Toon posts:

LAN-situatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb op dit moment de volgende thuissituatie:
http://www.vr13.nl/netwerk_01.jpg

1 pc moet er tussenuit... wat is de goedkoopste oplossing om de gewenste situatie te realiseren? Ik kan natuurlijk een heel nieuwe upt-snoer naar zolder trekken of een wireless-netwerk aanleggen, maar zijn er ook andere goedkopere oplossingen..

Ik hoor graag een goed advies

Verwijderd

voor dat geld wat je voor een adapter betaald(als die er al zijn) kan je denk ik goedkopeer ff een nieuw kabletje halen.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
gewoon een switchje kopen met zo'n automatische cross cable/ straight cable poort..... dan zet je die cross cable dus op dat poortje. Zo'n beetje elke switch heeft dat nu (van die huis tuin en keuken dingen dan)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 17:05:
voor dat geld wat je voor een adapter betaald(als die er al zijn) kan je denk ik goedkopeer ff een nieuw kabletje halen.
er zijn van die blokjes ja, kosten maar een paar euro ;)
kan ze zo niet vinden, maar anders kan je ook gewoon twee normale blokjes pakken (http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=70&cat=9) en er een (kort) stukje crosscable tussen doen :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Als je ze aan elkaar knoopt met een adaptertje (1 euro) krijg je dit, omdat de meeste adapters 1 op 1 zijn (tenzij je een cross exemplaar vind)

---- utp ---- adapter ---- cross ---- = cross

Wat je kan doen is:

---- utp ---- adapter ---- cross ---- adapter ---- cross = normaal utp :)

Met andere woorden, 2 blokjes met een extra crosskabel, dan word het 2x omgedraaid = straith.

zelfde gebeurd als je dat normale utp kabeltjes van de modem naar pc vervang door een cross, en dan een adaptertje ertussen zet, 2x cross = straith

Wat je ook kan doen, is een cross utp verbindblokje ertussen, ben je ook klaar :)

Als het goed is teminsten.

Verwijderd

Topicstarter
Heey allemaal,

Bedankt voor jullie advies..
jullie hebben dr zo te zien meer verstand van dan ik...thnx!!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verstand hoef je er niet van te hebben, het is vrij simpel. Je heb een normale kabel, en een gekruiste.

Als je iets 2x kruist heb je weer een normale ;)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:47

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

je kunt natuurlijk ook gewoon 1 stekkertje eraf knippen en 'm er straight weer opknijpen met een UTP-tang (zelfde kleurenvolgorde draadjes als de andere zijde)

als je van die verbindblokjes haalt, pas op dat je niet wordt afgezet, heb ze al voor +/-15 euro zien liggen (V&D geloof ik), terwijl +/-3 euro ook kan (winkel op de hoek)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:05

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Een verbindstukje bij de mediamarkt is onder de 6 pleuro...
Is een crosser.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Pagina: 1