Pc gaat niet aan (schijndood)

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Na een paar maanden probleemvrij computeren is het weer zover, ik heb een hardware probleem; mn pc wil niet aan!!

- Ik druk op de aanknop; er gebeurd niks, pc gaat niet aan...
- Ik gebruik een schroevendraaier voor de jumper te kortsluiten; niks...
- Ik zet de stroom uit, zet de battery jumper van de bios om en weer terug, stroom er weer op, aanknop; niks....
- Ik zet de stroom uit, weer aan, en ineens springt mn pc aan...
Maar ik kon niet booten, de SATA config was weg door de reset met de batteryjumper
- Ik zet de pc weer uit, en ik heb hem niet meer aan gekregen!!!

Iemand een idee???

System config:
OS: WinXP Professional with Servicepack 1a, and all updates installed
Mbo: 1* MSI 875P Neo (original bios version 1.4??)
CPU: 1* Intel 2,8 Ghz HT (enabled)
Mem: 2* Kingston pc3200 DDR (512Mb)
VGA: 1* Club 3d ATI Radeon 9800pro (brand = second choice)
Snd: 1* Creative SB Audigy 2
HDD: 2* Maxtor 6Y120M0
DVR: 1* Pioneer a06 (for + and - RW)
PSU: 1* Silentmaxx proSilence 350W Rev. 1.2 3.3V/17A 5V/28A 12V/15A
FDD: 1* Sony 3,5" floppy 1,4Mb, 1* Iomega ZIP drive 100Mb
INP: 1* Logitec M-C48 Mouse, 1* Logitec UltraX
OUT: Creative Inspire P580 5.1 speakers, Samsung SyncMaster 173P

hw config:
HDD's are in Raid 0 array on the Intel controller (ser1 & ser2)
DVD-Rewriter is as Master on Intel IDE1

Drivers:
-Newest ATI catalyst drivers
-Audigy 2 drivers from original disk
-Intel Inf, the ones on my cd...
-Standard Intel controller drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:41

bonzz.netninja

Niente baffi

kun je de voeding controleren in een andere pc?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 07 juni 2004 @ 16:40:
kun je de voeding controleren in een andere pc?
Voeding is ok.
Bovendien heeft hij het zoals beschreven 1 keer wel gedaan.

Maar, ik heb evengoed getest met andere voeding in de tussentijd; no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn je hd's niet gewoon erg gaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Volgens mij maakt jouw cmos batterijtje geen goed contact. (die knoopcell op je mobo).

eennuh... zit het snoertje van je powerknop naar je mobo er goed in ? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

kortsluiting tussen mobo en case ergens door stof oid?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een methode gevonden waarmee ik mn pc aan krijg. Dit is een vreemde manier, maar het werkt. Misschien verschaft het iemand inzicht in de oorzaak???

Stappenplan
- Zet de stroom uit
- Sluit de bios jumper kort
- Zet de stroom aan

En mn pc springt vanzelf aan :S

Dit is niet gewenst gedrag, maar al beter dan niks.
Helpt dit iemand in het aandragen van een werkende suggestie?

Nog ff netjes antwoorden op eerdere suggesties:
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:53:
zijn je hd's niet gewoon erg gaar ?
Nee, dan zou ie wel nog aan gaan, en dan gewoon niet verder booten met een disk not found error ofzo. Bovendien, zitten ze aan een intel ICHr5 controller die me netjes laat weten als er iets mis is met de schijf of de connectie. Schijven sluit ik uit
The Real Falcon schreef op 07 juni 2004 @ 16:57:
Volgens mij maakt jouw cmos batterijtje geen goed contact. (die knoopcell op je mobo).

eennuh... zit het snoertje van je powerknop naar je mobo er goed in ? :)
Die maakt prima contact, heb gechecked. En de lampjes van de ingebouwde ethernetverbinding branden, er staat spanning op het moederbord
bonzz.netninja schreef op 07 juni 2004 @ 16:59:
kortsluiting tussen mobo en case ergens door stof oid?
Dat zou wel heel sterk zijn gezien de kast er nog geen twee maanden staat en hij sindsdien meerdere keren open is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:47:

Nee, dan zou ie wel nog aan gaan, en dan gewoon niet verder booten met een disk not found error ofzo. Bovendien, zitten ze aan een intel ICHr5 controller die me netjes laat weten als er iets mis is met de schijf of de connectie. Schijven sluit ik uit
spint je hd wel op? of lees ik er over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Haal je voedingkabel er eens uit.
Dan 10x met korte tussenposen op de aan/uitknop drukken.(als de voedingskabel eruit is)
Voedingskabel er weer in en proberen aan te zetten met de aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 18:47:
Ok, ik heb een methode gevonden waarmee ik mn pc aan krijg. Dit is een vreemde manier, maar het werkt. Misschien verschaft het iemand inzicht in de oorzaak???

Stappenplan
- Zet de stroom uit
- Sluit de bios jumper kort
- Zet de stroom aan

En mn pc springt vanzelf aan :S

Dit is niet gewenst gedrag, maar al beter dan niks.
Helpt dit iemand in het aandragen van een werkende suggestie?

Nog ff netjes antwoorden op eerdere suggesties:

[...]

[...]
Die maakt prima contact, heb gechecked. En de lampjes van de ingebouwde ethernetverbinding branden, er staat spanning op het moederbord

[...]
Dat zou wel heel sterk zijn gezien de kast er nog geen twee maanden staat en hij sindsdien meerdere keren open is geweest
montage fout tussen mobo en case dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon hopeloos, ik kan nu gewoon de rest van de maand steeds de bios opnieuw blijven instellen als ik geen oplossing vindt :S
Volgende week zou ik terug kunnen naar de winkel met mijn voeding en hopelijk ruilen voor een nieuwe (en in dit geval eentje met een wat beter 12V Amperage (nu heb ik maar 15A)) dus dat kan al helpen, maar ik betwijfel het aangezien ik al een 400Watt 12V/18A geprobeerd heb...

Nou goed, hopelijk komt de gouden tip nog, onderstaande antwoorden ga ik wel eens naar kijken maar ik heb helaas weinig hoop :(
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:51:
spint je hd wel op? of lees ik er over heen?
Niks gaat aan, schijndood...
Zie de methode waarmee de pc wel aan gaat.

Met pc gaat niet aan bedoel ik dat niks het doet.
Alexio schreef op 07 juni 2004 @ 21:01:
Haal je voedingkabel er eens uit.
Dan 10x met korte tussenposen op de aan/uitknop drukken.(als de voedingskabel eruit is)
Voedingskabel er weer in en proberen aan te zetten met de aan/uit knop.
Ik zal het eens proberen, ook al twijfel ik aan die methode omdat ik behalve ergens spanning vanaf halen de toegevoegde waarde niet zie. Maar goed, ik ga het proberen, niet geschoten is altijd mis...
bonzz.netninja schreef op 07 juni 2004 @ 21:02:
montage fout tussen mobo en case dan
En hoe verklaar je dat hij het 2 maanden lang probleemloos doet, en nu via het stappenplan wel aan gaat? bovendien valt er weinig fout te monteren.
Na een paar honderd pc's in een winkel ineen geschroefd te hebben denk ik dat me dit aardig lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

nou dan zal hij wel gewoon kapot zijn he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op 08 juni 2004 @ 09:31:
nou dan zal hij wel gewoon kapot zijn he
Hoe verklaar je dan dat hij wel gewoon aan gaat met het stappenplan?
En wat denk jij dat er dan kapot is? misschien is het te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
Hee ik heb ooit een ledje op de resetknop aangeloten, 8)7 ik had ong het zelfde ging niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ddajantje schreef op 08 juni 2004 @ 10:32:
Hee ik heb ooit een ledje op de resetknop aangeloten, 8)7 ik had ong het zelfde ging niet aan :P
nah, ik heb juist geprobeerd de restknop er eens op aan te sluiten om te kijken of het de powerknop was, maar dat werkte ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[kick]

Weet echt niemand hier een antwoord op?
Ik ben een beetje hopeloos er van geworden, dit is echt gruwelijk irritant. Ik kan mn mobo ook niet terug brengen naar de leverancier, ik heb een beetje zitten kloten met de nb koeler (er af gesloopt 5 maanden terug)

Waar kan dit nog mee te maken hebben, waarom springt ie wel aan als ik de bios reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:04

SilencerNL

No remorse

Ik denk dat de aansluiting van de power knop op je mobo gewoon niet werkt... Aangezien je zegt dat hij vanzelf aanspringt met dat stappen plan van je zodra je de stroom erop zet (power loss restart).

Probeer anders eens de bios op 'power loss restart' ofzoiets te zetten, en dan stekker eruit en weer erin... Waarschijnlijk gaat ie dan gewoon aan zonder je bios jumper kort te sluiten.

just my 2 cents

[ Voor 31% gewijzigd door SilencerNL op 10-06-2004 10:53 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, interressant, dus je denkt dat die schakeling op het mobo stuk is...
Hij gaat wel uit als ik op de powerknop druk trouwens, dus das ook weer zoiets. Misschien moet ik eens power on keyboard in te stellen...
Want mijn geluidsloze pc de hele tijd licht te hebben zoemen omdat de zijkant er af ligt (nog maar te zwijgen over het stappenplan) vindt ik niks. Als dit werkt heb ik gewoon een pc "met handleiding".

Alvast bedankt voor de suggestie, die heeft me weer nieuwe ideeen gegeven :)

Meer centen zijn nog steeds welkom natuurlijk...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
oke ben ik weer
ook ooit eens gehad :P

Me voeding\ mobo was dom
als ik hem aan deed ging die aan uit aan uit enz

Dus ik sloop me voeding open knip de groene (bij mij tenminste ) die gaat anders naar je power knop, en maak die aan een zwarte draad en voila me pc bleef aan :)

Dus daarna een schakelaar er tussen gemaakt en kon ik hem dus zo aan en uit zetten :)
Op den duur verdween het probleem dus heb ik het schakelaartje niet meer nodig

edit : http://www.hardwarebook.net/connector/power/atxpower.html

poot 14 met een zwarte verbinden (of natuurlijk 4-6 door verinden dat kan ook)

[ Voor 15% gewijzigd door ddajantje op 10-06-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 21:41
Heb je eigenlijk al een andere voeding geprobeerd, just to be sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op 10 juni 2004 @ 16:06:
Heb je eigenlijk al een andere voeding geprobeerd, just to be sure?
Jep: RwDwR schreef dit op 08 juni 2004 @ 08:46

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ddajantje schreef op 10 juni 2004 @ 16:02:
oke ben ik weer
ook ooit eens gehad :P

Me voeding\ mobo was dom
als ik hem aan deed ging die aan uit aan uit enz

Dus ik sloop me voeding open knip de groene (bij mij tenminste ) die gaat anders naar je power knop, en maak die aan een zwarte draad en voila me pc bleef aan :)

Dus daarna een schakelaar er tussen gemaakt en kon ik hem dus zo aan en uit zetten :)
Op den duur verdween het probleem dus heb ik het schakelaartje niet meer nodig
Dat met die kleurtjes is me wat vaag. Bovendien ruil ik liever de voeding om als het daar aan ligt....

Dus: wat is de zwarte, en waarom werkt dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:38:
Hallo...

Na een paar maanden probleemvrij computeren is het weer zover, ik heb een hardware probleem; mn pc wil niet aan!!

- Ik druk op de aanknop; er gebeurd niks, pc gaat niet aan...
- Ik gebruik een schroevendraaier voor de jumper te kortsluiten; niks...
- Ik zet de stroom uit, zet de battery jumper van de bios om en weer terug, stroom er weer op, aanknop; niks....
- Ik zet de stroom uit, weer aan, en ineens springt mn pc aan...
Maar ik kon niet booten, de SATA config was weg door de reset met de batteryjumper
- Ik zet de pc weer uit, en ik heb hem niet meer aan gekregen!!!

Iemand een idee???

Ik heb zo´n geval eens gehad met een reparatie PC en wat bleek de resetknop zat vast. Ogenschijnlijk leek daar niets mee aan de hand maar toch was dat de oorzaak.

System config:
OS: WinXP Professional with Servicepack 1a, and all updates installed
Mbo: 1* MSI 875P Neo (original bios version 1.4??)
CPU: 1* Intel 2,8 Ghz HT (enabled)
Mem: 2* Kingston pc3200 DDR (512Mb)
VGA: 1* Club 3d ATI Radeon 9800pro (brand = second choice)
Snd: 1* Creative SB Audigy 2
HDD: 2* Maxtor 6Y120M0
DVR: 1* Pioneer a06 (for + and - RW)
PSU: 1* Silentmaxx proSilence 350W Rev. 1.2 3.3V/17A 5V/28A 12V/15A
FDD: 1* Sony 3,5" floppy 1,4Mb, 1* Iomega ZIP drive 100Mb
INP: 1* Logitec M-C48 Mouse, 1* Logitec UltraX
OUT: Creative Inspire P580 5.1 speakers, Samsung SyncMaster 173P

hw config:
HDD's are in Raid 0 array on the Intel controller (ser1 & ser2)
DVD-Rewriter is as Master on Intel IDE1

Drivers:
-Newest ATI catalyst drivers
-Audigy 2 drivers from original disk
-Intel Inf, the ones on my cd...
-Standard Intel controller drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
straks es kijken, geloof niet dat het mij gaat helpen, een eerste snelle blik heeft het alleen over dingen bij de voeding die ik al weet, en verder niks over dat de pc niet eens aan gaat behalve op een vage manier (dus de voeding doet het in principe wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moederbord rot? (had namelijk hetzelfde toen mijn mobo stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien beetje raar hoor, maar BIOS update kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:57:
Misschien beetje raar hoor, maar BIOS update kan helpen..
Liever niet :S
MSI is niet echt een ster in stabiele biossen zegt men op het msi forum...

Ik zal het eens overwegen, maar ja, of ik het doe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silencer_NL schreef op 10 juni 2004 @ 10:52:
Ik denk dat de aansluiting van de power knop op je mobo gewoon niet werkt... Aangezien je zegt dat hij vanzelf aanspringt met dat stappen plan van je zodra je de stroom erop zet (power loss restart).

Probeer anders eens de bios op 'power loss restart' ofzoiets te zetten, en dan stekker eruit en weer erin... Waarschijnlijk gaat ie dan gewoon aan zonder je bios jumper kort te sluiten.

just my 2 cents
Welliswaar was het niet je tip, maar wel het gevolg dat mij bij een tijdelijke oplossing heeft gebracht die ik acceptabel vindt:

Ik heb het "Wake On Event" voor het toetsenbord geactiveerd en wel op "Any Key"

Nu springt de pc zowel van het toetsenbord als vanuit de powerknop aan...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 08:41 . Reden: ff de vermoedelijke reden van de nog steeds komende suggestie "je powerknop is misschien kapot" verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 18:11
ok,

ik heb stage gelopen bij een bedrijf en heb zo een soort problemen ook wel eens tegengekomen bij het repareren, asembleren van onderdelen voor computer er waren hier namelijk verschillende redenen dat de power knop niet werkte.

1: vooraan op je kast heb je meestal USB die je kan gebruiken. deze moet/mag je aansluiten op je moederbord. maar er kunnen bij sommige moederbord daar problemen mee voordoen als je deze kabeltjes verkeerd aansluit.
om te testen of dit het probleem is raad ik je aan al deze kabeltjes los te maken van je moederbord en te kijken of dan je computer wel opstart als je op de power knop drukt. Kwam veel voor

2: er zijn power buttons op cases die iets te kort zijn om contact te maken aan de switch die de power aan zet.

3: Voedingen kan ook het probleem zijn. zorg ervoor dat alles goed aangesloten is. trek de voeding connectors eruit en kijk of je ze er niet verkeerd hebt inzitten en doe hem dan er opnieuw juist in (ja ik praat je aan alsof je een newbie bent maar ik probeer je alleen te helpen)

4: ook de aansluiting van de powerbutton op je moederbord is van essentieel belang. kijk in je moederbord boekje hoe je ze precies aansluit. want je komt nog al eens wat computers tegen die echt alles omgedraait hebben

ik raad je aan #1 zeker te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:34
Een kamaraad van mij had hier ook veel last van. PC werkte goed niks aan de hand. Hij kon er alles mee doen, maar 1 keer in de 2-3 maanden deed hij raar en leek schijndood. Wel stroom op het moederbord, eigelijk precies wat jij omschrijft. Na bijna een jaar lang met dit probleem rondgelopen te hebben was het probleem gevonden, verrot geheugen. Er leek niets met het geheugen, werkte ook nog naar behoren een dag van tevoren, maar na het vervangen van eht geheugen was het probleem weg en deed de pc alles weer, nu nog afwachten of het niet nog een keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het een beetje ddorgelezen en volgens mij zit het probleem gewoon in je bios accu

al je de jumper omzet start je pc automatisch op als je er spanning op zet
vervolgens zet je de jumper normaal en dan wil ie niet opstarten.

dan maakt je bios accu gewoon sluiting waardoor je systeem niet werkt

ik heb het bij de mijne even geprobeerd maar als ik de jumper omset dan gaat mijn pc ook automatisch aan. ik heb wel een asus bord maar toch.

ik hoop dat je er iets aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat de powerknop of resetknop kuren vertoont, zeker als het een goedkope kast betreft. Lijkt me ook in overeenstemming met je stappenplan en het feit dat een wake-up via keyboard wel werkt.

Als je een restknop hebt, haal het stekkertje daarvan maar los. Probeer het ook even "zonder" de power knop. Gebruik bijvoorbeeld even een jumpertje om het ding aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sn33ky schreef op 11 juni 2004 @ 01:10:
ok,

ik heb stage gelopen bij een bedrijf en heb zo een soort problemen ook wel eens tegengekomen bij het repareren, asembleren van onderdelen voor computer er waren hier namelijk verschillende redenen dat de power knop niet werkte.

1: vooraan op je kast heb je meestal USB die je kan gebruiken. deze moet/mag je aansluiten op je moederbord. maar er kunnen bij sommige moederbord daar problemen mee voordoen als je deze kabeltjes verkeerd aansluit.
om te testen of dit het probleem is raad ik je aan al deze kabeltjes los te maken van je moederbord en te kijken of dan je computer wel opstart als je op de power knop drukt. Kwam veel voor
Hmm, kunnen ze verkeerd zitten als ze prima werken :?
Ik heb in ieder geval voordat ik ze er in stak gekeken welke pin waar moest zitten, en dit klopte toen, daarbij heb ik met een druppel lijm gezorgd dat ik1 grote connector ipv 4 had om USB aan te sluiten...
Maar goed, over een week of 4 heb ik tijd om uit te proberen waar het nog meer aan kon liggen, en trek ik de USB er wel es uit.
Die andere punten had ik al getest (zie eerder in thread)
papmetklonten schreef op 11 juni 2004 @ 01:29:
Een kamaraad van mij had hier ook veel last van. PC werkte goed niks aan de hand. Hij kon er alles mee doen, maar 1 keer in de 2-3 maanden deed hij raar en leek schijndood. Wel stroom op het moederbord, eigelijk precies wat jij omschrijft. Na bijna een jaar lang met dit probleem rondgelopen te hebben was het probleem gevonden, verrot geheugen. Er leek niets met het geheugen, werkte ook nog naar behoren een dag van tevoren, maar na het vervangen van eht geheugen was het probleem weg en deed de pc alles weer, nu nog afwachten of het niet nog een keer gebeurt.
Had hij ook dat de pc het wel deed verder, want ik kreeg hem wel aan heh! Zei het omslachtig...
Ik heb Kingston geheugen, dusseuh, levenslange garantie dacht ik me te kunnen herinneren, dus ik kan best een maand wachten met testen. Ook geheugen had ik nog niet getest...
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 01:47:
Ik heb het een beetje ddorgelezen en volgens mij zit het probleem gewoon in je bios accu

al je de jumper omzet start je pc automatisch op als je er spanning op zet
vervolgens zet je de jumper normaal en dan wil ie niet opstarten.

dan maakt je bios accu gewoon sluiting waardoor je systeem niet werkt

ik heb het bij de mijne even geprobeerd maar als ik de jumper omset dan gaat mijn pc ook automatisch aan. ik heb wel een asus bord maar toch.

ik hoop dat je er iets aan hebt
Hmm, ik zet de jumper wel eerst terug heh
En trouwens, nu doet hij het wel, nu ik het wake on event voor het toetsenbord op "Any Key" heb gezet. Dus dat de batt korstluiting maakt lijkt me sterk...
Birdie schreef op 11 juni 2004 @ 02:16:
Meest waarschijnlijk lijkt mij dat de powerknop of resetknop kuren vertoont, zeker als het een goedkope kast betreft. Lijkt me ook in overeenstemming met je stappenplan en het feit dat een wake-up via keyboard wel werkt.

Als je een restknop hebt, haal het stekkertje daarvan maar los. Probeer het ook even "zonder" de power knop. Gebruik bijvoorbeeld even een jumpertje om het ding aan te zetten.
Sorry, maar zoals in eerdere posts staat is dat 1 van de eerste dingen die ik heb geprobeerd :>

Bovendien was mn kast niet echt goedkoop ofzo: Silentmaxx ST-11 Maar wat de prijs over de kwaliteit zegt is dan weer een tweede; duur kan ook kuren hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burnend
  • Laatst online: 08-04-2022
Zelfde probleem had ik laatst men een ouwe pc hier.
Bleek dat gewoon de powerknop zelf niet goed vast zat in de case en dat je daardoor als je hem indrukte de powerknop verschoof en niet indrukte.

Dus probeer eens je powerknop van de binnekant vast te houden en dan nog eens proberen.
tis maar een idtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen we asljeblieft geen powerknop suggesties meer doen?

De pc gaat ook aan met de powerknop als ik in de bios het "Wake On Event" voor het toetsenbord op "Any Key" zet.

De knop is perfect in orde...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddajantje
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:15:
[...]
Dat met die kleurtjes is me wat vaag. Bovendien ruil ik liever de voeding om als het daar aan ligt....

Dus: wat is de zwarte, en waarom werkt dat???
nou dit doet nomaal je moederbord maar als je dit zelf handmatig doet zet je hem ook aan ,, je kunt ook pin 4 en 6 doorverbinden zelfde ..
dan gaat je pc aan of je mobo da nou wil of nie maar je moet hem ook handmatig uit zetten want windows kan dat dan niet meer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:34
[...]
Had hij ook dat de pc het wel deed verder, want ik kreeg hem wel aan heh! Zei het omslachtig...
Ik heb Kingston geheugen, dusseuh, levenslange garantie dacht ik me te kunnen herinneren, dus ik kan best een maand wachten met testen. Ook geheugen had ik nog niet getest...
als ik bij hem alles in de kst had nagekeken of het nog goed zat en niks had verandert kreeg ik hem zo af en toe wel weer aan de praat. Zei het ook omslachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd uit te vinden of het aan 1 van je uitbreidingskaarten ligt?
Probeer eens alle overbodige meuk eruit te halen en 1 voor 1 er weer in te zetten.
Ik heb wel eens een irq conflict gehad (op a7v333) tussen 2 kaarten. Uiteindelijk heb ik dat kunnen vinden, ze per ongeluk omgewisseld teruggezet et voila het hele zaakje draaide weer perfect.

Suc6 er mee in ieder geval!!
Ik weet hoe frustrerend die k&^%ekrengen kunnen zijn.

Grtz.
Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de powerswitch simpel checken. Stekkertje eraf en de jumper kortsluiten met een schaar oid. Werkt dat dan is de schakelaar kapot. Het kan trouwens zijn dat de schroeven van je mobo te strak zijn aangedraaid. Door temp. verschillen kan iets dan net wel of net niet contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de duidelijkheid. De suggestie voor de powerknop is in dit geval puur ter info. TS heeft de powerswitch al uitgesloten
Pagina: 1