KVM-switch kwaliteit...

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Ik ben aan het dubben over de aanschaf van een KVM-switch, een met aansluitingen voor 2 pc's, USB.

Ik ben inmiddels een USB 2.0 (!) switch tegengekomen van Sitecom, een aantal USB 1.1's, diverse Belkins (SOHO USB) en een van Kobishi.

Nou kan ik werkelijk nergens iets vinden dat ook maar enigszins lijkt op een review waar ik wat aan heb, incl. GoT.

Mijn eisen:
USB (liefst 2.0)
Minimaal 1600x1200 32 bits schermres
Audio

Ik ben er geeneen tegengekomen met dualhead mogelijkheid...

De vraag luidt nu: Kennen jullie de KVM switches die ik noem? Ik kan een Kobishi op de kop tikken voor 39 euri... de zg. KVM-DKC4PC. Lijkt me een El Cheapo... maar werkt-ie?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ramzzz schreef op 07 juni 2004 @ 16:35:
Mijn eisen:
USB (liefst 2.0)
Minimaal 1600x1200 32 bits schermres
Audio
zou je kunnen uitleggen waarom liever 2.0?
volgens mij bied het namelijk totaal geen meerwaarde tegenover 1.0 of 1.1 :)
(1.0 is al meer dan voldoende)

Zelf heb ik er eentje van Belkin (wel PS/2) die een resolutie van 2048x1536 bij 85Hz ondersteund :Y)

Dual-head is er voor zover ik weet nog niet.

en de KVM-DKC4PC waar je het over hebt is wel een appart apparaatje :)
maar volgens mij niet echt bedoeld voor wat jij er mee wilt. (kan misschien wel :?)
Die vraagt eigenlijk om een PS/2 toetsenbord en muis, en is bedoeld voor het delen van USB-apparaten (zoals een USB-printer of zo)

En de meeste KVM's van tegenwoordig hebben er ook wel Audio op zitten.

Ik zou zeggen, neem nog maar eens een kijkje bij Belkin, dat lijkt mij namelijk de beste keus :)
(maar daar zit natuurlijk wel een fiks prijskaartje aan...)

(jammer genoeg kon ik ook geen review over Kobishi KVM switches vinden, maar het lijkt mij ook Cheap-ass. Maar dat wil niet zeggen dat het niet werkt :P kwaliteit is weer iets anders ;))

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
KompjoeFriek schreef op 07 juni 2004 @ 17:06:
[...]
zou je kunnen uitleggen waarom liever 2.0?
volgens mij bied het namelijk totaal geen meerwaarde tegenover 1.0 of 1.1 :)
(1.0 is al meer dan voldoende)

Zelf heb ik er eentje van Belkin (wel PS/2) die een resolutie van 2048x1536 bij 85Hz ondersteund :Y)

Dual-head is er voor zover ik weet nog niet.
Ahaaaa! Ik heb een Dualhead gevonden van Belkin. T**ingduur, dat wel ($245). Dialhead en 4PC's...
Link:
http://catalog.belkin.com...count=&Product_Id=160577#

USB 2.0 vanwege de scanner/kaartlezer/printeraansluiting! Dat ding komt op mijn desktop, de PC zelf in een kast weggewerkt achter mij (die maakt me wat teveel noize ondanks geluiddempende aanpasingen). Ik wil er ook mijn iBook aanhangen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan