Toon posts:

[XP] pc wilt niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het eten liep ik naar mijn pc. Ik bewoog met me Muis, Maar de pc reageerde niet. De pc stond uit. Ik drukte weer op de schakelaar, Maar daar reageerde hij ook niet op. Voedingskabel erin en eruit, Maakt ook niks uit. Omdat me voeding brak is (12 volt is 13) Dacht ik dat me voeding dood was. de wake on lan en het ledje op me mobo brand nog. Alle hardeschijven los gekoppelt. geeft geen kick. Ik denk dat het me Voeding is, Of me moederbord, Of me CPU. Hebben jullie nog tips? wat ik kan doen
? Ik ga morgen middag langs de computer winkel, VOor een nieuwe voeding. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Specs:

Amd Athlon 2600+
Asus A7V8X-X
WD 120Gb
Maxtor 40Gb
saphirre Radeon 9800Pro
No name 350Watt voeding

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 19:21 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-08 11:39
probeer eens een andere cpu

verder lijkt me een oem voeding niet echt super voor zo'n systeem als jij hebt :X

[ Voor 62% gewijzigd door HStyles op 07-06-2004 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
HStyles schreef op 07 juni 2004 @ 19:59:
probeer eens een andere cpu

verder lijkt me een oem voeding niet echt super voor zo'n systeem als jij hebt :X
Mja, Ik wou ook eind van de maand een Aopen kast kopen (inc. Aopen voeding), maar de PC was me te snel af :( Denk je echt dat het aan de CPU ligt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 20:11 ]

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-08 11:39
Eigelijk denk ik dat het meer aan de voeding ligt ja. Maar de cpu is natuurlijk ook niet uitgesloten.

Oem voedingen zijn meestal niet zo goed. Er staat wel mooi 350watt op maar of die ook echt dat kan leveren betwijfel ik.

probeer eens een goede antec of enermax voeding bijv

Verwijderd

Iets simpels wat je even kan proberen zonder dat je alles uit elkaar hoeft te halen is:

stroom van je voeding af, bios reset, wachten tot alle onboard ledjes uit zijn en dan kijken of je voeding weer aan wil.

Je kan ook nog even kijken of je je voeding aan krijgt als je hem helemaal os heb, dan kan je dat misschien nog uit sluiten

Ik hoop dat het helpt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:28:
Iets simpels wat je even kan proberen zonder dat je alles uit elkaar hoeft te halen is:

stroom van je voeding af, bios reset, wachten tot alle onboard ledjes uit zijn en dan kijken of je voeding weer aan wil.

Je kan ook nog even kijken of je je voeding aan krijgt als je hem helemaal os heb, dan kan je dat misschien nog uit sluiten

Ik hoop dat het helpt
Dat eerst heb ik al gedaan, EN had geen effect. Hoe krijg ik de voeding aan als hij helemaal los is?

Verwijderd

Je zult dan 2 pins in je connector moeten verbinden, pin 14 en 15, deze zitten aan de kant van je connector-clip

als je je connector neer zet met de clip van je af dan zit 15 3 van recht boven zeg maar

succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:16:
Je zult dan 2 pins in je connector moeten verbinden, pin 14 en 15, deze zitten aan de kant van je connector-clip

als je je connector neer zet met de clip van je af dan zit 15 3 van recht boven zeg maar

succes
Ik heb het met een schaar gedaan, Maar geen effect. Ik weet voor 98% zeker dat ze erlkaar raakte. de Voeding is dus iig d00d. Dat word dus bidden vanavond dat het alleen de voeding is :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 21:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een Nieuwe voeding gehaalt, Bij de plaatselijke pcboer. Die had niet meer liggen dan een 300watt voeding. Ik zij dat ie mijn pc niet trekt, maar zoals gewoonlijk, vond ie dat wel meevallen. Boven de 280watt is het altijd goed. Maargoed. Me pc draait weer :) alleen heb ik al 2 freezes gehad. Ik ga binnekort een Aopen h600b Kopen met een 350 watt. Ik hoop dat die het wel trekt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:16:

succes
Is dat niet gewoon groen tegen een willekeurige zwarte?
Pagina: 1