Toon posts:

[SQL server] vastlopen sql applicatie met meldin eventlog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met een probleem. Bij ons is deze week een nieuw kassaprogramma geinstalleerd. Dit programma is gemaakt in delphi en werkt met een sql database. Ik heb een windows server 2003 systeem met daarop onder andere exchange 2003, sharepoint portal server 2003 en backup exec 9. backup exec, sharepoint en het kassaprogramma werken allemaal met SQL 2000 sp3. (3 databases dus)
Nu blijft het programma bij een aantal gebruikers tegelijk regelmatig hangen en zitten er behoorlijke vertragingen in het programma. Soms loopt het programma vast. Nu ben ik op zoek gegaan en naast mijn idee dat de harddisk (IDE 7200 RPM) wat traag is, kwam ik deze melding een aantal keer per dag tegen:

Event ID: 11
Event Source: KDC
Event Type: Error
Event Description:
Event Type: Error

Event Source: KDC
Event Category: None
Event ID: 11
Date: 6/3/04
Time: 2:56:02 PM
User: N/A
Computer: "DOMAINCONTROLLERNAME"
Description:
There are multiple accounts with name MSSQLSvc/SERVERNAME.domain.com:1433 of type DS_SERVICE_PRINCIPAL_NAME.
Comment:

Hoe los ik dit op en zou dit betrekking kunnen hebben op de vastlopers? Ik heb me rot gezocht op google, maar behalve de melding zelf vond ik geen uitleg hierbij. Alvast befrankt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, opgelost, het probleem was dat de verschillende SQL services met verschillende inlognamen werden opgestart.