Toon posts:

Domein opgezegd, maar nog steeds actief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee jaar geleden heb ik een .nl domein op internet geregistreerd bij het bedrijf Kixtart. In december vorig jaar heb ik besloten om mijn domein op te zeggen. Dus heb ik een brief naar Kixtart geschreven waarin ik schreef dat ik het domein wilde opzeggen. Twee weken later kreeg ik een brief met en opheffingsformulier van SIDN erbij. In de brief stond dat ik dit formulier moest invullen en terugsturen naar Kixtart. Dit heb ik direct gedaan.
Daarna heb ik niets meer gehoord van Kixtart. Ook heb ik geen rekeningen meer ontvangen. De laatste rekening die ik gekregen heb (en betaald) was van de periode 05-02-2003 tot en met 04-02-2004. Dat was dus tot februari. Nu hebben we juni. Dan zou je dus verwachten dat het domein inmiddels niet meer zou bestaan en vrij zou zijn om te registreren voor wie dat maar wil. Het gekke is dat het domein nog steeds werkt. Ik vind het vreemd dat ik nooit een bevestiging heb gehad voor het opheffen van mijn domein.
Wat kan ik nu het beste doen? Het zo laten? Bellen met Kixtart? Of misschien met SIDN?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 18:49 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Zo ja, dan kan het zijn dat kixtart te laat was met de "annulering" van de domeinnaam en dat daardoor het domein alsnog met een jaar verlengd is zonder dat hier kosten voor in rekening zijn gebracht bij jou :Y)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. zou kunnen :)
Als ik bij SIDN informatie over het domein opvraag staat ie nog steeds op mijn naam.

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik zou het lekker zo laten. Aangezien jij het contract hebt beeindigd met het bedrijf en SIDN is het aan dat bedrijf wat ze er mee doen, maar jij hoeft iig niet meer te betalen en daar gaat het tenslotte om. Dus ik zou het lekker zo laten :)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 17:59

TheBorg

Resistance is futile.

Ik wilde laatst een domein hebben dat al bezet was, maar geen actieve pagina's had. Ik dus de eigenaar geprobeerd te contacteren zonder resultaat. Daarna SIDN gebeld, bleek het domein al meer dan een jaar vrij te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
commeric schreef op 07 juni 2004 @ 20:43:
Ik zou het lekker zo laten. Aangezien jij het contract hebt beeindigd met het bedrijf en SIDN is het aan dat bedrijf wat ze er mee doen, maar jij hoeft iig niet meer te betalen en daar gaat het tenslotte om. Dus ik zou het lekker zo laten :)
Ja oke, op zich heb ik er geen problemen mee. Maar ik heb nooit een bevestiging gekregen dat ik het domein daadwerkelijk heb opgezegd. Dus ik heb geen poot om op te staan. :/

Verwijderd

Nja, ik zat bij mydomain.com.. daar duurde het ook een maand of wat =/ dus... wachten... of ze lastigvallen met e-mailtjes })

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:58:
Ja oke, op zich heb ik er geen problemen mee. Maar ik heb nooit een bevestiging gekregen dat ik het domein daadwerkelijk heb opgezegd. Dus ik heb geen poot om op te staan. :/
Dat is inderdaad vervelend maar dat kun je alleen maar met Kixtart afhandelen. Gewoon een keer mailen en vragen waarom het nog niet opgezegd is.
TheBorg schreef op 07 juni 2004 @ 20:44:
Ik wilde laatst een domein hebben dat al bezet was, maar geen actieve pagina's had. Ik dus de eigenaar geprobeerd te contacteren zonder resultaat. Daarna SIDN gebeld, bleek het domein al meer dan een jaar vrij te zijn...
Uh, ik denk niet dat ik het snap want een domein kan niet EN vrij zijn EN bezet zijn :P
Dat er geen actieve pagina's bij een domein zitten wil weinig zeggen overigens, ik heb zelf ook een aantal domeinen waar geen pagina bij zit :P Maar je bent als houder wel verplicht om kloppende contact info te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met Kixtart gebeld. De persoon die ik aan de lijn kreeg kon mij ook niet uitleggen waarom het domein nog actief was. Hij zij dat het in ieder geval wel goed zou komen en dat ik geen fakturen meer zou ontvangen.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Nog even als aanvulling: .nl domeinen worden per kwartaal geregistreerd, dus als ze te laat hadden opgezegd bij de SIDN was het nu alsnog wel opgezegd.
Pagina: 1