[scanner] +/- 100 euro, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:40

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een scanner, maar ik heb al geen tijden meer een scanner gebruikt (de laatste die ik had, was een scanner van 6 jaar oud en ik neem aan dat de technologie wel verbeterd is).

Ook als ik zoek op google, dan krijg ik alleen maar prijzen te zien in webwinkels, wat niet echt opschiet.

Ik heb een bedrag van rond de 100 euro in mijn hoofd, maar welke kan je dan het beste kopen voor die prijs? Ik leg niet zozeer de nadruk hoe plat en klein hij is, maar hoe goed hij een foto kan inscannen (zonder daar een half uur mee bezig te zijn natuurlijk). Ik las enkele topics over scanners, maar die waren 3 jaar oud en dat schoot ook niet echt op.

Ik zag ook dat je negatieven kunt inscannen, maar wat kan je daar dan mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Pater op 07-06-2004 19:59 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb hier laatst de Canon lide 50 gekocht, heb niet zoveel verstand van scannen maar hij is lekker snel en een voordeel is dat ie zijn stroom van de usb haalt dus je hebt niet nog een voedingskabel nodig.

Op de voorkant zitten 4 sneltoetsen die je kan toewijzen. Ik heb daarop bv. 300dpi en opslaan als jpg, 1200 en jpg, 1200 en openen in photoshop en 300dpi en mailen. erg handig. Ook zit er een beugel bij zodat je hem op zijn zijkant kan zetten ( en nog steeds scannen) en heb je niet zoveel ruimte nodig op je buro.

[ Voor 16% gewijzigd door lonkhuijzen op 07-06-2004 20:04 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:40

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply.

Dat aftappen van de stroom uit je USB poort is erg handig, dat scheelt me weer een stroomsnoer. Er zitten namelijk ERG veel stroomdraden onder mijn bureau, dus dat scheelt altijd. Gaat dat echter niet ten koste van je voeding (en daarmee de performance van je computer)?

Ik las ook in eerdere reviews op GoT dat Canon de beste scanners levert, maar ja, dat was een topic van 3 jaar oud, dus ik weet niet meer of dit nog steeds hetzelfde is.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Voor die prijs is een LiDe 50 een goede keus. Die Canons doen erg goed en snel hun werk. Je zou eventueel voor een HP 3670 (±99EUR) kunnen gaan, maar de Canon is qua specificaties al beter.

Met een negatiefscan kan je eventueel negatieven en/of dia's inscannen. Dus je hoeft niet per se een afgedrukte foto te hebben. Bovendien is je negatief orgineel, je fotoafdruk kan al te licht of te donker zijn. Je behoudt dan dus de meeste kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 08-06-2004 08:42 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Indien je ook negatieven wilt scannen, dan kun je bij de volgende draadjes wat tips vinden:

864202 en 730932

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een bekende van mij heeft de Epson Perfection 1670 PW
Levert goede resultaten en de snelheid is ook prima.
Voor ca 25 euro meer is hij ook verkrijgbaar met negatief-unit, (Perfection 1670 Photo) PW. Dan kun je ook negatieven scannen. Als je echt serieus negatieven wil scannen kun je echter beter de draadjes lezen waar Broer naar verwijst, maar dan ben je veel meer geld kwijt.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 08-06-2004 09:41 ]

Pagina: 1