Hoi, ik probeer bij een vriend van me op zijn ftpserver te komen, maar het lukt niet.
Ik zit bij @Home in Zwolle
Ik kreeg het volgende te horen (pasv mode en firewall acces op al manieren geprobeerd) , wie kan me helpen?
Iemand van jullie die enig idee heeft? Server waarop ik wil inloggen draait op Linux, geloof ik...
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Oh ja, deze staat ook bij software, maar dat leek mij achteraf niet het juiste forum voor dit probleem, excuses.
Ik zit bij @Home in Zwolle
Ik kreeg het volgende te horen (pasv mode en firewall acces op al manieren geprobeerd) , wie kan me helpen?
Dushhhhh ICS? Sorry, ik dacht dat ik er wel wat vanaf wist, maar het blijkt nu wel weer dat dat niet het geval is.Omitz: Ohh, maar goed, ik krijg de volgende foutmelding:
[18:40:02] PASV
[18:40:02] 227 Entering Passive Mode (xx,xxx,xx,xxx,x,xxx)
[18:40:47] List Socket Error: Connection Failed
asgard: je hebt een direct verbinding met internet neem ik aan, het is niet zo dat er een server tussen zit?
Omitz: nee, direct. Ik heb wel nog een computer aan de mijne hangen, mijn computer deelt het internet dus met die andere
Omitz: Trouwens, al ik mijn ftp server start geeft hij 2 ipadressen op:
FTP Server on-line: IP-number(s) 192.168.0.1, xxx.xxx.xxx.xx, port number 21
Heeft het daarmee te maken?
asgard: Daar ligt het idd aan, een ip-adres uit de 192.168.x.x is een intern ip-adres en kan op internet niet herkent worden.
Omitz: Hmmm, kan ik dat omzeilen?
asgard: daarom zet dat delingsprogramma dat ip om met een paar parameters, even simpel gezegt, en die zorgt ervoor dat alle standaard poorten automatisch doorverbonden worden, maar als er dus een poort als 8888 gebruikt wordt is dat geen standaardpoort en moet je die dus in ICS instellen.
asgard: en daar was een site voor waar alles opstond hoe je dat in kan stellen, maar ik weet niet meer hoe die heet...
.....
.....
Iemand van jullie die enig idee heeft? Server waarop ik wil inloggen draait op Linux, geloof ik...
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Oh ja, deze staat ook bij software, maar dat leek mij achteraf niet het juiste forum voor dit probleem, excuses.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.