Toon posts:

partitie's weg hackers of virus??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een wat vreemde vraag en weet ook niet of ik wel in de juiste topic zit.
Het zit namelijk zo ik ben zelf geen it-er of expert maar weet me aardig te redden met mijn pc (meestal door hier ff te zoeken _/-\o_ ) maar nu heb ik wel heel iets vreemds.
Een matje van me heeft een poosje geleden mij gevraagt om hem eens te helpen om dat hij zijn pc niet meer kon opstarten. Wat bleek is dat hij een heel andere windows login had als anders. Vanwege tijd gebrek hebben we er toen voor gekozen om maar opnieuw te instaleren. Wat zonder problemen is gelukt. Na een week of 3 belde hij mij op met de melding dat zijn pc was vast gelopen en niet meer wou opstarten wel bios maar geen windows. Dus dacht ik dat zijn hd mischien wel eens stuk kon zijn en ik wel ff zou komen kijken. Toen ik bij hem kwam heb ik in de bios gekeken naar pri ide en daar stond de hd gewoon tussen. Vreemd dacht ik en gooide de win xp cd erin om maar eens te kijken of de cd de hd wel zou zien. En setup degon en kwam tot het selecteren van de hd. maar daar stond wel de hd maar niet de partities?????
Oke toen ik weer de partieties wou aan maken zegt setup dat de schijf onbruikbaar is????
nu heb ik op tweakers een stukje gelezen en het probleem kunnen op lossen ( partitie recovery _/-\o_ ) . nou is mijn vraag hoe kan dit gebeuren, hebben hackers hem tepakken gehad of was het een virus??? kunnen hackers dit??? Hij had Norton AV 2004 en tiny pro en ik had alles nog eens extra ingesteld zoals beschreven wordt in (Topic: HOWTO: Beveilig je (Windows) pc).
ook vertelde hij me dat hij op een soort spelletjes site (www.mobstar.cc) aan het chatten was toen zijn pc vast liep (toen ik voor het eerst zijn pc heb geinstaleerd had ik al vermoedens dat hij was gehackt). dus ik vermoed nu dat een andere speler hem tegrazen wil nemen ofzo?? is er een manier om hier achter te komen???? en wat kan ik nog meer doen om dit te voorkomen??

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Misschien geen hackers of virus, maar gewoon een hardwareprobleem?

Ik zou het niet in die richting zoeken, er kan immers van alles aan de hand zijn... bijvoorbeeld een slechte IDE-kabel, problemen met de IDE-controller of defecte HD.

Controleer / vervang daarom eens de betreffende IDE-kabel, zet de schijf eens op de sec. IDE, etc. Als dat allemaal niet werkt, dan is t vast een idee om de hd terug te nemen naar de winkel...

Verwijderd

Ik denk dat het idd eerder een hardware probleem is, een hardisk die z'n beste tijd gehad heeft bijvoorbeeld.

Probeer met wat tooltjes te kijken of de schijf nog bad-sectors heeft of bij een Maxtor schijf bijvoorbeeld Maxblast te draaien en kijken wat deze aangeeft.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Mn broertje had ook zo iets... Pc doet het maanden goed.. Op een dag sluit ie em af, hm, loopt vast bij uitschakelen, naja dan maar ff reset.. Poef, hele c weg :P(Maxtror schijf btw)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik was vergeten te zeggen was dat de pc steeds vanzelf opstarte en toen ik zij om ff de netwerk kabel er uit tetrekken heeft hij niet meer van zelf opgestart

Verwijderd

Topicstarter
sorrie maar het is wel een maxtor 80 GB 8 mb cash nog geen half jaar oud pc is net nieuw maar het is geen hardware probleem denk ik
ik heb er een tooltje voor gevonden en de partities weer hersteld
pc draait weer perfect ik vermoed tog egt iets met een hacker
ook omdat de pc 3 keer van zelf opstarte en toen ik dus zij om de netwerk kabel er uit te trekken deed hij het niet meer
zijn netwerk kaart zit onboard en ik weet niet of hij dan ook wol hebben ik kan niets vinden er over in de bios

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 20:09
Dat opnieuw opstarten van die pc lijkt mij meer op een blaster virus of soort gelijk virus die de RPC bug gebruikt

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

HEy ik heb zojuist ongeveer zelfde probleem ervaren

ik heb :

1x 60 gig maxtor schijf ( werkt nog gewoon)
1x 160 Gig Maxtor schijf
partitie 1: Windows (c schijf) deze werkt nog gewoon helemaal...
partitie 2: Apps and programs : Hier zie ik de mappen in de root wel maar als ik ze wil openen dan zegt hij toegang geweigerd
partitie 3: Zooi : deze is van 130 gig Hier kan ik helemaal niet meer op ik moet hem eerst formateren zegt hij

als je bij schijfbeheer kijkt dan zie je dat hij 100% vrij is en geen bestandsysteem heeft :s

Het is nu al de 2e keer in 1 maand tijd ( vorige keer met veel moeite alles kunnen formateren en weer goed ( maar alles kwijt ) kunnen krijgen...

kan iemand mij helpen :S

ps: Wat is dat tooltje voor het terug krijgen van de gegevens? ( naam )

Bij voorbaat dank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deurmat - open maar even een nieuw topic waarin je topic aan deze eisen voldoet:
- Je geeft aan welk OS het hier over gaat (welke Windows, e.d.)
- Wat precies je probleem is (of problemen zijn - maar zorg dan dat ze netjes van elkaar gescheiden zijn)
- Je geeft aan wat je zelf al gedaan hebt om dit probleem op te lossen :)

Ik neem aan dat bv. het "Access denied"-verhaal je al lang gevonden hebt in de Windows Operating Systems FAQ :)

Verwijderd

ik heb al een topic gemaakt maar de rechten hebben er niks mee te maken das het rare ... en ps : wat er in de Faq staat daarover is bij mij niet maar toch bedankt :)
Pagina: 1