Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Voor zover ik kan bekijken is de pasta verdeeld over het gehele oppervlak van de proc, en heel gelijkmatig. Het lijkt me dus sterk dat ie slecht contact maakt.HStyles schreef op 07 juni 2004 @ 20:07:
Maakt je heatsink wel goed contact ? anders denk ik dat je sensors die de temp uitlezen mischien brak zijn
Zijn het aparte sensoren die de temp. aflezen, of is het een ingebakken sensor in de proc?
[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 07-06-2004 20:11 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Heatsink zit er ook volgens de procedures opgeklikt?gertvdijk schreef op 07 juni 2004 @ 20:10:
[...]
Voor zover ik kan bekijken is de pasta verdeeld over het gehele oppervlak van de proc, en heel gelijkmatig. Het lijkt me dus sterk dat ie slecht contact maakt.
Zijn het aparte sensoren die de temp. aflezen, of is het een ingebakken sensor in de proc?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Verwijderd
Dat is natuurlijk onzin. Morgen is het 30 graden en het lijkt me sterk dat je een proc met luchtkoeling onder de omgevingstemperatuur kan krijgen. Anders zou je nog eens geld kunnen verdienenVerwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:12:
Ik durf haast te wedden dat óf je sensors niet zo levend meer zijn, of dat je je sink niet goed gemonteerd hebt, dit zijn níet bepaald waarden waar Athlon 64's op draaien, laten we zeggen dat eerder 1/3e van die temps normaal zijn.
nee, 50 graden is normaal
Hoe verklaar je dan een -kouder dan mijn wang- achterplaat van het moederbord als hij draait? En is het toeval dan dat er meer mensen zijn met dit probleem?OrbitZ schreef op 07 juni 2004 @ 20:20:
Als je heatsink niet warm/heet aanvoelt dan kan je er bijna teker van zijn dat je heatsink toch niet goed contact maakt.
Nog interessanter: http://forum.msi.com.tw/t...d9d0b77b2deb54574636e260d
Mijn heatsink voelt ongeveer 40 graden aan (ruwe schatting) en met die achterplaat bedoelde ik de plaat van de kast waarop het mobo zit bevestigd.OrbitZ schreef op 07 juni 2004 @ 20:29:
Tja het kan ook een bug zijn in de temp sensor maar bij een AMD voelt de heatsink meestal toch redelijk warm aan... Iig > 37c
Verwijderd
Tuurlijk heb ik al gekeken, ik gaf zelf die suggestie! Maar het is een splinternieuw mobo, dus ik hoop dat het precies zo gaat als bij jouw Tyan, want ik twijfel toch enorm aan mijn systeem op het moment.Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:33:
Is er misschien een BIOS update beschikbaar? Zou ik dat eerst eens proberen. Had laatst het probleem bij mijn Dual Opteron opstelling. Was volgens de BIOS van mijn Tyan Tiger K8W idle rond de 70 graden. Na een BIOS update zakte dat naar een gemiddelde onder de 40 graden
Verwijderd
Verwijderd
68 direckt na opstarten vanaf koud.
72 na uurtje UT2k4
Sink word wel warm maar nooit echt heet ofzo.
phiew, ik schrok al.Gatygun schreef op 07 juni 2004 @ 20:20:
wat 1/3 wou dat mijn amd dat ook deed 23 graden
mijn amd loop ook idle op 51 graden
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Jij hebt een XP1800+ en die worden net ff wat warmer dan een AMD 64 cpu. Ik zelf heb(had) een A64 3000+ NC en die werd met de stock cooler altijd rond de 30c.ErikH schreef op 07 juni 2004 @ 21:59:
[...]
phiew, ik schrok al.
mijn amd loop ook idle op 51 graden
Bij mij niet, van de winter was mijn Athlon 3000+ 28C en op dit moment 32C (omgevingstemp in kast is 28C)wat 1/3 wou dat mijn amd dat ook deed 23 graden
Dit zijn wel waarden met CenQ ingeschakeld, onder stress word mijn proc hooguit 44 graden (10*210), dit met de boxed cooler, heb alleen wel 3 casefans waardoor de luchtstroom in mijn kast wel erg goed is.
Had trouwens begrepen dat AMD met de 64bit versie het warmte probleem erg onder controle had, is 50 graden dan zowiezo niet te warm?
Verwijderd
Wat een onzinGatygun schreef op 07 juni 2004 @ 20:20:
wat 1/3 wou dat mijn amd dat ook deed 23 graden
Als je je heatsink kan aanraken zonder dat het heet aanvoelt, dan is ie waarschijnlijk hoogstens 35 graden. Ik denk dus dat je mobo de temperaturen verkeerd afleest, zeker als dit een bekend probleem is, in de zin dat meerdere mensen het hebben.
Heb je al een mail gestuurd naar de tech support?
Fraai is dat.... Precies hetzelfde dus. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om mijn processor te testen op een ander mobo.Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:57:
Heb precies het zelfde, zowel met de boxed cooler als de Zalman Cro die er nu opzit (Athlon 64 3200+ ,MSI K8T NEO)
68 direckt na opstarten vanaf koud.
72 na uurtje UT2k4
Sink word wel warm maar nooit echt heet ofzo.
Heeft iemand met een Asus/EpoX/Gigabyte etc. het probleem ook?
In ieder geval... ik overweeg een mailtje naar de tech support van MSI.
Zojuist geprobeerd:Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:42:
je kan misschien je temperaturen laten aflezen door aida32, ik weet dat dit zo goed als een nul-operatie is, maar het zou bij mij blijven knagen indien ik deze optie open liet, probeer maar

Merk op hoe raar die voltages worden weergegeven. Mijn Athlon was al overleden als ie dat voltage kreeg
Bios probleem??
[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 07-06-2004 22:42 ]
Verwijderd
Beter is je sensor brak.
Maar die 12V lijn is eigenlijk onmogelijk, ik kan me niet voorstellen dat je HDD dan goed werkt. Dus ga er van uit dat je sensoren gewoon brak zijn. Als je heatsink goed contact maakt met je processor oppervlak (en met een heatspreader is dat vrij makkelijk) en je heatsink voelt niet te warm aan, is er niets aan de hand.
Athlon 64 is juist lekker koel, zeker met Cool'N'Quiet ingeschakeld.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 23:19 ]
Verwijderd
lijkt me logisch dat het rond de 60graden is.
En normaal is de temp 5 a 6 graden lager dan wat er op staat, volgens mij hoef je niet zo druk te maken,
Verwijderd
Maar een HDD werkt gewoon niet op dat voltage, dus als je systeem prima werkt kun je er vrij zeker van zijn dat die waarden niet kloppen gewoon. Dan zijn je sensors gewoon brak. Heb ik ook meegemaakt, van 47 graden naar -97 en weer naar 67.
Dan heb ik wel Cool'N'Quiet ingeschakeld, de temperaturen die jij opgeeft lijken mij echt belachelijk.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Verwijderd
Pas op de 74 graden besluit ie de fan maar eens wat harder te gaan laten draaien.
Full load:Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 23:56:
Valt me trouwens wel op dat al komt ie volgens de sensor boven the BIOS threshhold van 65 graadjes uit. Echt veel schijnt me PC niet van plan te zijn eraan te doen.
Pas op de 74 graden besluit ie de fan maar eens wat harder te gaan laten draaien.

Met deze voltagewaarden kan ik wel leven
Vanmiddag ga ik eens een mailtje naar tech support van MSI sturen.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
Verwijderd
Verwijderd in "AMD 64 3200 oververhit of denkt het mobo..."
Verwijderd
Misschien is dit het probleem wel, en kan je bios niet de goede settings detecteren ?
Ik zag zowiezo tussen beide plaatjes een duidelijk verschil in voltages.
En nu ik btw eens lees dat de athlon ook zo warm wordt....als b.v. P4 presscot, heb ik toch weer hoop.
Ik heb dat ding, en believe me, 58/59 graden, dat verwarmt je kamertje wel.
Succes
Die voltage waarden in het eerste plaatje kloppen voor geen meter. onbetrouwbaar dus.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:03:
Volgens mij, zo te zien aan de plaatjes, is de batterij spanning een beetje aan de lage kant.
Dan zou mijn MSI toch meer problemen hebben, wanneer de batterij op was?Misschien is dit het probleem wel, en kan je bios niet de goede settings detecteren ?
Joh! Dat was mij nog niet opgevallen...Ik zag zowiezo tussen beide plaatjes een duidelijk verschil in voltages.
4 HDD's dragen ook bij aan de warmteontwikkeling in mijn kamer...En nu ik btw eens lees dat de athlon ook zo warm wordt....als b.v. P4 presscot, heb ik toch weer hoop.
Ik heb dat ding, en believe me, 58/59 graden, dat verwarmt je kamertje wel.
BedanktSucces
En ik heb een Newcastle.Seems a clever guy on the AMD forum may have found the source of the temperature problem.
While reading the "Bios & Kernel Developers Guide for AMD Athlon 64" he found that AMD revised the registers for reading the temperature on some versions of amd64 (only newcastle core I belive) and that may be the reason some boards report very high temperatures.
Read it yourself:
http://forums.amd.com/index.php?showtopic=16093
So if hes right, it might just take a bios upgrade to fix it
Dit is wel heel interessant!
[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 08-06-2004 17:18 ]
Verwijderd
Zo moeilijk lijkt het me niet voor MSI om de revisie van de CPU te testen in de bios en dan de offset van de tempratuur met 20 te verlagen als het C is.
Ik zou dus gewoon ff wachten op een Newcastle BIOS-update van MSI.
Tesla Model Y RWD (2024)
Nou er is nog een gevolg: Cool 'n Quiet en de automatische fanspeed regelaar werkt afhankelijk van de temperatuursensor. Nu draait mijn Boxed cooler full speed, constant. En dat maakt dus vervelende herrie.--MeAngry-- schreef op 08 juni 2004 @ 18:58:
Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat zoiets vervelend is als je van plan bent te gaan overklokken, dan houd je graag een beetje overzicht qua temperaturen. Maar als m'n systeem verder gewoon goed zou draaien...
Ik zou dus gewoon ff wachten op een Newcastle BIOS-update van MSI.
[ Voor 94% gewijzigd door Countess op 08-06-2004 19:07 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Sorry, idd een Amd64 Clawhammer 3400
[ Voor 9% gewijzigd door Flippie Flink op 08-06-2004 20:21 ]
Als je het hebt over de Athlon64, wat voor een heb je dan? Newcastle/ClawhammerGNIFFEL schreef op 08 juni 2004 @ 19:29:
Wow. Ik vind al die temps toch allemaal best hoog. Nu (en nu is het echt warm op m'n kamer, zomerkamer namelijk) is ie 36 cpu 45 system temp. Als ik m'n pc een tijdje laat stressen in deze hitte is ie 52 graden cpu en 47 system. Op een normale dag is ie normaal 30 cpu en 32 system, stressed: 45 cpu en 42 system. Bij m'n vorige systeem lag het er heel erg aan welk programma ik gebruikte, ze waren alletwee van msi maar de ene gaf 30 graden hoger aan (maar was wel een nieuwer programma)
Ik vermoed al iets... een Clawhammer
Verwijderd
Jan,
Our bios team is working on the bios release, please wait for the release bios update.
Sincerely,
Technical Support Division
MSI Computer Corp.
http://www.msicomputer.com
nog ff wachten dus
Wilde ik net een mailtje opstellen... was jij me al voor.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:35:
Van MSI:
Jan,
Our bios team is working on the bios release, please wait for the release bios update.
Sincerely,
Technical Support Division
MSI Computer Corp.
http://www.msicomputer.com
nog ff wachten dus
bedankt.
Ik heb ongeveer de zelfde temperaturen. Ook heb ik een Athlon3000 wat een ook een newcastle is (volgens mij is de 3000 altijd een newcastle, de mijn volgens cpuz in ieder geval wel)gertvdijk schreef op 08 juni 2004 @ 19:33:
[...]
Als je het hebt over de Athlon64, wat voor een heb je dan? Newcastle/Clawhammer
Ik vermoed al iets... een Clawhammer
Wat bij mij wel zo is, is dat de temperaturen volgens het bios erg hoog zijn (plus 60 direct naar opstarten) maar volgens corecenter, sandra e.d. niet.
Dat is wel raar. Bij mij maakt het dus niets uit in welk programma ik het uitlees. In sandra kan ik geen temp waarde vinden voor mijn cpu, wel voor mobo. De voltages die sandra geeft zijn ook helemaal fout, net als Aida32.Wat bij mij wel zo is, is dat de temperaturen volgens het bios erg hoog zijn (plus 60 direct naar opstarten) maar volgens corecenter, sandra e.d. niet.
Welk mobo gebruik jij?
[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 08-06-2004 19:56 ]
MSI K8T Neo, als bundel gekocht met een Athlon3000 en koeler. Moederbordreview 3 (rode sticker naast pci slot) en bios 1.6.Welk mobo gebruik jij?
Ben er erg tevreden mee (alleen de onboard netwerk controller is helemaal niks)
Ik heb vaker gelezen dat de bios en corecenter verschillen temp waarden aangeven, dit is gekomen sind de 1.2 bios en volgens het MSI forum (http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=38998) hebben hier meer mensen last van. Met een volgende bios update zou dit gefixt moeten zijn maar bij mij word het in het bios nog steeds verkeerd aangegeven. Al denk ik niet dat dit iets met jouw probleem te maken heeft.
Iemand een idee trouwens waar de temp sensor voor het systeem zit? De cpu is bij altijd koeler dan de systeem temp. En dat vind ik wel vreemd.

Bovenstaande is met CenQ 10 min uitgeschakeld en de ventilator laag in een erg warme kamer, vind dit erg nette waarden, normaal gesproken zijn de temps lager, al zit de sys temp eigenlijk altijd zo rond de 40 graden.
EDIT......
Zit net beide plaatjes te vergelijken en zie dat jouw vcore behoorlijk wat hoger is dan de mijne, nu ben ik geen overclocker en heb er niet al te veel verstand van maar is het vcore voltage niet het voltage voor je proccesor? en als je die hoger zet is het dan niet logisch dat je proccesor warmer word?
[ Voor 13% gewijzigd door [Roland] op 08-06-2004 21:25 ]

Zo moet het dus NIET
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm (nr 10 bedankt voor de verbetering gertvdijk
)
JA dit was inderdaad een hele domme fout
[ Voor 97% gewijzigd door Addict op 09-06-2004 11:52 ]
Addict
Is onderdeel van Cool'n'Quiet. De proc draait standaard op 1.5V. Bij mindere belasting op een lager voltage, om warmteontwikkeling te verminderen en stroomverbruik te drukken.Zit net beide plaatjes te vergelijken en zie dat jouw vcore behoorlijk wat hoger is dan de mijne, nu ben ik geen overclocker en heb er niet al te veel verstand van maar is het vcore voltage niet het voltage voor je proccesor? en als je die hoger zet is het dan niet logisch dat je proccesor warmer word?
http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/30430.pdf
Maar jij hebt C&C uitgeschakeld zeg je... dan snap ik er niets meer van
[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 08-06-2004 22:12 ]
Euhm, de Athlon64 heeft niet een kleine core meer. Een groot glad oppervlak voor de koelpasta...samaarst schreef op 08 juni 2004 @ 21:34:
Heb je de pasta over je hele processor verdeeld?
Je moet alleen een kleint erwtje op je core doen en die enven met bijvoorbeeld een creditcard uitstrijken
Punt 10 op:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
Als je dan de vingers verkoold, dan klopt de temperatuur. Kun je hem een 30sec. vasthouden dan is 'ie 45 of minder.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
samaarst schreef op 08 juni 2004 @ 21:34:
Heb je de pasta over je hele processor verdeeld?
Je moet alleen een kleint erwtje op je core doen en die enven met bijvoorbeeld een creditcard uitstrijken
[afbeelding]
Zo moet het dus NIET
Whaha geweldig deze! Leefde de cpu nog?
[ Voor 4% gewijzigd door Race Eend op 08-06-2004 22:33 ]
Vergeet maar ff, was aan het spelen met aan en uit zetten van CenQ, wist al dat corecenter soms een beetje traag reageerde met het verversen van gegevens.Maar jij hebt C&C uitgeschakeld zeg je... dan snap ik er niets meer van
Maar het klopt, met CenQ ingeschakeld is de vcore 1.30 Volt zonder CenQ maar wel dynamisch overclockt naar 1.50 volt (duurt soms 10 seconden voor deze omhoog springt en lette er niet op want wist niet dat deze meedeed met het Cen Q verhaal)
Verwijderd
als je koelblok goed vast zit, en hij niet al te warm word zou ik me maar nergens druk om gaan maken.
MSI moederborden hebben meestal een corecell ofzoiets, die de temps niet helemaal lekker doorgeeft.
Ik heb zelf een Intel pentium 3 ghz, en deze zou idle 52 graden zijn geweest (!!!)
echter ging mijn fan gewoon soms uit omdat hij niet warm werd.
na de bios update blijkt dat mijn cpu'tje idle eigenlijk gewoon 23 graden is.
gewoon een MSI bug, en ff w88 op een update!
of je hebt een gigantisch slechte airflow door je case.
mijn athlon64 draaid idle met cool 'n quiet aan tegen de 30 graden, en komt stressed zeker niet boven de 51graden. En dat is als hij overclocked is.
Ik zou in ieder geval zeker een bios update uitvoeren, idle 68graden lijkt mij echt veels te hoog. en stressed tegen de 80graden aan, dan hoort hij al bijna af te sluiten omdat hij te heet wordt. Er zit hier iets goeds mis.
Ik houd zelf een groote athlon64 non-FX OC thread bij en heb daarvoor een OC DB gemaakt, hier: http://www.websamba.com/athlon64/get_ocResults.asp kan je een overzicht zien, bij de temperaturen zie je hele andere waardes. Helaas zijn er nog maar 4 oc geregistreerd, maar heb nog nergens gehoord dat Athlon64 cpu's zo heet draaien als die van jouw.
aangezien je volgens mij geen onstabiel systeem hebt denk ik dat het gewoon verkeer wordt uitgelezen, maar een bios update zou ik iig zeker eens proberen.
[ Voor 10% gewijzigd door mr._Anderson op 08-06-2004 22:41 ]
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Lees alsjeblieft even alle berichten in dit topic en reageer niet zomaar op de topicstart.mr._Anderson schreef op 08 juni 2004 @ 22:41:
is veel te hoog.
of je hebt een gigantisch slechte airflow door je case.
mijn athlon64 draaid idle met cool 'n quiet aan tegen de 30 graden, en komt stressed zeker niet boven de 51graden. En dat is als hij overclocked is.
Ik zou in ieder geval zeker een bios update uitvoeren, idle 68graden lijkt mij echt veels te hoog. en stressed tegen de 80graden aan, dan hoort hij al bijna af te sluiten omdat hij te heet wordt. Er zit hier iets goeds mis.
Ik houd zelf een groote athlon64 non-FX OC thread bij en heb daarvoor een OC DB gemaakt, hier: http://www.websamba.com/athlon64/get_ocResults.asp kan je een overzicht zien, bij de temperaturen zie je hele andere waardes. Helaas zijn er nog maar 4 oc geregistreerd, maar heb nog nergens gehoord dat Athlon64 cpu's zo heet draaien als die van jouw.
Kijk, dit stelt me nou gerust.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:38:
hier hebben MSI moederborden wel vaker last van, geen zorgen.
als je koelblok goed vast zit, en hij niet al te warm word zou ik me maar nergens druk om gaan maken.
MSI moederborden hebben meestal een corecell ofzoiets, die de temps niet helemaal lekker doorgeeft.
Ik heb zelf een Intel pentium 3 ghz, en deze zou idle 52 graden zijn geweest (!!!)
echter ging mijn fan gewoon soms uit omdat hij niet warm werd.
na de bios update blijkt dat mijn cpu'tje idle eigenlijk gewoon 23 graden is.
gewoon een MSI bug, en ff w88 op een update!
Volgens mij gaat het wel goedkomen.
doe ik normaal ook, maar heb niet zo heel veel tijd en wou graag helpen. bij deze mijn excuus voor enige ongemakken.gertvdijk schreef op 08 juni 2004 @ 22:41:
[...]
Lees alsjeblieft even alle berichten in dit topic en reageer niet zomaar op de topicstart.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Gaat over zelfde probleem: MSI moederborden met Athlon64 cpu's die 60+C zijn. Het is gewoon een bios-foutje.
[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 08-06-2004 22:45 ]
Je hebt helemaal gelijk, ik zat een beetje te schapengertvdijk schreef op 08 juni 2004 @ 22:16:
[...]
Euhm, de Athlon64 heeft niet een kleine core meer. Een groot glad oppervlak voor de koelpasta...
Punt 10 op:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
Addict
Verwijderd
versie 1.7B1
Voor het einde van de week verwachten ze een echte release.
Iemand die dit prob ook heeft al WinXP 64 geprobeerd? Krijg daar 117 graden celcius (nee, geen Farenheit)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 22:24 ]
Ten eerste ligt het niet aan de sensor (volgens mij), maar aan de interpretatie door het BIOS.paddo1985 schreef op 22 juni 2004 @ 18:32:
ik heb het moederbord chaintech znf3-250 zenith en bij mij zegt ie ook dat mijn CPU 62 graden is idle ( 3000+ 64 ).Zal dit dan ook aan de temp sensor liggen of wat?
En jouw mobo heeft veel overeenkomsten met mijn MSI K8N, dus onwaarschijnlijk is het niet dat jouw probleem dezelfde oorzaak heeft.
Controleer nog even welke AMD64 je hebt Clawhammer/Newcastle. Het probleem is alleen aanwezig in de Newcastles.
Er is een Beta 1.25 te vinden op de forums van MSI. FAQ op dat forumVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 21:24:
Er is een nieuwe BIOS die dit probleem fixed, maar alleen nog maar op verzoek te krijgen van MSI
versie 1.7B1
Voor het einde van de week verwachten ze een echte release.
De echte release laat wel lang op zich wachten.
Verwijderd
duurt inderdaad wel erg lang voordat een officiele release uitkomt. Gelukkig heeft MBM5 het probleem voor mij in Xp32 verholpen.
Ik dacht dat het wellicht een typfout was, aangezien ik 1.1B3 had gezien. Ik ben dit BIOS nog niet tegengekomen op de fora van MSI. Weet je heel zeker dat je 1.7B1 draait?Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 19:14:
neem aan dat de 1.2b5 die je bedoeld ouder is dan de 1.7b1 die ik nu draai.
duurt inderdaad wel erg lang voordat een officiele release uitkomt. Gelukkig heeft MBM5 het probleem voor mij in Xp32 verholpen.
Misschien kan je dat BIOS op het forum posten, waarderen ze vast wel.
Verwijderd
Heeeeel zekergertvdijk schreef op 22 juni 2004 @ 19:18:
[...]
Ik dacht dat het wellicht een typfout was, aangezien ik 1.1B3 had gezien. Ik ben dit BIOS nog niet tegengekomen op de fora van MSI. Weet je heel zeker dat je 1.7B1 draait?
Misschien kan je dat BIOS op het forum posten, waarderen ze vast wel.
Heb hem even ergens op het web gezet mocht je het willen proberen:
http://www.zhentworks.com/a6702vms171.exe
Maar jij hebt ook geen K8N Neo Platinum. Had ik bijna mijn bios naar een K8T geflashed.Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:57:
Heb precies het zelfde, zowel met de boxed cooler als de Zalman Cro die er nu opzit (Athlon 64 3200+ ,MSI K8T NEO)
Dit is dus voor de MSI K8T!Heb hem even ergens op het web gezet mocht je het willen proberen:
http://www.zhentworks.com/a6702vms171.exe
[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 23-06-2004 07:03 ]
Ik neem dus aan dat dit de Newcastle versie is.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Vooral over het deel dat AMD iets fout heeft gedaan?But I just heard something -- Athlon 64s have been released within the past three weeks with new cores. "CG" instead of the old "C0". In this, AMD have apparently altered the temperature sensors, and boards with BIOS' not updated for this read them as 70C - 80'C, which is obviously not true. It's happened with motherboards other than the 3801's, but most of them have BIOS updates for it. The last BIOS update Soltek released was on the 10th June though, before these new-core processors were released.
So if the processor doesn't feel that hot, then this could very well be the case. I bought my 3801 from CCL Computers in the UK and when they tested it they told me that it held a constant 43C for an hour. I'm going to give them a call tomorrow and ask if they could tell me how old the A64 they used is, just to make sure.
Apple en Joppiesaus all the way
AMD heeft niets fout gedaan, ze hebben wat design-specs verandert. Meest opvallende: commandrate van 1T naar 2T om stabiel te werken met 3 dimms, en een andere offset voor de tempsensors (20 graden hoger).Hollie schreef op 14 juli 2004 @ 19:31:
Van een ander forum (gaat over de Soltek Qbic 3801):
[...]
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Vooral over het deel dat AMD iets fout heeft gedaan?
Misschien is het een idee om eventjes rond te neuzen op de MSI-forums? Staat best wel eens wat nuttigs op.
Temps: http://forum.msi.com.tw/t...ght=&hilightuser=0&page=1
Commandrate: http://forum.msi.com.tw/t....php?threadid=52703&sid=&
[ Voor 3% gewijzigd door JF_ op 14-07-2004 19:42 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25
Ik heb zelf een Soltek Qbic 3801. ik heb ze een mailtje achter de deur gedropt over dit temperatuurprobleem. Hun Biosteam was er druk mee bezig. Ze verwachten een dezer dagen ook een nieuwe bios te releasen.gertvdijk schreef op 16 juli 2004 @ 14:49:
Inmiddels heeft MSI een officiële bios update uitgebracht (voor de K8N Neo Platinum) en ik heb hem net geflashed. 1.2 heet de versie en voor mij is het temperatuurprobleem opgelost, evenals het full-speed draaien van mijn cpu fan.
Apple en Joppiesaus all the way
Verwijderd
volgens mij niet want ik heb net me bios geflashed met Live Bios®,
en de idle temp is nog 51(na een tijdje absoluut niet doen)
en na 2 minuten q3a issie 60+
p.s. met een 64 3200+
edit: ik heb er ook een fanduct naar de cpu,
maar het maakt niets uit....
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 22:49 ]
Voor velen is beta BIOS 1.31 of 1.32 pas voldoende. Ik draai momenteel 1.31.gertvdijk schreef op 16 juli 2004 @ 14:49:
Inmiddels heeft MSI een officiële bios update uitgebracht (voor de K8N Neo Platinum) en ik heb hem net geflashed. 1.2 heet de versie en voor mij is het temperatuurprobleem opgelost, evenals het full-speed draaien van mijn cpu fan.
Verwijderd
als ik het met live bios doe krijg ik dit:
MSI Live BIOSTM Version: 3.61.000
--------------------------------------------------------------------------------
MS-7030 (K8N Neo Series)
Please Select and Click the button on the right to download and update the version online.
Search Results:
Item Name MS-7030 Update
Current Ver. 1.20 Online Ver. 1.20 Size 627KB
Notes 1. This is Award BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problem of the previous version:
- System can't resume from S3 sometimes when install USB device.
- Support K8 Sempron CPU.
- Turn off keyboard LED in S3.
3. 2004/07/07
Your BIOS is the same or newer than what we provided. You do not have to update it.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
en een andere kan ik niet vinden
http://homepage.ntlworld.com/jerome.w/k8nbios/Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:58:
waar hebben hun die "1.32" bios update vandaan dan?
als ik het met live bios doe krijg ik dit:
MSI Live BIOSTM Version: 3.61.000
--------------------------------------------------------------------------------
MS-7030 (K8N Neo Series)
Please Select and Click the button on the right to download and update the version online.
Search Results:
Item Name MS-7030 Update
Current Ver. 1.20 Online Ver. 1.20 Size 627KB
- System can't resume from S3 sometimes when install USB device.
- Support K8 Sempron CPU.
- Turn off keyboard LED in S3.
3. 2004/07/07
Your BIOS is the same or newer than what we provided. You do not have to update it.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
en een andere kan ik niet vinden
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Verwijderd
Item Name MS-7030 Update
Current Ver. 1.30 Online Ver. 1.30 Size 628KB
- Support CPU FSB up to 350MHz.
- Support Sempron CPU.
3. 2004/07/29
Ik heb dees geprobeert en me problemen zijn nog niet opgelost.
En ik ga geen beta versie draaien want ik heb er nare ervaringen mee
Maar het vreemde van mij probleem is dat hij af en toe wel de normale temps aangeeft(37graden).
En net was hij met farcry(online) 80graden.
Ik hoop dat ze snel een officiële update gaan fabriceren...
edit: @ Fern
idd, het is gewoon erritant
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 05:01 ]
Sisoft geeft 44C idle aan!
dit laatste geloof ik dus eerder aangezien ik de koeler gewoon kan beethouden.
ik hoop nu wel op een bios update waar dit probleem verholpen is.
Verwijderd
Had voor de zomer een nieuw systeem met amd 3000+ en bovenstaand moederbord, werd niet heter dan 50 graden stressed en erg stil met standaard boxed cooler. Van de een op andere dag naaide het pc'tje zonder reden in elkaar, ik terug, nieuw moederbord, nieuwe processor en alles deed t weer.
Maar heb t zelfde probleem als jij nu, pc geeft aan dat ie 73 - 76 graden wordt
Maar goed kerel waar ik m kocht zei mij dat ie niet werkelijk zo heet werd en dat het een bug in de bios software zou zijn die een probleem zou geven met de nieuwe newcastle kern amd procesoren..... Volgens hem is chaintech nu bezig met een nieuwe bios om dit probleem te fixen....ik hoop dat ie de waarheid spreekt want t duurt al wat weekjes.....Weet niet of andere moederbordfabrikanten met dit probleem hier ook mee bezig zijn...hoop t iig voor je
Verwijderd
Groetjes Bram