Pc valt zonder reden uit.

Pagina: 1
Acties:

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:51

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Als ik zit te gamen valt na 3-5 min ineens mijn pc uit,, na het opstarten zie ik dan dat hij is hersteld van een ernstige fout.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanaarst/naamloos.JPG
Ik heb al geprobeerd mijn overklok (cpu) naar standaard te zetten maar zonder resultaat.
Mijn 3d kaart 9600 pro ultimate is niet warm (hooguit 35c), en mijn cpu temp. is goed genoeg (52c)

Ook knippert mijn scherm meer als normaal (normaal 90hz, nu vergelijkbaar met 60hz)

Wel staan er in systeeminfo de volgende fouten:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanaarst/naamloos2.JPG

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen, het opnieuw installeren van de drivers heb ik al geprobeerd.

edit:

Mijn voltages
http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanaarst/voltage.JPG
Vaak wordt trouwens ook alleen het spel afgesloten en kan ik in windhoos verder gaan.

Mijn PC specs: http://www.casejunkies.com/index.php?upn=020002&case=261 (hij draait nu standaard zonder waterkoeling(lekt))

edit:

Ik heb hem op een andere voeding laten draaien, en het probleem is nog nie opgelost.
Wat kan het anders zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Addict op 07-06-2004 23:06 ]

Addict

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 03:38
Het kan nog de voeding zijn, dat slechte voltage doorgeeft.
Of heb je nu op niet geaard stopcontact, dat kan ook met slechte voedingen tot rebooten lijden.

Een beter internet begint bij jezelf...

• Addict

Addict

Topicstarter
w3news schreef op 07 juni 2004 @ 19:12:
Het kan nog de voeding zijn, dat slechte voltage doorgeeft.
Of heb je nu op niet geaard stopcontact, dat kan ook met slechte voedingen tot rebooten lijden.
Vroeger had ik nooit last van dit probleem eigenlijk is het vandaag begonnen uit het niets, ja ik heb wel een slechte voeding, maar die heeft nooit moeilijk gedaan (q-tec 300w)

Addict

• w3news
aan je voltage plaatje te zien, is het niet echt goed.
Vrij lage voltages.
-12v = 0.64v?
-5v = 1,84v?

Het kan zijn dat deze waarden niet goed zijn, maar dit lijkt me niet goed.

• Addict

Addict

Topicstarter
w3news schreef op 07 juni 2004 @ 19:43:
aan je voltage plaatje te zien, is het niet echt goed.
Vrij lage voltages.
-12v = 0.64v?
-5v = 1,84v?

Het kan zijn dat deze waarden niet goed zijn, maar dit lijkt me niet goed.
Ik weet dat mijn voltages laag zijn maar ze hebben altijd gewerkt tot vandaag.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Ik zit net te denken,
Kan het zijn dat mijn cheap-ass voeding de temperaturen van vandaag niet trekt??(buitentemp hier : 30c)

[ Voor 8% gewijzigd door Addict op 07-06-2004 19:57 ]

Addict

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Ooit komt er een moment dat iets het begeeft (njanja, bijna altijd toch :) ) Mss is dit moment nu bij jou aangebroken. Dat het altijd al werkte zo is geen argument. Wat zijn je verdere pc-specs? Reboot hij steeds als je games of was dit eenmalig? Boot hem eens zo kaal mogelijk en kijk wat hij dan doet, als alles dan weer normaal lijkt kun je wel stellen dat de voeding de bottle-neck is.

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 08:51
Kan het niet de warmte zijn. Het is vandaag de "eerste" dag dat het flink heet is. Zet je kast gewoon open tijdens het gamen. Ik heb ook zo'n soort probleem gehad, mn pc ging elke keer uit. Ik heb toen mijn FBS van 133 naar 100 gezet en nooit meer ergens last van gehad (jammer dan van die snelheid, maar ik merk er toch niets van met word:P).

• Addict

Addict

Topicstarter
Frigolamptje schreef op 07 juni 2004 @ 19:59:
Ooit komt er een moment dat iets het begeeft (njanja, bijna altijd toch :) ) Mss is dit moment nu bij jou aangebroken. Dat het altijd al werkte zo is geen argument. Wat zijn je verdere pc-specs? Reboot hij steeds als je games of was dit eenmalig? Boot hem eens zo kaal mogelijk en kijk wat hij dan doet, als alles dan weer normaal lijkt kun je wel stellen dat de voeding de bottle-neck is.
Ik denk niet dat iets het heeft begeven, ik windows werkt hij prima, ik heb het alleen bij het gamen, en mijn pc is minder dan 4 maanden oud;)

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
commeric schreef op 07 juni 2004 @ 20:00:
Kan het niet de warmte zijn. Het is vandaag de "eerste" dag dat het flink heet is. Zet je kast gewoon open tijdens het gamen. Ik heb ook zo'n soort probleem gehad, mn pc ging elke keer uit. Ik heb toen mijn FBS van 133 naar 100 gezet en nooit meer ergens last van gehad (jammer dan van die snelheid, maar ik merk er toch niets van met word:P).
Al geprobeerd,zonder resultaat , ik kan met zekerheid stellen dat het niet aan mijn temps. ligt (bijhalve voeding weet ik niet zeker)

Addict

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 09:03

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

De symptomen die je beschrijft komen overeen met die van mij. Sinds ik er een nieuwe 430W voeding in heb hangen heb ik geen (spontane) reboot meer gehad.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Addict

Addict

Topicstarter
BlaTieBla schreef op 07 juni 2004 @ 20:09:
De symptomen die je beschrijft komen overeen met die van mij. Sinds ik er een nieuwe 430W voeding in heb hangen heb ik geen (spontane) reboot meer gehad.
Tnx ik ga nu ff al mijn fans uitzetten(vermogensbesparing) het zal weinig uitmaken, maar ik zal ff kijken.

Ook niet gelukt:(

[ Voor 3% gewijzigd door Addict op 07-06-2004 20:16 ]

Addict

• Frigolamptje
samaarst schreef op 07 juni 2004 @ 20:04:
[...]

Ik denk niet dat iets het heeft begeven, ik windows werkt hij prima, ik heb het alleen bij het gamen, en mijn pc is minder dan 4 maanden oud;)
Als je je pc overklokt en hij draait windows stabiel, maar als je hem stressed valt hij uit. (wat veel gebeurt) Dan besef je ook wel dat dat iets niet meer mee wil. Dus ik blijf de kaart van een slechte voeding trekken. B) Maar kun je eens je volledige specs geven?

• Addict

Addict

Topicstarter
Frigolamptje schreef op 07 juni 2004 @ 20:41:
[...]

Als je je pc overklokt en hij draait windows stabiel, maar als je hem stressed valt hij uit. (wat veel gebeurt) Dan besef je ook wel dat dat iets niet meer mee wil. Dus ik blijf de kaart van een slechte voeding trekken. B) Maar kun je eens je volledige specs geven?
Ik ga er vanuit dat je die van mijn voeding bedoeld??
Q-tec PSU 300W
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13233 hier staat hij ;)

Addict

• Frigolamptje
Ik bedoel eigenlijk je volledige systeem specs ;)

edit:
frigolamptje moet leren lezen :X

[ Voor 32% gewijzigd door Frigolamptje op 07-06-2004 21:01 ]

• Addict

Addict

Topicstarter
Frigolamptje schreef op 07 juni 2004 @ 20:54:
Ik bedoel eigenlijk je volledige systeem specs ;)
Zie startpost

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Kan het misschien aan mij geheugen liggen?
Dat ik een test moet draaien ofzo?
Ik heb nogal cheapass geheugen.

Addict

• Frigolamptje
ik zie daj je ook in het bezit bent van een 2600+, weet uit ondervinding dat het heethoofden zijn. Is de temp i je startpost stressed of idle? En eens memtest 86 draaien kan nooit kwaad, weet je ook meteen hoe het met je geheugen zit. Al denk ik niet dat het er iets mee te maken heeft.

edit:
kwam dit net tegen, lees eens de 2e reactie. (van eerste link)
http://www.google.be/sear...taan&ie=UTF-8&hl=nl&meta=
http://www.e-programmeur....40354dd4e1fc2935189102460
Dit kan je mss ook wat verder helpen...

Mss toch zelf eerst eens zoeken?

Probeer eens met een haardroger of zo je psu te ontstoffen.
Kun je je pc niet testen met een andere psu?

[ Voor 45% gewijzigd door Frigolamptje op 07-06-2004 21:14 ]

• w3news
Hoe heb je de temps gemeten? met windows prog? dat kan soms 10 graden schelen met bios temp.
Ik vertrouw eigelijk alleen mijn externe temp, voorin mijn kast met sensor.

Verwijderd

ook ooit is zon vaag probleem gehad... alles vervangen... (videokaart, geheugen en voeding) niet geholpen
Ook medetweakers wisten het niet.
Bleek mijn moederbord te zijn..
waarom dat zo was.. weet ik niet.. maar met de nieuwe was het probleem weg.

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb ook problemen, vandaag de eerste hete dag :( Ik heb ook een maar een 250 watt voeding (wel van aopen, zie specs). Maar bijvoorbeeld gister had Mandrake erop gezet, geen problemen verder. Kom ik net thuis, kan ik hem niet meer opstarten, ja soms lukt het, maar hij crasht. Ik start windows op (met seti), doet het gewoon verder. Wil ik net far cry opstarten, crasht hij onder windows ook :( Ik weet niet of het aan de temps ligt, me kast staat open. Ik heb alles nou weer terug geklokt @ 2500+ en orspronkelijke voltages. Hij is nou 43 graden. Maar onder mandrake deed hij het ook niet, crashte meteen weer. Nou ga ik even onder windows verder proberen (gamen).

Arch Linux

• Addict

Addict

Topicstarter
Ik denk dat jullie mij ervan hebben overtuigd dan mij B merk voeding na een tijdje gewoon naar de k*ote is, en dat ik een nieuwe moet kopen.

Ik ga er zo even de haardroger opzetten om het effect te zien >:)
Als dat niet lukt dan mol ik hem en zet ik hem op mijn website

Ik haal zometeen even mijn cd-rom spelers eraf om te kijken of hij dan voldoende vermogen heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Addict op 07-06-2004 23:04 ]

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Ik zit trouwens aan deze voeding te denken, wat denken jullie?
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1552

Addict

Verwijderd

Tagan, Enermax, Antec. _/-\o_ . Elke andere voeding is wat mij betreft een redelijk risico. Ken jij veel 500 watt voedingen die 50 euro's kosten?.
Pagina: 1