[Exchange2k3] Automatisch e-mail door laten sturen

Pagina: 1
Acties:

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
We hebben hier een exchange 2003 mail server. Intern kan ik op de server instellen dat alle email van iemand naar een andere user doorgestuurd moet worden.
Het is hier niet in mogelijk om alle mail naar een andere provider door te laten sturen.

Ik heb al gekeken of ik in de settings van de gebruiker een regel aan kan maken die alles doorstuurt. Maar ik meen dat hiervoor outlook wel aan moet staan. In dit geval is dit dus niet mogelijk.

Is het op de exchange server toch in te stellen dat alle mail automatish door wordt gestuurd naar een email buiten het domein?

I'll be back

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Je kan op de server zelf toelaten of blokkereen dat regels ook naar andere domeinen mogen verzenden. Ik gebruik 5.5 dus weet niet hoe het in 2003 zit.

• herminator
  • Niet online
Ik heb al uitgevonden dat je in de afwezigheids assistent alle door kan laten sturen. Hierbij kun je ook een email adres aangeven.

Door laten sturen via de server sturen werkt toch wat makkelijker. Ik zal eens gaan zoeken waar ik in kan stellen om toch een andere email te kunnen gebruiken

I'll be back

Verwijderd

Gewoon bij AD users en computers , betreffende user, tabblad Exchange General, Delivery Options, Forwarding Address

• herminator
  • Niet online
Op het moment gaat dit dus niet. Forward to: is grijs bij mij. Ik kan klikken op modify en dan een user uit het domein aangeven. Ik wil dus een user aangeven die niet op ons domein zit. Maar een planet.nl adres.

I'll be back

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

KB van Microsoft had ook nog wat -> http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;281926

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Inderdaad je moet eerst eerst nog een Contact aanmaken, sorry had ik gelijk moeten ver,elden maar neem aan dat je er nu uit bent.

• herminator
  • Niet online
Ok ik denk dat ik hier wel wat aan heb. Ik zal dit morgenochtend ff doen.

I'll be back

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:16

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tot morgen dan ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb even de applicatie in de topictiel opgenomen; denk hier in het vervolg zelf even aan aub :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1