Toon posts:

Server beheren via monitor van een client pc (mp3 playback)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag op mijn server mp3tjes afspelen, maar ik heb er geen monitor op, maar wel boxen. Is het mogelijk om de desktop vanaf een andere pc tijdelijk over te nemen, en dan winamp te starten en op die pc mp3tjes aan te zetten?
Een soort remote desktop van windows xp dus, maar dan met de volgende opstelling:
server: windows 98 SE
client: Windows XP
En dan zonder dat ik ook een toetsenbord of muis nodig heb voor de server, want die zit er ook niet op :), dus niet op akkoord hoeven klikken ofzo.

Is hier een programma ofzo voor dat standaard deze toestemming verleent?

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

we_are_borg

You will Comply

Probeer WinVNC is op de frontpage staat er een die niet zo zwaar is maar wel snel. Terminal service kan volgens mij ook maar die moet je wel correct installeren.

Deze VNC dus meuk: TightVNC 1.3 dev 5

[ Voor 16% gewijzigd door we_are_borg op 07-06-2004 17:38 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 14:15
Of Winamp remote control, daarmee kun je gewoon winamp besturen vanaf een andere pc :)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Normaal onder windows 2000 of XP zou je het via remote desktop kunnen doen maar in dit geval zou het met VNC moeten lukken. Alleen je hebt kans dat Windows moeilijk gaat doen over het feit dat er geen muis/toetsenbord aan hangt.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:37
Probeer Remotely Anywhere eens... Hier kun je een demo downloaden.
Remotely Anywhere is een applicatie die je draait op de server, waarna je vanaf elke PC via je internetbrowser de server kunt overnemen. Ik heb er mee gewerkt, vind het erg fijn werken, je kunt een hoop instellen en er zit zelfs een ftp-server in voor de liefhebber.

Het is wel een prijzige oplossing, 100 dollar voor een licentie, misschien dat iemand anders soortgelijke oplossingen weet die gratis of goedkoper zijn.

Flickr

Verwijderd

Hier zijn tig programma's voor, zoek dus gaarne zelf even wat op en test er een aantal :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.