldo gaat dan links en rechts ongeveer evenveel beeld 'verloren', en niet aan een kant een heel eind.