[XP] Hoe powermanagement instellingen aan te passen? *

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
We hebben een aantal nieuwe Windows XP Pro machines en ik snap helemaal niets meer van het powermanagement. We werken met roaming profiles. Ik kom er maar niet achter (ik heb al 100 dingen van internet geprobeerd tot en met registry edits aan toe) hoe ik per PC VAST kan zetten na hoe lang het scherm uitgaat, de harddisks, wat de PC doet als je op de aan-/uitknop drukt etc.

Ik wil het gewoon 1 keer correct instellen per PC maar het lukt me maar niet, wat doe ik verkeerd!?!? |:(

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
je gaat naar je beeld instellingen (voor je screensaver enzo)
kan via control panel of door rechtermuisklik op je bureaublad naar eigenschappen te gaan...

daar naar screensaver

en daar naar "Power" (weet niet hoe het in het nederlands is, kep ned. xp)

daar kan je dat gewoon instellen hoor!

succes,
stevenp

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Aardig dat je antwoordt maar dat snap ik natuurlijk ook wel. Ik ben al jaren gebruiker/poweruser en sinds kort sysadmin, maar wanneer ik die shit als admin (local) instel staat de boel gewoon weer default als je als user met je roaming profile inlogt. En een user mag die meuk weer niet aanpassen geloof ik, en als het wel kan is het de volgende keer ook weer default (die irritante 20 min. bijvoorbeeld). Er staan op internet allemaal registry-edits maar die hebben me nog niet geholpen, al weet ik niet of ik dat goed deed. Er staan immers op veel plekken powersettings in de reg.
Kan het ermee te maken hebben dat de server Win2K Pro is en de bakken WinXP Pro? Nee toch, want de profiles zijn gewoon XP en werken voor de rest prima?!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-05 18:44
hmm misschien gewoon even die users "admin rights" geven en dan dat veranderen en dan syncronizen...

(werk hier thuis ook met roming profiles)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Even een titeledit; let hier in het vervolg zelf op aub.

Powermanagement > [XP] Hoe powermanagement instellingen aan te passen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-05 14:10
Volgens mij moet je op de server in de active directory een policy aanmaken die op elke user van toepassing is.
Volgens mij gaat het alleen dan werken. ;)

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Pagina: 1