Direct Connection? en ICS?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Hoi, ik probeer bij een vriend van me op zijn ftpserver te komen, maar het lukt niet.
Ik zit bij @Home in Zwolle

Ik kreeg het volgende te horen (pasv mode en firewall acces op al manieren geprobeerd) , wie kan me helpen?
Omitz: Ohh, maar goed, ik krijg de volgende foutmelding:
[18:40:02] PASV
[18:40:02] 227 Entering Passive Mode (xx,xxx,xx,xxx,x,xxx)
[18:40:47] List Socket Error: Connection Failed

asgard: je hebt een direct verbinding met internet neem ik aan, het is niet zo dat er een server tussen zit?
Omitz: nee, direct. Ik heb wel nog een computer aan de mijne hangen, mijn computer deelt het internet dus met die andere
Omitz: Trouwens, al ik mijn ftp server start geeft hij 2 ipadressen op:

FTP Server on-line: IP-number(s) 192.168.0.1, xxx.xxx.xxx.xx, port number 21

Heeft het daarmee te maken?
asgard: Daar ligt het idd aan, een ip-adres uit de 192.168.x.x is een intern ip-adres en kan op internet niet herkent worden.
Omitz: Hmmm, kan ik dat omzeilen?
asgard: daarom zet dat delingsprogramma dat ip om met een paar parameters, even simpel gezegt, en die zorgt ervoor dat alle standaard poorten automatisch doorverbonden worden, maar als er dus een poort als 8888 gebruikt wordt is dat geen standaardpoort en moet je die dus in ICS instellen.
asgard: en daar was een site voor waar alles opstond hoe je dat in kan stellen, maar ik weet niet meer hoe die heet...
.....
.....
Dushhhhh ICS? Sorry, ik dacht dat ik er wel wat vanaf wist, maar het blijkt nu wel weer dat dat niet het geval is.
Iemand van jullie die enig idee heeft? Server waarop ik wil inloggen draait op Linux, geloof ik...
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Oh ja, deze staat ook bij software, maar dat leek mij achteraf niet het juiste forum voor dit probleem, excuses.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Als dat een linux-server is met een maquerading firewall (zijn bijna alle linux-server)dan kan je niet met pasv-mode een verbinding maken met die server! (tenzij alle poorten doorgemapt staan naar de ftp-server, maar dat is onwaarschijnlijk)

Oplossing: passive-mode uitzetten in je ftp-client!
Dan moet het gewoon werken

• omitz
Nee, helaas werkt dat ook niet, maar ik heb echt alle mogelijkheden al geprobeerd, wat betreft het wel en niet aanvinken van "pasv mode" in combinatie met "enable firewall acces". Die jongen die mij wilde helpen wees mij op mijn delingsprogramma (microsoft delen gebruik ik, waardoor ik dus die 2 ip-adressen heb)
asgard: daarom zet dat delingsprogramma dat ip om met een paar parameters, even simpel gezegt, en die zorgt ervoor dat alle standaard poorten automatisch doorverbonden worden, maar als er dus een poort als 8888 gebruikt wordt is dat geen standaardpoort en moet je die dus in ICS instellen.
Dat laatste is dus wat onbekend bij mij, want wat wordt bedoelt met [b]ICS[/b]?

Verwijderd

Ik snap het verhaal niet helemaal!

Wie zit er nou achter ICS (Internet Connection Sharing)? Jij met een interne computer of de ftp-server met een private ipadres?

Als de ftp-server op een computer in het interne netwerk staat, zul je namelijk een portmapping moeten maken! Dus zodra een computer op poort 21 een verbinding maakt met het externe-ipadres van de ICS computer, dan moet deze een mapping maken naar het interne ip-adres van de interne computer.
Ik weet eigenlijk niet of dit met ICS kan aangezien ik Linux hiervoor gebruik, maar anders zijn er wel andere firewall/proxy-progjes die dit kunnen (bv Winroute).

Als jij achter ICS zit en de ftp-server gewoon een publiek ip-adres heeft zou er niks mis moeten zijn!

Kunnen andere mensen eigenlijk wel op die ftp-server komen?

• omitz
Nou, waarschijnlijk ben ik degene die een beetje ongelukkig dingen beschrijf (en ik ben nog wel docent....) Maar, ik heb zojuist dat delings proggie van microsoft (ics) van mijn computer gehaald en nu kan ik wel inloggen. Maar nu zoek ik dus naar een ander proggie. Ik heb winroute van het net gehaald, dat is toch wel een goed proggie voor het internet delen?

Verwijderd

Ik ken winroute niet persoonlijk (en hij mij ook niet), maar ik heb er eigenlijk alleen maar goede verhalen over gehoord!
Zal dus wel goed zijn.
Natuurlijk heb je hem wel volledig legaal van het internet afgehaald he:)

• scim
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Je kunt gewoon ics houden
op http://www.practicallynetworked.com staat een progje waarmee je portmaps kunt maken bij ICS.
Heel handig dingetje en werkt net zo goed als winroute, zelfs gemakkelijker (vind ik).

• omitz
Euhh, bij winroute kan ik niet inloggen(!!??), ik ben dus wel benieuwd hoe dat proggie heet waarover Sorcerer@ het heeft.
Kun je 'm me anders mailen? (spam1@home.nl)

tnxs

Kan iemand mij trouwens een titel van een boek geven waarin dit soort zaken route / mapping / etc, etc allemaal duidelijk worden uitgelegd? (ben wat dat betreft een leek, wil ik verandering in aanbrengen!)

Pagina: 1