Toon posts:

Win XP weigert op te starten

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik na een heftige aanval van spyware (welke ik heb verwijderd) te maken met een computercrash. Na het verwijderen ervan gebeurde het volgende: als ik de pc aanzet en me probeer in te loggen, logt hij me direct weer uit. Tevens kan ik niet meer in de BIOS komen, nadat ik deze via het menuutje op de laatst goede configuratie heb gezet. Ik krijg pas "beeld" bij het inlogscherm, vroegtijdig op del rammen, leidt tot niets, aangezien ik dan nog geen beeld heb, en dus niets zie.
Ik gok op een probleem in de BIOS, ik heb het volgede mamaplankje GA-8LD533 (http://www.giga-byte.com/...ts/Products_GA-8LD533.htm).
Wat zijn nu mijn opties?
Bios reset? Maar hoe? Ik kan dat nergens vinden in de manual op de site.

Formatteren lukt niet via de win xp cd en het liefst behoud ik ook nog de info van mijn harde schijf.
Vraagje tussendoor, als ik de harde schijf in een andere pc hang, is de kans dan groot dan het virus doorsluimert naar die harde schijf?

Bij vooorbaat dank!

(Ja dit bericht is getypt op een andere pc)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Reperatie Installatie uitvoeren vanaf de CD, dan worden de opstart bestanden vervangen door die van de CD :-)

Easy like sunday morning!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 07 juni 2004 @ 18:12:
Reperatie Installatie uitvoeren vanaf de CD, dan worden de opstart bestanden vervangen door die van de CD :-)

Easy like sunday morning!
zoals ik al vermeldde is het niet meer mogelijk te booten vanaf die cdrom, dat heb ik al geprobeerd.

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
[quote]Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:08:
Op dit moment heb ik na een heftige aanval van spyware (welke ik heb verwijderd) te maken met een computercrash. Na het verwijderen ervan gebeurde het volgende: als ik de pc aanzet en me probeer in te loggen, logt hij me direct weer uit. Tevens kan ik niet meer in de BIOS komen, nadat ik deze via het menuutje op de laatst goede configuratie heb gezet. Ik krijg pas "beeld" bij het inlogscherm, vroegtijdig op del rammen, leidt tot niets, aangezien ik dan nog geen beeld heb, en dus niets zie.
Ik gok op een probleem in de BIOS, ik heb het volgede mamaplankje GA-8LD533 (http://www.giga-byte.com/...ts/Products_GA-8LD533.htm).
Wat zijn nu mijn opties?
Bios reset? Maar hoe? Ik kan dat nergens vinden in de manual op de site.

Formatteren lukt niet via de win xp cd en het liefst behoud ik ook nog de info van mijn harde schijf.
Vraagje tussendoor, als ik de harde schijf in een andere pc hang, is de kans dan groot dan het virus doorsluimert naar die harde schijf?

Umm effe wat vraagjes, had je nu een virus of alleen wat spyware? Je zegt kan niet meer in de bios komen...terwijl je volgens mij praat over het winxp opstartmenu(f8) omdat je zegt laatst werkende configuratie? Hoezo lukt formateren niet vanaf de windows xp cd ? En je zegt dat je pas beeld krijgt bij het inlogscherm ??? daarvoor zie je dus helemaal nix ?

Edit:clear cmos jumper zit naast de batterij volgens het manual. Pagina 18 tm 20 wordt het gewoon uitgelegd hoor ? Stroom eraf batterij eruit kan ook volgend het manual.

[ Voor 7% gewijzigd door Schiksie op 07-06-2004 18:25 . Reden: wat toegevoegd ]

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor het misschien wat onduidelijke bericht,

of ik alleen spyware heb of virussen of beide.. geen idee, na de verwijdering van enkele door ad aware en spybot genoemde bestanden doet mijn pc zo. Toen kreeg ik de tip de bios settings te laden (of iets dergelijks), dat heb ik gedaan (in het menu, dat je verkrijgt door op del te drukken nadat memory is getest) en vanaf toen was het zo dat het beeld pas "aanging" nadat alle regeltjes tekst voorbij zijn gekomen. Uiteraard staat het scherm al eerder aan, maar vanaf dan geeft hij pas beeld. En nee, hij laadt niet de win xp cd.

ik ga nu nog een keer die manual bekijken, heb idd al wel op het moederbord clear cmos gezien

edit bekeken,
bedankt voor het melden van de aanwezigheid in de manual, ik ben een nogal computernoob en heb twee vraagjes.
1: als ik de batterij eruit haal, wat gebeurt er dan met de bios, wordt die leeg gehaald of wordt die gereset en dus teruggebracht naar de oude instellingen.
2: zelfde vraag met de Clear Cmos en jumpers, en daarnaast wat moet ik me voorstellen bij die jumpers, ik zie alleen wat ijzeren pinnetjes, in totaal 3, moet ik die eruit trekken? of wat anders

sorry mod's voor het off topic gaan, maar ik heb geen idee waar dit topic anders naar toe moet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 19:10 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 12:16

Ryceck

Constants and Variables

1. hij wordt gereset naar factory settings
2. er zit als het goed is zo'n jumperschuifje bij, douw die over die pinnetjes heen :) en trek ze er in godsnaam niet uit :X

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Verwijderd

Op pagina 7 van de manual staat rechtsonderaan in de layout van het mobo de clr-cmos ;)
Eventjes de pinnetjes kortsluiten door het jumpertje te verzetten en dan weer terugzetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:08:
Das vreemd, ik ken iemand die sinds zaterdag hetzelfde probleem heeft.
Hij had ook even met Ad-Aware de PC gecleaned en kan nu niet meer inloggen.
De herstel optie's van XP gaven ook niet het gewenste resultaat.

Ben er zelf nog niet echt mee bezig geweest, druk met andere dingen, maar zal hem even tippen over dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ryceck schreef op 07 juni 2004 @ 19:36:
1. hij wordt gereset naar factory settings
2. er zit als het goed is zo'n jumperschuifje bij, douw die over die pinnetjes heen :) en trek ze er in godsnaam niet uit :X
Ik heb idd nog wel wat van die blauwe schuifjes die over twee pinnetjes heen kunnen, als ik die dus over de bepaalde pinnetjes heen schuif, het systeem aanzet, uitzet, schuifje weer weghaal, en weer aanzet, dan zou het gereset moeten zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:01:
[...]

Ik heb idd nog wel wat van die blauwe schuifjes die over twee pinnetjes heen kunnen, als ik die dus over de bepaalde pinnetjes heen schuif, het systeem aanzet, uitzet, schuifje weer weghaal, en weer aanzet, dan zou het gereset moeten zijn.
Je hoeft tussendoor je pc niet opnieuw op te starten, het kortsluiten van de andere 2 pinnetjes is al voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar moet ik het schuifje erover plaatsen, wanneer de pc aanstaat?

edit: deze vraag is nog niet beantwoord, ik snap dat die hier niet thuishoort, maar is wel een onderdeel van mijn probleem, en daarom handig voor mensen met een gelijk probleem.

In hoeverre is het riskant de harde schijf in een andere pc te zetten en de belangrijke gegevens, zoals mijn documenten over te pompen, i.v.m met virus e.d.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 21:38 . Reden: toevoeging ]

• Grolsch
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 21:07:
Misschien een domme vraag, maar moet ik het schuifje erover plaatsen, wanneer de pc aanstaat?
yup, schuifje er over heen doen, en de pc opstarten, en daarna weer uitzetten.
edit: deze vraag is nog niet beantwoord, ik snap dat die hier niet thuishoort, maar is wel een onderdeel van mijn probleem, en daarom handig voor mensen met een gelijk probleem.

In hoeverre is het riskant de harde schijf in een andere pc te zetten en de belangrijke gegevens, zoals mijn documenten over te pompen, i.v.m met virus e.d.
Als je op de pc waar je de harde schijf in wil doen een fatsoenlijk ge-update virusscanner hebt staat voorzie ik hier geen problemen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Win XP Pro SP1; aanmelden lukt niet meer

Hier vind je in ieder geval een oplossing voor het meteen weer afmelden. Had vorige week bij een kennis precies hezelfde. Ook na het verwijderen van spyware.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Bios reset helpt niet... Het is een probleem onder windows,

op http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_21016711.html worden een aantal mogelijke oplossingen voorgedragen, ik zelf heb het probleem ook, maar omdat ik het gisteren beu was na een klote dag heb ik er niks meer aan gedaan.

Ook ik heb met adaware spybot weggehaald :-( (Lavasoft bedankt)

hier nog meer opties http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20972739.html

Probeer eerst de opties die niet je XP installatie mollen...

ow en op de lavasoft site uiteraard... http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=29752

[ Voor 9% gewijzigd door Tweeker op 08-06-2004 08:59 . Reden: lavasoft link toegevoegd ]

1 + 1 = 3

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:18:
[...]
zoals ik al vermeldde is het niet meer mogelijk te booten vanaf die cdrom, dat heb ik al geprobeerd.
1. Zorg dat je van CD kan booten
2a. Bovengenoemde repair uitvoeren en evt. daarna een restorepoint terug zetten. Let op; dit is niet de "start naar de repair-console functie"

2b. Het is helaas mogelijk dat de repair-functie niet beschikbaar is. Dit had ik afgelopen week bij een klant. Met een beetje ge-google heb ik een pagina gevonden waarin een procedure staat om de opstartbestanden van windows handmatig via de commandline te vervangen. Hierna kan je tenminste weer inloggen, maar werken geinstalleerde programma's niet. Je hebt dan echter wel de mogelijkheid de opstartbestanden uit een herstelpunt van bv twee weken geleden naar een tijdelijke locatie te kopieren. Daarna kan je, wederom in de herstel-console, deze bestanden naar de juiste locatie te kopieren en voila!

Voorwaarde is dus wel te kunnen booten van de xp-cd.

Helaas is de site waar genoemde pagina stond op dit moment niet bereikbaar. Ik zal even kijken of ik mijn PDF-je van de pagina online kan zetten.

edit:
Ik heb hem zelf even online gezet. Uitleg is in het Engels.

http://www.denouden-it.nl/service/registry_recover.html

[ Voor 7% gewijzigd door klaasbaas op 08-06-2004 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
GOTTER schreef op 08 juni 2004 @ 08:51:
Bios reset helpt niet... Het is een probleem onder windows,

op http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_21016711.html worden een aantal mogelijke oplossingen voorgedragen, ik zelf heb het probleem ook, maar omdat ik het gisteren beu was na een klote dag heb ik er niks meer aan gedaan.

Ook ik heb met adaware spybot weggehaald :-( (Lavasoft bedankt)

hier nog meer opties http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20972739.html

Probeer eerst de opties die niet je XP installatie mollen...

ow en op de lavasoft site uiteraard... http://www.lavasoftsupport.com/index.php?showtopic=29752
Bedankt, hier kan ik echt wat mee! Wel is het zo dat ik niet via het netwerk de file kan omzetten, daarom wil ik het graag via deze pc doen, dus ff die harde schijf bijplaatsen. Ik wil alleen zeker weten, dat er niets kan gebeuren met een virus of spyware of iets dergelijks, als ik de trial versie installeer van Norton 2004, anders heb ik straks te maken met een hele boze vader. Alvast bedankt!
Ook klaas-baas bedankt voor de moeite, maar helaas kan ik dus niet booten vanaf de cd.

Verwijderd

In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon
word de waarde van "C:\WINDOWS\system32\userinit.exe," veranderd in wsaupdater.exe.
Maar dit bestandje bestaat niet eens, dus vandaar dat ie er helemaal mee ophoudt.

Je kunt nu 2 dingen doen, pc opstarten en in welkomstscherm laten staan en via regedit naar een remote register connecten, die van de pc die niet meer aan wil loggen dus.

Of met xp cd opstarten naar de recovery console:
en dan in c:\windows\system32 'copy userinit.exe wsaupdater.exe'

dan zou het weer moeten werken.

daarna nog wel even bovenstaande key in het register goed zetten uiteraard.
TS, had je dit nou al geprobeerd? Worked for me.... (XP opstartdiskettes kun je downloaden bij MS btw...)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan iet via regedit in mijn pc komen, en ga nu proberen of hij wel wil booten met de opstartdiskettes, maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in aangezien mijn pc pas beeld geeft bij het windows scherm. Daarom wilde ik dus zoala ik al zei het bestandje veranderen op de pc van mijn vader, dus ff harde schijf biplaatsen. Nu echter nog 2 probleempjes:
virusgevaar?
en hoe krijg ik die brede platte (IDE?) kabel uit de harde schijf, ik wil niets forceren, en heb geen idee hoe die aansluiting eigenlijk is. Bij voorbaat dank

• Grolsch
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 18:10:
Ik kan iet via regedit in mijn pc komen, en ga nu proberen of hij wel wil booten met de opstartdiskettes, maar daar heb ik ook weinig vertrouwen in aangezien mijn pc pas beeld geeft bij het windows scherm. Daarom wilde ik dus zoala ik al zei het bestandje veranderen op de pc van mijn vader, dus ff harde schijf biplaatsen. Nu echter nog 2 probleempjes:
virusgevaar?
en hoe krijg ik die brede platte (IDE?) kabel uit de harde schijf, ik wil niets forceren, en heb geen idee hoe die aansluiting eigenlijk is. Bij voorbaat dank
gewoon trekken, zit niet "vast geklikt" ofzo, gewoon eruit trekken.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
goed, harde schijf eruit gehaald en gezet in nieuwe pc

stroomkabeltje erin, IDE kabeltje erin, klaar zou ik denken, alles zit goed, rode kant IDE naar de stroomkabel toe, Master/slave ingesteld etc.

Nu echter bij opstarten, vraagt deze pc om een boot cd, dus die doe ik erin en hij checkt alles en vraagt me uiteindelijk of ik
windows xp opnieuw wil installeren,
windows xp wil herstellen
het setup menu wil verlaten

aangezien dit de pc van mijn vader is, en hij liever niet alles kijwtraakt (ik heb wel ff een backupje gemaakt van zijn belangrijkste bestanden, vraag ik even of je alles kwijtraakt bij een volledige installatie van win xp, bij voorbaat dank.

Edit:
ook als ik hem probeer op te starten, met enkel de harde schijf die er al in zat, vraagt hij om win xp opnieuw te installeren :?
Als ik hem opstart met beide schijven en met del in de bios kijk, zie ik gewoon beide schijven staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 17:18 ]

Verwijderd

ik kan me herinneren dat iemand vorige week precies hetzelfde probleem had? ook dat ie meteen weer werd afgemeld nadat hij ingelogd was.....

weet alleen niet meer welke thread, moet je ff zoeken....

edit:
oh en volgens mij wordt niet alles verwijderd als je windows opnieuw installeert, alleen je zal wel alle programma's opnieuw moeten installeren, want register wordt opnieuw gemaakt....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet meer nodig, ik was vergeten om in de bios aan te geven, dat hij 2 harde schijven moet slikken.

Nu zit ik echter met het probleem dat de wsaupdater.exe nerges is te vinden in mijn system 32 folder, wel de userinit. Ook is het kopieren van de userinit file van de xp cd naar de system 32 onmogelijk, daar ik hier enkel de home versie heb liggen en niet de pro, of zijn deze files precies gelijk?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu las ik dit op de site: http://www.opentechsuppor...rchive/topic/20552-1.html

Deze beste meneer zegt dus juist dat ik de userinit file de naam wsaupdater.exe moet geven

Ik snap er nu helemaal niks meer van
Posted by: rcmcom

Very easy solution.

Problem: Computer Logs off out when you login
Cause: Search Assistant (search bar aside the clock in windows)

3 Steps.

1.- Get into the recovery console (with boot disks, you can get them from microsoft page).

2.- Get the file userinit.exe from another NOT INFECTED computer. (located in windows/system32 folder)

3.- Overwrite the userinit.exe original file (from the infected computer) with the new one (use a cd or disk to transport it) (COMMAND: COPY e:/userinit.exe c:/windows/system32/userinit.exe)

4.- Rename the userinit.exe to wsaupdater.exe

5.- Exit and ENJOY.

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, mijn pc werkt weer volgens bovenstaande manier, nu heb ik echter nog steeds het volgende probleempje

als ik mijn pc opstart gaat het beeld pas aan bij windows, ik kan dus met geen mogelijkheid meer iets in mijn bios veranderen. Is dit te verhelpen met een flash van de bios?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weeman-Diederik,

Welkom op GoT :)

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Even nog wat tips:
• maak gebruik van de editbutton als je wat wilt toevoegen terwijl je de laatste poster bent
• Open je topics in het juiste subforum (Spyware problemen horen niet in WOS)
• Zoek even voordat je hier je vraag neerlegt

Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd om gewoon op DEL te drukken en dan te wachten op je monitor? Heb je al onderzocht of het probleem aan je grafische kaart, of aan je monitor ligt?

Mocht het allemaal niet lukken open dan even een nieuw topic waarin je duidelijk aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt; want dit is weer een heel ander probleem dan hetgeen in je TopicStart staat :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.