Toon posts:

[AUTO] Meer bass! Oplossingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds enige tijd een Opel Vectra. Nu zit er op zich wel een aardige geluidsinstallatie in, maar ik zou graag wat meer willen en dan voornamelijk wat meer bass.

Ik heb nu een Philips RC359 radio. Deze is 4 x 35W.
In de auto zitten nu 6 speakers.
- 2 voor op het dashbord
- 2 in beide voordeuren
- 2 in de hoedenplank.

Mijn vraag is nu eigenlijk, wat kan ik het beste kopen om meer bass te krijgen, en toch de hogere tonen te behouden.
Is alleen een sub genoeg? ( zo ja wat voor een? )
Is een sub ook in te bouwen in de hoedenplank, of voor in de deuren?
Is een versterker nodig? Of misschien filters?

En is het wel mogelijke met de radio die ik nu heb?

Mijn budget is ook niet al te hoog, het moet echt een low-budget installatie worden :(
Ik zat te denken aan ongeveer 100- 200 euro!

Ik hoop dat jullie genoeg weten, en mij kunnen helpen!

Alvast Bedankt!
O+

Verwijderd

Je hebt duidelijk een sub nodig. Je kunt een sub niet in de deuren bouwen er is namelijk ruimte nodig. Je zou een hoedenplank kast kunnen maken maar ik vraag me af of dit makkelijk is.

Het budget moet wel lukken denk ik. Je zult op zoek moeten naar een versterker met een ingebouwd actief filter. dwz dat je keuze hebt uit een 3 kanaals of 5 kanaals versterker. gezien het budget wordt het dan een 3 kanaals. Je kunt ook een monoblock nemen voor alleen de sub. Ik ken de hu niet maar als deze geen pre-outs heeft dan moet je er op letten dat je de versterkers op speaker niveau kan aansluiten.
Je kunt bv kiezen uit de volgende woofers: Raveland AXX1010, AXXX1212, als het echt goedkoop moet de TW3000. Als je wat meer uit wil geven kun je kijken naar wat duurdere merken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Walter.PPK !!
Nu zit ik nog met wat vraagjes.

Die sub, moet ik er dan een kist bijkopen, voor in de kofferbak, of kan ik ze gewoon in de hoedenplank bouwen?

Zijn hier sites over, waar ik informatie kan vinden ofzo.

En dan die versterker, misschien een voorbeeld van een versterker die mogelijk zou werken? Want het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoeld :? ( ben echt een beginner op dit gebied!)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-12 19:38

JT

VETAK y0

Zoek een zogenaamde 'free air woofer' want die kan je los zonder kist in een losse MDF plank hangen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n free-air sub zou ik dus in de hoedenplank kunnen hangen?

Is er trouwens een officiele site van raveland, want heb net ff zitten zoeken, maar nergens een offciciele site kunnen vinden met informatie over die subs die met 2 posts eerder zijn aangeraden!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er zijn wel een paar topics geweest over zelfbouw-subs in auto's.

sub in auto plaatjes. is daar een voorbeeld van. (plaatjes werken niet meer, misschien dat je er naar kan vragen bij de TS)

Ik heb helaas niet meer tijd, maar je kan natuurlijk ook zelf even [search=sub zelfbouw auto] doen :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 20:55

Blamm

Niet meer Smart

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-12 18:03

bille

Don't call me Buff

subwoofer natuurlijk 8)7

Wat erg goed is Rockford Fosgate. Ben zelf "trotse" bezitter van een 1995 model FR Punch 100.4 versterker waarvan ik 2 kanalen bridge (50W totaal) voor mijn RF Puch subwoofer. Das een 15inch RMS 100W sub met piek vermogen 475W. Op mijn versterker zit een schakelaar voor high- en lowpass. Highpass laat de hoge tonen door en lowpass de.. ehm... lage.

Ik heb op mijn hoedeplank ook nog RF speakers zitten 200W per speaker. Waren een koopje de autosam in hoorn. Jouw speakers voldoen echter ook wel om gepowerd te worden door die RF versterker. <- bij nader inzien ligt het er natuurlijk wel aan wat voor speakers dat zijn, maar omdat ze in de hoedeplank zitten ga ik ervan uit dat je die zelf gekocht hebt. Dat zijn meestal al betere speakers dan die standaard in een auto zitten.

Hmjah het geluid? }) ik krijg het voor elkaar om in mijn ibiza C. de buitenspiegels te laten trillen en voor de kenners betekent dat wel iets hoop ik :). hoge en middetonen zijn ook goed schel als het moet, dus ook die highpass werkt lekker.

nadeel? prijs, RF is een redelijk duur merk. Reken voor een leuke versterker toch snel 500 euri's en voor een sub zit je daar ook wel op. Tenzij je een leuk zaakje tegen komt waar je een ouder modelletje op de kop kan tikken voor een prikkie. Hetgeen ik gedaan heb, sub en amp hebben me 600 euri's gekost. Opzich niet al te duur imho.

Reken er ook niet op dat je met 100 tot 200 euri's iets échts vet kan kopen. Met dat budget moet je denken aan U.S. Blaster materiaal.

[ Voor 24% gewijzigd door bille op 07-06-2004 19:57 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hmm... budget..

magnat subje achterin:
http://www.rondevries.nl/...th=24_143&products_id=462

jbl ampje:
http://www.rondevries.nl/...ath=23_90&products_id=128

ben je iets over je budget heen, en er moeten nog kabels bij... maar je hebt dan wél een 4 kanaals amp om een compo vóór te versterken..

Wise enough to play the fool

Pagina: 1