Toon posts:

Heel vreemd probleem met switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een adsl verbinding, met ethernet modem. Om die te delen over 2 pc's zit er een 10 mbit hub op, werkt perfect voor internet, maar voor bestanden tussen de pc's overzetten is dat natuurlijk traag. Daarom heb ik een 100 mbit switch gekocht. Nu is het vreemde geval dat ik tussen de pc's lekker snel kan overzetten, maar internetten gaat vreselijk traag, echt met hooguit 1 kb/sec. (Het werkt dus wel!!) Iemand hier ervaring mee/oplossing voor?

De hub en de switch zijn allebei van Compex. Verschillende poorten gebruikt op de switch. De uplink port op normal/uplink zetten scheelt niets. Gebruik crosslink kabels.

Anyone?

Verwijderd

probeer er eens gewone patch kabels tussen te zetten, als je switch niet zo'n ingebouwd protocolletje heeft om cross kabels om te zetten naar patch, dan kan het zijn dat je hub vol zit met collissions.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer dit soort dingen voortaan in het juiste subforum :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn eerste vraag is... gebruik je nou wel die HUB of gebruik je hem nou niet... want dat kan ik hier niet uit opmaken....

Heb je al eens goed gevoelt aan die switch...? Wordt hij extreem warm e.d?

Verwijderd

switch naar pc -> gebruik straight kabels...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:31:
Heb een adsl verbinding, met ethernet modem. Om die te delen over 2 pc's zit er een 10 mbit hub op, werkt perfect voor internet, maar voor bestanden tussen de pc's overzetten is dat natuurlijk traag. Daarom heb ik een 100 mbit switch gekocht. Nu is het vreemde geval dat ik tussen de pc's lekker snel kan overzetten, maar internetten gaat vreselijk traag, echt met hooguit 1 kb/sec. (Het werkt dus wel!!) Iemand hier ervaring mee/oplossing voor?

De hub en de switch zijn allebei van Compex. Verschillende poorten gebruikt op de switch. De uplink port op normal/uplink zetten scheelt niets. Gebruik crosslink kabels.

Anyone?
Lijkt op een duplex fout, ik denk dat als je het hubje tissen je switch en je router inhangt dat het perfect werkt. (ik weet het klinkt niet logisch)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de tips in ieder geval, even een update:

Als ik wil internetten zet ik de hub op het netwerk, als ik bestanden wil overzetten tussen de pc's zet ik in plaats van de hub de switch op het netwerk. Maar ik wil niet te de hele tijd wissellen.

De switch wordt wel warm, maar niet bijzonder veel.

Mijn exacte opstelling:

Modem --> Crosscable --> Hub --> Strait cable --> PC
hierbij werkt internetten perfect.

Modem --> Crosscable --> Switch --> Strait cable --> PC
internet werkt, maar ultra traag. Als het niet werkt dan vind ik dat minder vreemd dan dat het "een beetje werkt" zoals nu het geval is.

Als ik MashMans tip volg, dan werkt het perfect _/-\o_
De opstelling is dan

Modem --> Crosscable --> Hub --> strait cable --> Switch --> Strait cable --> PC

Maar het moet toch ook mogelijk zijn zonder die hub??

De enige mogelijkheid die ik nog niet heb gebruikt is een strait cable tussen de modem en de switch, want ik heb niet genoeg bekabeling :( daarvoor. Kan dat het misschien zijn??

Verwijderd

probeer er eens gewone patch kabels tussen te zetten, als je switch niet zo'n ingebouwd protocolletje heeft om cross kabels om te zetten naar patch, dan kan het zijn dat je hub vol zit met collissions.
Cross/straight heeft niks te maken met collissions of langzaam zijn. Als je cross/straight verkeerd doet en je apparatuur geen switch of autoswitch heeft doet hij niks. Performance problemen hebben vaak te maken half/full duplex mismatch, (dus half aan de ene kant, full aan de andere kant); dan krijg je (veel) collissions.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:23:

Maar het moet toch ook mogelijk zijn zonder die hub??
Als je op geen van de apparaten de duplex status kunt beinvloeden vrees ik dat je geen ander optie hebt. En inderdaad, straight of niet, als je link hebt maakt het voor de rest niets uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 09:36 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Probeer toch eens een straight tussen modem en switch.
Pagina: 1