[VGA koeler] Extreme Gaint 3 of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 16:51
hallo,

Ik ben van plan om de ThermalTake Extreme Gaint 3 te kopen, om mijn VGA kaart lekker koel te houden in deze (hopelijk) warme dagen, en om lekker verder te kunnen overclocken. Nou zei mijn vader, die zelf een pc-hardware bedrijfje heeft (hij heeft er dus wel verstand van :P), dat ik beter gewoon 2 casefans in mijn kast kan hangen, en dat ik dan eenzelfde koeling-resultaat zou moeten kunnen halen als met die Extreme Gaint 3 (op mijn VGA kaart he). Nou vroeg ik me af of dit waar is. Wat natuurlijk sowieso een voordeel is van casefans is dat de rest van me pc ook mooi meegekoeld word, en bij die ThermalTake is dat niet zo (misschien een beetje, vanwege die turbo die erop zit?). Ik zal ze iig niet allebei kopen, dus het moet een van de twee worden: of 2 casefans, of de ThermalTake extreme gaint 3. Ik hoop dat jullie mij wat info kunnen geven, zodat ik een beslissing kan maken. Het gaat me er hierbij alleen om welke van de twee het beste koelresultaat leveren, geluidsproductie of weet ik veel wat maakt me nie uit. Alvast bedankt! (oh ja, als blijkt dat 2 casefans een beter koelingsresultaat leveren, wat voor casefan adviseren jullie dan ((bepaald merk/type ofzo)))

[ Voor 7% gewijzigd door Gaargod op 07-06-2004 16:25 ]

Verwijderd

Je kunt het beste een beetje gaan zoeken op dit forum en op andere fora, en ook naar reviews van de Thermaltake

Er zijn ook veel mensen die goede ervaringen hebben met de HP 80 van Zalman. Die Thermaltake schijnt _nogal_ wat herrie te maken.

Als het een nieuwere Radeon is zou je ook de vga cooler van arctic cooling kunnen kopen. Stil en goede prestaties. (en niet zo duur als die andere 2)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 16:31 ]

• Gaargod
hoeveel geluid het maakt boeit me niet. het gaat me er alleen om wat de beste koelprestaties levert, voor mijn VGA kaart: de ThermalTake Extreme Gaint 3 of 2 casefans. ik weet wel van die arcticcooler, maar die doet voor mij nu dus ff niet mee. dus: 2 casefans of de extreme giant, op grond van de beste koelprestaies voor mijn VGA kaart.

Verwijderd

Reviews zoeken dan maar he ;) de temps van de Thermaltake zijn dan iig te vinden. Dat van die casefans moet je dan maar even raden.

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Koelprestaties?

Neem 4 fans van 120mm ofzo :p

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:17
Ik weet niet wat voor vga kaart je hebt, maar de Arctic Silencer koelt mijn ati 9800 pro zeer goed met een zeer laag geluidsniveau. Kosten bedragen minder dan 15 euro, dus misschien de moeite waard. Zoek maar even op "Arctic Silencer" op het forum hier.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik had hem op mijn 9600xt zitten en zonder fans. zo is hij lekker stil en ik heb een 92mm fan die koelt mijn hdds en ook de vga dat scheeld wat lawaai.

voor oc resultaten deed hij het best goed wat ik vroeger met 3 80mm fans deed doe ik nu met die twee kleine fans op max. had geen stijging in mhz omdat ik al aan zijn max zat.

ik vind dat die 60mm fan een beetje stil is op low maar middel en high is lawaaierig, en die blower fan boven op wil je helemaal niet aan hebben (9000rpm) is echt pokke herrie.

ik zou voor twee case fans gaan, ligt eraan hoe je ze in je kast wil hebben en kan hebben. maar ik zou proberen er een naast de vga in het zij paneel te doen zodat de lucht over en onder de kaart word geblazen. dan word meteen ook een deel van je mobo gekoeld.

op het moment gebruik ik mijn giant3 niet ivm een zoek geraakt onderdeel en als je hem koopt, kijk dan uit dat je niet die kleine schroefjes kapot draait dat kan heel snel gebeuren.

[ Voor 34% gewijzigd door ikman op 07-06-2004 19:13 ]

• Gaargod
ok, ik heb besloten.... ik ga wel voor 2 casefans. zit daarin veel verschil, per merk en type? ik wil natuurlijk wel 2 goeie...... ik keek een beetje rond op internet, en zag een casefan van Sharkoon, de Sharkoon Case Fan 120x120x25 power uitvoering (je hebt ook een silent). kosten 12 euri, volgens tweakers.net en alternate.nl. is dit een beetje een goeie, of kan ik er net zo goed twee kopen van een 'naamloos' merk, die goedkoper is maar wel gewoon dezelfde prestaties levert?

Verwijderd

Gaargod schreef op 07 juni 2004 @ 19:43:
ok, ik heb besloten.... ik ga wel voor 2 casefans. zit daarin veel verschil, per merk en type? ik wil natuurlijk wel 2 goeie...... ik keek een beetje rond op internet, en zag een casefan van Sharkoon, de Sharkoon Case Fan 120x120x25 power uitvoering (je hebt ook een silent). kosten 12 euri, volgens tweakers.net en alternate.nl. is dit een beetje een goeie, of kan ik er net zo goed twee kopen van een 'naamloos' merk, die goedkoper is maar wel gewoon dezelfde prestaties levert?
Je kan ook voor een mooie thermaltake fan gaan, die zijn ook heel erg goed in koelen en maken weinig lawaai :)

/edit Deze dus bijvoorbeeld

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 19:52 ]

• ikman
of een enermax 12cm regelbare fan

Verwijderd

gewoon een Papst, die zijn wel prijzig maar uiterst stil

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

shades

huh ?

Kan iemand mij vertellen hoe hoog deze is, met andere worden hoe als je vanaf de kaart meet (incl de 1mm van de pcb, hoe hoog is ie dan). Wil hem inbouwen in mijn soltek barebone

https://k1600gt.nl

• ikman
hij is ongeveer 3 cm breed intern dus je heb ongeveer 1,6cm aan de voor kant(core) ruimte en 1,4cm aan de achterkant

hij is ongeveer 0,6cm hoger dan je vga
ongeveer 1,3cm dik profiel voor(core) 0,7cm dik profiel achter

dus hij is 1,3+3+0,7=5cm breed en er komt 0,6cm boven op je card

dit is alleen de heatsink zonder fan boven op, de fan is 4cm hoog en breed.

[ Voor 62% gewijzigd door ikman op 07-06-2004 21:22 ]

Pagina: 1