Toon posts:

[XP] 5e hdd installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik heb dus 4 hdd's in mn pc. En nu moet er een 5e bij (dit alles mogelijk gemaakt door een Promise Ultra133 TX2 kaartje). Maar...nu hang ik hem erin, wil ik hem partitioneren...bedenk ik me: ik kan maar 4 primary partitions maken. De andere 4 hdd's zijn allemaal al primary partitions. Als ik een extended probeer te maken, krijg ik een foutmelding. En formatteren wil al helemaal niet (Windows cannot format the disk). Waarom het niet wil, wordt niet vermeld.

wat moet ik doen om die 5e schijf te kunnen gebruiken. Ik word hier een beetje gek :\

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 18:07
Volgens mij was het dat je maar vier primary partitions op 1 fysiek hdd kon maken. Dus kan je rustig op je 5e hdd nog een primary partitie zetten.

edit: mijn edit was wat laat, toch wat vaker refreshen

[ Voor 72% gewijzigd door Markieman op 07-06-2004 18:03 ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• makje
  • Laatst online: 13-03 20:31

makje

Professioneel prutser

hmmm, als ik de FAQ lees dan zie ik staan:
Wat betreft de hoeveelheid partities, deze is niet grenzeloos. De hieronderstaande regeltjes gelden per schijf:

- Je kunt maximaal vier primaire partities per schijf maken.
- Per primaire partitie kun je maximaal één station maken.
- Je kunt van maximaal één primaire partitie een uitgebreide partitie maken (dus: maximaal 4 primaire partities of maximaal 3 primaire partities én 1 uitgebreide partitie).
- In een uitgebreide partitie kun je in de praktijk (DOS/Windows) net zoveel logische stations maken totdat alle letters uit het alfabet zijn opgebruikt.
Dus volgens mij kun jij van je 5e schijf nog uitstekend een primaire partitie maken. Had je dat trouwens al geprobeerd?

edit:
argh, ik moet toch sneller worden...

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 07-06-2004 17:59 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
hm als ik dat dus doe, dan wil ie hem niet formatteren. Hij formatteert dan tot ongeveer 98% en dan kapt ie er mee met de melding dat die schijf niet geformatteerd kan worden.

Overigens, ik heb geen diskettedrive, dus een dos boot disk met fdisk maken kan ook al niet..

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:43
En PartitionMagic? Ik denk dat het daar wel mee moet lukken :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Markieman
  • Laatst online: 12-03 18:07
Misschien een schijf diagnostisch tooltje erover heen? Schijf kan natuurlijk defect zijn.
(staan meestal op site v/d fabrikant)

[ Voor 18% gewijzigd door Markieman op 07-06-2004 18:04 ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Topicstarter
ReZ1987 schreef op 07 juni 2004 @ 18:01:
En PartitionMagic? Ik denk dat het daar wel mee moet lukken :)
ja...dat heb ik ook al geprobeerd, maar die wil niet eens opstarten hier (failed to initialize engine)

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 23:23

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 17:59:
hm als ik dat dus doe, dan wil ie hem niet formatteren. Hij formatteert dan tot ongeveer 98% en dan kapt ie er mee met de melding dat die schijf niet geformatteerd kan worden.

Overigens, ik heb geen diskettedrive, dus een dos boot disk met fdisk maken kan ook al niet..
http://ubcd.sourceforge.net/

Downloaden, branden, tooltje van de fabrikant starten, schijf controlleren, schijf partitioneren (indien niet defect) en klaar. :)

En idd: 4 primaire partities per schijf, niet per PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Pastinakel op 07-06-2004 18:16 ]

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 21:54

TheBorg

Resistance is futile.

Het is 4 primaire partities per schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Pastinakel schreef op 07 juni 2004 @ 18:13:
[...]

http://ubcd.sourceforge.net/

Downloaden, branden, tooltje van de fabrikant starten, schijf controlleren, schijf partitioneren (indien niet defect) en klaar. :)

En idd: 4 primaire partities per schijf, niet per PC.
dit ga ik zeker even proberen, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eruit, de hdd is volgens Powermax van Maxtor kapot :(

terug naar de winkel dan maar
Pagina: 1