"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Die ding worden tyfus heet en ook al heel snel.
68 graden is wel veel,
is dit in de bios?
gebruik je ook bv speedfan?
Wordt je heatsink heel erg warm?
Heb je een beetje airflow?
Wel duurt het wat langer totdat het koelelement op een gemiddelde temperatuur is...
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
jazeker met een p4 is het wel erg snel en hoog. Je kunt de temp controleren door je vinger op de heatsink te leggen als het pijn doet is hij te warmErikRo schreef op 07 juni 2004 @ 17:32:
[...]
Kan een cpu wel in 10 sec van 18 naar 32 graden gaan. Hoe kom ik eracht of er wel goed gemeten wordt?
Laat staan dat er is overklokt.
Er zit wel een zwaar koelblok op, de swiftech mcx478
Ben alleen bang dat de winkel een iets te dikke laag tusse cpu en blok heeft aangebracht of een slechte kwaliteit pasta.
Dat kunnen leuke discussies worden in de winkel, want hoe bewijs je dat iets te heet is.
Er zit nu een 8cm Papst 8412N/2GLE op 19cfm / 12dba / 1500rpm. Zou deze misschien toch te licht zijn?
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
En een cpu kan heel snel van temps wisselen, maar dit is wel heel snel. Bij mij duurt 10 graden een secode of 20-30. (Athlon @ 2045 met 1,95V)
hiermee kun je checken of de temperatuur die wordt uitgelezen ook daadwerkelijk de echte temperatuur is.
Verwijderd
De sensor zit toch in de CPU zelf?NewbieNeo schreef op 07 juni 2004 @ 19:15:
kan ook gewoon zo zijn dat je mobo brakke temperatuur sensors heeft en verkeerde temperaturen uitleest...
Interessant: http://www.digit-life.com/articles2/p4-throttling/
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 20:52 ]
Probeer es voorzichtig de heatsing aan te duwen terwijl hij aanstaat en houd de temp in de gaten.
Als hij dan zo een paar graden daalt zit je pasta mis.
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 17:43:
[...]
jazeker met een p4 is het wel erg snel en hoog. Je kunt de temp controleren door je vinger op de heatsink te leggen als het pijn doet is hij te warmen zou ik eens gaan kijken voor een casefan.
Verwijderd
precies.... alleen als het veel warmte kost om hem op te warmen (de "cp") dan kan het effe duren.. Maar dat effe is erg kort zonder koeler.... het warmteverlies kun je haast vergeten zonder koeler dus alle dissipatie gaat als warmte in de CPU zitten..WVL_KsZeN schreef op 07 juni 2004 @ 17:38:
hoeveel watt produceert je cpu? hoeveel gram weegt je cpu? conclusie : cpu is al binnen een paar seconden helemaal warm.
Wel duurt het wat langer totdat het koelelement op een gemiddelde temperatuur is...
Als je weet hoeveel J/s er vrijkomt en je doet wat aannames voor de cp dan is het zo bekend neem ik aan.... =iig erg kort....
Verwijderd
Ik schat dat het bij mij niet meer als 1 a 2 graden is (AXP 2400+ non OC't atm.)
Ik heb mijn Athlon T-bird in minder dan 7 seconden van +/- 22 graden naar 114 graden zien gaan.... Dus ja das heel goed mogelijkErikRo schreef op 07 juni 2004 @ 17:32:
Vraagje mijn p4 northwood 2.8ghz wordt mij iets te warm. Kan natuurlijk aan verkeerde pasta liggen die winkel gebruik heeft.
Maar ik vraag me ookm af of de bios wel goed is.
Als ik start en ik ga meteen naar de bios (+/- 10 a 15 sec werk) Dan is de systeem temp 18 graden terwijl de cpu temp al op 32 graden zit loopt. Dit loopt langzaam op naar 43 graden idle (duurt wel een paar minuten). Max load is 68 graden.
Kan een cpu wel in 10 sec van 18 naar 32 graden gaan. Hoe kom ik eracht of er wel goed gemeten wordt?
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori