[OC] Pc start niet normaal

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:30
Ik draai al 3 weken succesvol en harstikke stabiel met 2200+ 13,5x170 @ 1,8 volt. Geen 1 vastloper. Maar dit kreeg ik vanmorgen als probleem. Ik wou men pc aandoen hij gaat normaal aan maar hij gaf niet het piepje dus ik dacht wat nou ? Dus trok de stekker eruit bij mijn moederbord ( asus a7n8x deluxe met laatste officeele bios) wordt dan default settings geladen. Wou die wel booten zet ik oc'ed settings in bios goed en toen rebootte die gewoon perfect. En de pc is ook harstikke stabiel Maar vanavond deed ik men pc weer ff uit en deed ie weer hetzelfde. Dit lijkt mij een coldboot probleem maar hoe kan ik dat oplossen ?
Rest van men specs
Kingston Valueram PC3200 2x 512mb dual channel
Ati Radeon 9800SE @ pro 128mb
480W tagan voeding goede voltage lijnen
Cpu stressed @ 1,8 volt 45 zit thermaltake aqaurius waterkoeling op
4 case fans case temp met dit weer is 25 graden dus ook niks mis mee.

Ik zou dus graag van jullie willen weten wat ik eraan kan doen
alvast bedankt :)

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik dacht eerst aan voeding ofzo,maar dat kan niet echt.480 watt 8)7

Dus...

sorry maar weet het niet :s
DSacht dat ik het wist,maar bij ander inzien niet :s
sorry

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. ik denk toch echt een te hoge setting van je FSB... Heb ik met een ander moederbord van Asus ook last van gehad dat je 2x moest booten voordat hij het deed... Was bij mij een A7A266 Was op te lossen door net 1 stapje lager te gaan zitten...

2 stapjes hoger en hij deed het ook btw 8)7 maar hoe dat kan zou ik echt ni weten :P

Probeer dat dus eens uit...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Zenix
apen-nootjes schreef op 07 juni 2004 @ 20:47:
Mja.. ik denk toch echt een te hoge setting van je FSB... Heb ik met een ander moederbord van Asus ook last van gehad dat je 2x moest booten voordat hij het deed... Was bij mij een A7A266 Was op te lossen door net 1 stapje lager te gaan zitten...

2 stapjes hoger en hij deed het ook btw 8)7 maar hoe dat kan zou ik echt ni weten :P

Probeer dat dus eens uit...
Hoger kan niet dit is zen max. En ja dit bord kan 200fsb zelfs makkelijk aan dus dat zou raar zijn. Lager probeer ik morgen wel ff :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 07-06-2004 23:13 ]

• Zenix
nog maar een schopje...

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Voor je begint te schoppen misschien eerst eens meedelen of het verlagen van de FSB geholpen heeft? Ik ga ervan uit van niet, maar je kan dat best eens aangeven. (misschien zelfs nog verder terugclocken)

• Zenix
ScSi_009 schreef op 10 juni 2004 @ 23:40:
[...]

Voor je begint te schoppen misschien eerst eens meedelen of het verlagen van de FSB geholpen heeft? Ik ga ervan uit van niet, maar je kan dat best eens aangeven. (misschien zelfs nog verder terugclocken)
Nee hij werkt toch helemaal perfect overgeklokt 2 dagen aangestaan alles gespeeld prime95 gedraaid met die oc 24 uur maar hij wilt er niet mee opstarten normaal meer eerst 2 weken wel ? Waarom eerst wel en nu niet ? En wat kan ik ertegen doen want het is niet zo dat men oc instabiel is ofzo.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
Compufreaky schreef op 11 juni 2004 @ 14:37:
[...]

Nee hij werkt toch helemaal perfect overgeklokt 2 dagen aangestaan alles gespeeld prime95 gedraaid met die oc 24 uur maar hij wilt er niet mee opstarten normaal meer eerst 2 weken wel ? Waarom eerst wel en nu niet ? En wat kan ik ertegen doen want het is niet zo dat men oc instabiel is ofzo.
Misschien dat door het warme weer je pc iets instabiel wordt omdat ie net een tikkie warmer wordt? ik moest ook van 2450 naar 2400 mhz :'( :P

• Zenix
RedXraD schreef op 11 juni 2004 @ 14:39:
[...]

Misschien dat door het warme weer je pc iets instabiel wordt omdat ie net een tikkie warmer wordt? ik moest ook van 2450 naar 2400 mhz :'( :P
Niet instabiel kijk het werkte zo hij wou niet booten maar toen bootte die defaults zet ik oced speeds erin en restart die en toen werkte het gewoon perfect. Maar hij wilt niet booten als ik hem helemaal uit doe en opnieuw aandruk.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Mischien heeft je mobo last van het probleem dat ook wel eens voorkomt bij ASROCK moederborden; namelijk dat ze niet goed booten omdat de chipjes nog niet op temperatuur zijn. Heb ik een x een topic over gelezen en een vriend heeft er ervaring mee. Na een paar keer reset doet ie het dan wel.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb hier precies hetzelfde met mijn Asus A7N8X Deluxe. Vind het wel wat eigenaardig, maar het kan me niet echt boeien. Dit systeem reboot ik sowieso maar 2 of 3 keer per maand, dus het maakt me niet echt uit dat ik dan de bios inmoet voordat ie goed boot. Settings waarop ik draai:
AMD XP1700+ @ 1.775v (1.81v effectief)
Asus A7N8X Deluxe met uberbios 1007
768MB Twinmos pc2300
Radeon 9700
Antec Truepower 430w, ook erg goede voltagelijnen.

🖥️ | 🚗

• Zenix
MadMarky schreef op 12 juni 2004 @ 00:46:
Ik heb hier precies hetzelfde met mijn Asus A7N8X Deluxe. Vind het wel wat eigenaardig, maar het kan me niet echt boeien. Dit systeem reboot ik sowieso maar 2 of 3 keer per maand, dus het maakt me niet echt uit dat ik dan de bios inmoet voordat ie goed boot. Settings waarop ik draai:
AMD XP1700+ @ 1.775v (1.81v effectief)
Asus A7N8X Deluxe met uberbios 1007
768MB Twinmos pc2300
Radeon 9700
Antec Truepower 430w, ook erg goede voltagelijnen.
Maarja ik boot hem wel elke dag. Dus ik hoop dat er hier iemand een oplossing voor weet ;)

Verwijderd

Heb ik ook...is een bugje van de a7n8x..
Pagina: 1