[XP]Spontane reboot/reset van het systeem?

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:08
Nu heb ik hier al meerdere topics bekeken van spontaan resettende pc's maar deze zijn bijna allemaal van 2001 of ouder en geen enkele past in mijn straatje.

Het volgende:
Sinds een aantal maanden is het zo dat de PC met win xp home edition vooral bij games zoals need for speed underground, sims en rollercoaster tycoon 2 zomaar ineens er mee nokt, hij schakelt het systeem uit en start op nieuw op!
Het log boek van xp zegt er niks over en hardware verwijderen heeft ook al geen nut gehad.
Het gebeurt niet alleen bij games maar ook als je bv even de eigenschappen van je systeem aan het bekeiken bent of even aan het msn'en bent. errug vreemd iig. heb al van alles geprobeerd maar kan geen aanwijsbare oorzaak vinden!

Nu weet ik niet welke info jullie nog meer willen maar dan hoor ik het wel.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:25

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je dit al geprobeerd: Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

En daarna hierin kijken: Windows XP en 2000 BSOD guide

En ik heb het OS even aan de titel toegevoegd, zie: Windows Operating Systems - Policy
Volgende keer zelf even om denken aub.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:08
momania schreef op 07 juni 2004 @ 19:12:
Heb je dit al geprobeerd: Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

En daarna hierin kijken: Windows XP en 2000 BSOD guide

En ik heb het OS even aan de titel toegevoegd, zie: Windows Operating Systems - Policy
Volgende keer zelf even om denken aub.
Sorry niet aangedacht en je genoemde topics heb ik denk overheen gelezen, sorry ;)

Verwijderd

ik had dit ook een keer en alleeen bij games, bij mij was het de PSU kabel die mijn CPU cooler omhoog douwde

zou dus ff je cpu checken of die nog goed contakt met de core maakt, en anders opnieuw met koelpasta te lijf gaan.

• timmie82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07-2024
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 19:13:
ik had dit ook een keer en alleeen bij games, bij mij was het de PSU kabel die mijn CPU cooler omhoog douwde

zou dus ff je cpu checken of die nog goed contakt met de core maakt, en anders opnieuw met koelpasta te lijf gaan.
De cpu checken of die nog contact met de core maakt??? :? :?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 21:28

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb dus dezelfde zeik met de CPU cooler.
Kep een zalman CNPS 7000A-AlCU op mijn P4 2.6 HT op een Asus P4C800Deluxe.
Als ik de koeler gewoon aandraai, krijg ik via de speech reporter van Asus te horen: system failed cpu test.

Dit betekent dat de CPU niet opgestart kan worden. Ik moet de schroefjes bijna helemaal los draaien voordat ie opstart.
Is dit ook een probleem met de koelpasta? Of zou ik zo'n plaatje tussen de CPU en Zalman koeler moeten plaatsen om de druk beter te verdelen?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1