Toon posts:

partimage DriveReady SeelComplete Error

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil partimage voor linux gebruiken om een image te maken van een Windows XP machine. Nu is het zo dat als ik het commando opstart ik de volgende foutmelding krijg als hij circa 88% van de image gemaakt heeft. Er komt dan een foutmelding dwars door het scherm en stopt het maken van de image:

{hda DriveReady SeekComplete Error}

Ik heb met het commando mount -t smbfs -o username=username,password=password //computernaam_in_hostfile/drivemapping /mnt/drivemapping

Dus ik ga een image maken naar een smb share op een andere Windows machine.
Ik voer het commando uit in knoppix:

partimage -z1 -o -d save /dev/hda1 /mnt/drivemapping/image.partimage

Ik snap niet wat die foutmelding betekent :? Ik heb toch genoeg diskruimte? Weet iemand een oplossing voor dit probleem? :?
Alvast bedankt :)

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 17:30
Dat betekent waarschijnlijk dat je HD aan het stuk gaan is.
http://www.google.com.ni/...ady+SeekComplete+Error%09

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd maar ik kan gewoon die schijf gebruiken. Het is een laptop en die doet het nog goed. Misschien een keer die schijf controleren op fouten. Zou dat helpen?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Kijk in je logfiles wat de complete foutmelding is. Wellicht wat bad sectors, die kun je met badblocks markeren.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:45:
{hda DriveReady SeekComplete Error}
http://www.uwsg.iu.edu/hy...x/kernel/0007.3/0041.html

Eerste link in google met een copy & paste van de melding.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mwah, als je een klein beetje gezocht had op Internet had je deze melding wel kunnen terugvinden. Dan had je ook geweten wat je had kunnen doen om te kijken of het aan je geheugen/disk etc ligt... Daar je dat nagelaten hebt, en ik dus niet echt het idee krijg dat je initatief getoont hebt, gaat deze dicht.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.