[qmail] Sorry message has wrong owner

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Er draait momenteel een webserver met 250 domeinnamen en email natuurlijk.

Gisteren heeft iemand op de server iets vreselijks dom gedaan. Namelijk (volgens hem): chmod -R 755 qmail

Hierdoor werkt qmail dus compleet niet meer...

Iemand een idee om de rechten terug juist te zetten? Herinstallatie is geen optie!

Heb al geprobeerd om dan maar: chmod -R 4711 qmail te doen, maar dit lost het probleem maar deels op. (mails komen in de queue, maar de verdeling gebeurt niet. (enkel de forwards))
Iemand een idee...??? Er zitten nu een 400 mensen zonder e-mail.. |:(

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Dat is erg lullig. En ook een beetje errrrruuuugggg onnozel!!!!! :)

Oplossing:

Nog een bak met qmail opzetten en vervolgens daar de rechten van bekijken en de rechten weer goed zetten

Verder eerst qmail even stoppen en zorgen dat er niks maar dan ook niks met de queue kan gebeuren.

Succes ;)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Welke foutmelding staat er in de log file van qmail

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

ge-flopt schreef op 07 juni 2004 @ 16:25:
Welke foutmelding staat er in de log file van qmail
Dat kan ik je zo wel vertellen:

Sorry, message has wrong owner.

(Qmail heeft zijn rechten aardig op orde. En als er dan iets niet klopt dan werkt het echt niet meer :P)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Verwijderd

config bestanden backupen en herinstalleren geen optie waarom?

Verwijderd

http://www.ornl.gov/lists...ail/2001/10/msg01005.html

http://www.ornl.gov/lists...ail/2003/06/msg01304.html

Oftewel: probeer eens het commando: queue-fix (oid)

Het zijn er een heleboel, dus je kunt zelf de rest van de antwoorden op de zoekvraag: 'wrong message' hier doen:

http://www-archive.ornl.gov:8000/archive/home.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 16:41 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Kunnen de rechten niet op één of andere manier juist worden gezet zonder de queue te verliezen?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 15:03
Je queue stroomt nu natuurlijk lekker vol? Dan zou je zoals Cowboy_Bebop het queue-fix script kunnen gebruiken. Backuppen gaat namelijk ook niet echt makkelijk, aangezien de rechten van je queue dir nu ook niet echt ok staan, dus een kopie is dan evenzo.

Ik zelf zou na zo'n fout, de consequenties op me nemen ;) en gewoon stap voor stap met de hand alle rechten weer terug gaan zetten. active2 geeft al aan waar je het goede voorbeeld vandaan kan toveren.

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Mag ik vragen waarom iemand die over het beheer van 400 e-mail accounts gaat ten eerste rechten geeft aan iemand die daar schijnbaar niet mee om kan gaan, ten tweede geen backups heeft en ten derde naar GoT moet om een relatief simpele rechten kwestie op te moeten lossen (waarover op inet echt wel documentatie staat)?

Waarom heeft de ICT sector toch zo'n slechte naam?

/rant

Zoals gezegd gewoon zorgen dat de rechten weer overeenkomen met de rechten zoals qmail die graag ziet. Dat is alleen een kwestie van wat uitzoekwerk en vervolgens "handmatig" met het find commando in de aanslag rechten terug zetten en de queue repareren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 19:44 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
dit iets?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12

Sjonny

Fratser

als ik het me goed herinner zit er bij de qmail source in de makefile iets die de rechten van de qmail install checkt .. zou je een eind mee moeten komen ..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Zoiets heb ik eerder meegemaakt, bij een restore van een backup die niet helemaal goed ging. Dit programma heeft me toen helemaal uit de brand geholpen.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1