De meeste bedrijven gebruiken standaard locale IP-adressen zoals 10.0.*.*, 172.16.*.*, 192.168.*.*. Maar een bedrijf waar ik werk heeft vroeger niet-standaard locale IP-adressen 53.0.*.*. Die IP-adressen zijn niet door een provider, RIPE of een ander soort bedrijf toegewezen. Een ex-systeembeheerder heeft zelf 53.0-adressen in de router of een ander soort server ingesteld. Ik heb aan de systeembeheerders van mijn werk gevraagd waarom zij vroeger niet-standaard IP-adressen gebruikten, maar zij kunnen hierop geen antwoord geven omdat zij altijd drammen dat zij geen tijd voor mij hebben. Sinds een of paar jaar geleden hebben alle PC's bij mijn werk standaard locale IP-adressen 172.16.*.* omdat er problemen waren.
Ik ben heel erg benieuwd waarom sommige bedrijven zoals bij mij niet-standaard locale IP-adressen gebruiken. Ik heb aan verschillende mensen gevraagd, maar zij weten hierop geen antwoord. De systeembeheerders hebben nooit tijd om mijn vragen te beantwoorden.
Ik ben heel erg benieuwd waarom sommige bedrijven zoals bij mij niet-standaard locale IP-adressen gebruiken. Ik heb aan verschillende mensen gevraagd, maar zij weten hierop geen antwoord. De systeembeheerders hebben nooit tijd om mijn vragen te beantwoorden.