Toon posts:

[indesign] grafieken uit excel zien er niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een boekje te maken in indesign. Nu wil ik een paar grafieken uit excel in mijn document invoegen. De enige manier die tot nu toe wilde lukken is een screenshot maken van de grafiek en dan als plaatje in het document plaatsen. Maar dan is de kwaliteit van die grafiek erg slecht. Je kunt de pixels bijna tellen. Weet iemand wat de correcte manier is om dit voor elkaar te krijgen?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Super_ik

haklust!

copieren plakken :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 15:51

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:25:
Ik ben bezig een boekje te maken in indesign. Nu wil ik een paar grafieken uit excel in mijn document invoegen. De enige manier die tot nu toe wilde lukken is een screenshot maken van de grafiek en dan als plaatje in het document plaatsen. Maar dan is de kwaliteit van die grafiek erg slecht. Je kunt de pixels bijna tellen. Weet iemand wat de correcte manier is om dit voor elkaar te krijgen?
Als je ook adobe acrobat heb zet je excel bestand dan om naar PDF. Deze kan je zo invoegen in Indesign. Als je trouwens bestanden heb die vector gebaseerd zijn gebruik dan altijd PDF dit werd in een masterclass gezegt, de resultaat is dan beter als dat je het zo invoegd.

Nog een tip adobe geeft deze maand nog een master class hier in worden deze problemen uit gelegd ook met betrekking op PDF gebied.

[ Voor 11% gewijzigd door we_are_borg op 07-06-2004 16:43 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Zien ze er op je scherm zo slecht uit, of ook op de print-out?
In het eerste geval is het waarschijnlijk dat dat komt omdat de illustratie niet op volledige resolutie wordt geshowed om te voorkomen dat geheugen wordt belast.

En probeer sowieso bij voorkeur vector-illustraties te maken, ziet er veel beter uit, pdf is in dit geval een goede optie.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
De afbeelding ziet er op het scherm en op print niet uit. Kan het zijn dat indesign uit gaat van afbeeldingen op 300 dpi en zo'n screendump is natuurlijk maar 72 dpi.

Als ik er een pdf bestand van maak, dan krijg ik de hele excelpagina in pdf. Ik wil eigenlijk alleen de grafiek.

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Selecteer de grafiek en print alleen de selectie?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 20:30:
De afbeelding ziet er op het scherm en op print niet uit. Kan het zijn dat indesign uit gaat van afbeeldingen op 300 dpi en zo'n screendump is natuurlijk maar 72 dpi.

Als ik er een pdf bestand van maak, dan krijg ik de hele excelpagina in pdf. Ik wil eigenlijk alleen de grafiek.
Zie de PDF gewoon als een printer, stel wel de PDF zo in dat het nog compatible is met een drukker, doe je dit niet dan kan je andere fouten krijgen. Als je PDF maakt zet dan alles uit wat met compressie te maken heeft. Selecteer zoals de user hier boven zeg gewoon wat je wil hebben en stuur dat naar de PDF printer.

De volgende instellingen gebruik ik zelf.

onder GENERAL;

Options:
Compatibility: Acrobat 4 (PDF 1.3)
Standard: PDF/X-3
Alle vinkjes uit zetten

Bij Include even kijken wat je wilt gebruiken ik heb hier zelf niets aanstaan.

onder COMPRESSION:

Moet alles op DO NOT DOWNSAMPLE staan.
onder de drie keuzes staat weer Compression zet dit op NONE.
Image quality op maximum zetten.

Je eind product moet je ook rekening houden met BLEED en SLUG vraag van te voren aan je drukker wat je marge moet zijn ik moet bij A4 3mm aan alle kanten extra doen. Als je dit op geeft als je een pagina aanmaakt en hier een vinkje neerzet dan gebeurd dit automatisch als je het opslaat.

In de masterclass van Adobe is verteld dat je beter PDF kan gebruiken dan gif, tiff of welk formaat dan ook. PDF gaat zoals ik begrijp steeds verder uitgebreid worden.

[ Voor 4% gewijzigd door we_are_borg op 07-06-2004 22:41 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

we_are_borg schreef op 07 juni 2004 @ 22:40:
PDF gaat zoals ik begrijp steeds verder uitgebreid worden.
Yup, PDF is de plaatsvervanger van PostScript, PS wordt dan ook niet meer ontwikkeld en de laatste PS versies lopen gelijk met de eerste PDF versies :)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen eens met pdf proberen, klinkt aannemelijk. Maar is het dan ook mogelijk om alleen de grafiek in een pdf document te krijgen?

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 06:15:
Ik zal het morgen eens met pdf proberen, klinkt aannemelijk. Maar is het dan ook mogelijk om alleen de grafiek in een pdf document te krijgen?
Je kan dus gewoon de grafiek in een blok zetten (selecteren dus) dan ga je naar Bestand>Afdrukken aan de linker onderkant zie je Afdrukken staan met 4 selectie mogelijkheden kies hier voor Selectie nu print je alleen het geen uit wat je in een blok heb gezet. Kies als printer nu voor Adobe PDF, even het verhaal aanhouden die ik hierboven heb gehouden op PDF gebied.

De PDF file kan je in Indesign gewoon invoegen zoals je een plaatje invoegd.

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Jongens (en meisjes): als een zonnetje. Ziet er goed uit! Waar zou je zijn zonder tweakers, bedankt

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Pagina: 1