autoversterker / speaker combinatie

Pagina: 1
Acties:

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
Ik ben van plan een nieuw systeem voor mijn auto aan te schaffen.
Het plan word om een 3 wegsysteem te bouwen in de kofferbak, waarbij er 2 subs, 2 midtoner en 2 tweeters moeten komen (hele bak vol dus).

Heb ik nu 1 of 2 versterkers nodig als ik gebruik maar van een passieve filter? De speakers worden regelmatig tot het maximum opengezet. En wat voor versterker combinatie is in dat geval dan het beste, één 4 en één 2 kanaals (4 kanaals bridge?)?
Ik wil dus alles maximaal hebben, zo veel mogelijk geluid (wel zonder vervorming, en geen kraken/slechte kwaliteit ed.)

De subs die ik had gezien waren allemaal rond de 300Watt RMS max, dus aardig wat vermogen. En moet ik die tweeters nu ook zoeken in dezelfde marge, want hier zie ik er alleen maar van max 100Watt RMS??

search kon me weinig uitkomst bieden, omdat de meeste mensen hem niet volop open willen zetten, of maximaal 1 versterker willen gebruiken.

schema wat ik in gedachte had>>

code:
1
2
radio-->filter-->versterker 1--> tweeter +middetoner
                    -->versterker 2-->woofers

of is dit beter?
code:
1
radio-->versterker--> 3weg filter --> speakers

[ Voor 29% gewijzigd door _sepulnation_ op 07-06-2004 20:20 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

je kan een aantal dingen doen:

- een actief filter kopen en die tussen HU en amps inzetten.
- een meerkanaals amp kopen met filters erin (hebben ze bijna allemaal).

Kijk eens rond op www.12vhifi.nl en op www.showyoursound.nl (en het forum!). Daar vind je wat je zoekt.

Wise enough to play the fool

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 10:48
Even tussendoor, gebaseerd op mijn eigen ervaring, MTX heeft hele mooie subjes en versterkers die erg mooi en zuiver klinken, ook als het hard gaat B) Daar heb j m tenslotte voor. Ff kijken hoe die ook alweer heetten, want auto inmiddels alweer paar maandjes weg.

Edit:
MTX thunder 6304 versterker 4kanaals, kan je compleet gebruiken voor je subs (thunder 8000x2 moet gigantisch zijn, had ik er 1 van en was al erg bruut :+ ) en rcf maakt hele leuke 2-weg systemen met hele nette filters voor jouw toepassing misschien de 2sq165 proberen aan een leuke jbl versterker oid :o

Neem wel een zak geld mee btw :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door Miglow op 07-06-2004 20:43 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Hey, kijk is naar de link in mijn sig. Daar staan nu ESX QM12 woofertjes. 3,6cm uitslag, 800w rms, 88dB gevoeligheid. Dus goed aan te sturen. Dan neem je die samen met de Rockford Fosgate Power 1501 BD. Ga je kentekenplaten maar alvast vastSCHROEFEN :+

Dan is het een goede optie om een setje Focals te nemen met de Helix HXA 40x MKII, waarmee je nog 2 kanalen overhoud die je dan kan gebruiken voor in de auto zelf. Want als ik het goed begrijp wil je ook geluid uit de kofferbak zelf hebben toch ?

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 07-06-2004 21:07 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel