[LINUX] inloggen op "FTP" via webserver

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben bezig volgens dit topic met hetvolgende.

[rml][ Linux] Aliassen achter domein naar servers verwijzen[/rml]

Een webserver waar aliassen doorgegeven moeten worden naar een andere server. Nu zijn er 2 opties:

mod_proxy of ProxyPass.

Ik kom uit op het volgende:

Na nog wat informatie opgezocht te hebben kwam ik hier ook een topic tegen over iemand die dit voor elkaar kreeg met ReWrite en ProxyPass. Dat werkt ook erg goed maar ik heb het idee dat het enige "nadeel" hiervan is dat de server waar de homedirs op staan ook apache moet draaien.

Nu ik hier zo mee bezig was ben ik gaan zoeken wat te doen om een gebruiker in te kunnen laten loggen op de "2e" server. Ik zal dus op de webserver moeten gaan rommelen met ProFTPD Server lijkt me ?

Het vet gedrukte is nu een probleem. Ik ben al druk aan het googelen geweest en er nog mee bezig en heb hier ook veel afgezocht. Het aanspreken van de storage-plaats van een alias is dus niet echt een probleem (als men nog even wil discussieren over mod_proxy of proxypass..... please be my guest.

Nu is het grootste probleem denk ik het inloggen van de user via de webserver naar de "storage-server" Wellicht is het meteen leuk om even mee te nemen dat ik bezig ben geweest een user-progje te zoeken waar je alleen een map en username mee kan maken in een simpele interface. Ik heb al wel een Perl-script gevonden maar dit is niet helemaal je van het denk ik. Ik moet hier nog even wat omheen bakken, wat opzich niet zo'n probleem zal zijn, maar ik denk dat er betere alternatieven zijn. Webmin is te groot om te installen bijvoorbeeld. Ik zou het kunnnen installeren en uiteindelijk alle modulen die ik NIET nodig heb verwijderen maar ik vind dat een beetje ene lap-manier.

Dit lijkt me iets waar toch wel een oplossing voor zou moeten zijn toch ? Ten eerste uitgaan van het "inlog-probleem"

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Heeft iemand wellicht enig idee ? Ik zoek nog wel verder maar het lijkt me iets dat niet dagelijks gedaan wordt ?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
ik breng hem nog even onder aandacht als dat mag. Ik heb gezocht wat apache hier mee kan maar ik denk dat mod_proxy hier niet de juiste module voor is. Is het wel mogelijk eigenlijk ?

Verwijderd

Ik ken mod_proxy niet goed maar volgends mij zou het moetten werken (nooit echt me gewerkt, maar volgends mij moet het kunnen).

[offtopic]
Topics mag je pas kicken NA 24 uur.
Ik denk dat je ze beter kan kicken rond een uur of 1900 - 2000

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 16:40:
Ik ken mod_proxy niet goed maar volgends mij zou het moetten werken (nooit echt me gewerkt, maar volgends mij moet het kunnen).

[offtopic]
Topics mag je pas kicken NA 24 uur.
Ik denk dat je ze beter kan kicken rond een uur of 1900 - 2000
Dan moet ik dat toch maar eens uit gaan zoeken. mod_proxy is zowieso wel handig dat je geen apache hoeft te draaien op de machine waar het op gestoraged staat, echter moet je wel iedere keer 2 servers dit up-to-date houden en dus zou je beter wel op de storage server apache kunnen draaien om de boel beter qua performance te houden.

Verder vraag ik me dus af of je dan een dubbele user-administratie bij moet houden, op server 1 (webserver) en server 2 (storage-server) om user in toe moeten laten loggen.

Iemand een idee ? please post :)

Owja.... kicken.... nah ik was al weer een dag verder dacht ik en had wel zin om hier mee aan de gang te gaan..... jammer genoeg kan ik het gewoon niet vinden op google ofzo :(

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik durf hem eigenlijk niet te kicken, maar heeft iemand hier ervaring mee om wat zaken uit te wisselen ? Ik ben al wel een redelijk eind.

Pagina: 1