Toon posts:

Internet valt uit bij viavia.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar viavia.nl ga dan krijg ik de melding dat de pagina niet kan weegeven, hetzelfde als wanneer je geen internet hebt. Maar als ik daarna naar een andere pagina wil gaan werken die ook allemaal niet meer, dan moet ik eerst mijn pc opnieuw opstarten om alles weer te laten werken.
Ook als ik soms aan het downloaden ben met bijvoorbeeld 150kb/s en er word geupload met ongeveer 15/20kb/s valt internet wel eens uit. Maar het gaat erom dat bij die ene site het internet uitvalt, hoe kan dat nou?
Ik heb mijn sweex router geupdate en heb planet adsl comfort.
Hopelijk worden jullie hier wijs uit.

Alvast bedankt,

Nick

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik misschien UPnP enable zetten?

Verwijderd

Dat kan helpen.

Verder graag het verzoek niet te kicken binnen 24 uur. Die vraag had prima in je eerste post gekund.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net UPnP ergens geprobeert en dat heeft niks geholpen, ik dacht ik probeer het eens omdat ik het ergens anders had gelezen.
En ik had nog een vraag, de ports die ik open zet, moeten die in de volgorde van laag naar hoog getal of maakt dat niets uit? (dus bijv. TCP+UDP 10000 en daarna 80 en daarna 6881)
En hopelijk beantwoord iemand ook mijn vorige vragen.

/edit

ik heb eens een ping test gedaan op andere site is het gewoon 4 ontvangen 0 verloren enzo, maar bij viavia.nl dan bijvoorbeeld 4 verloren dus hij kan gewoon helemaal niet connecten, erg vreemd want bij andere werkt deze site wel gewoon. Ohja en bij justplay.nl is het 4 verzonden 3 ontvangen en 1 verloren. A.U.B. heeft iemand hier een oplossing voor.

Nick

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry (voor het kicken) maar is er dan helemaal geen oplossing hiervoor?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zei JSS nou? Ei.

Als je hulp wil zal je toch duidelijker moeten zijn. 'Internet valt weg' is geen duidelijk symptoom. Internet is het medium waarop allerlei [em]services[/em] draaien. Dit is bijvoorbeeld ping, http, DNS. -- zoek dus eerst eens uit wat er precies niet werkt.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je al naar spyware gezocht? PC al doorgespit op virussen e.d.?

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 08-06-2004 18:56 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
check je hostfile es.. En mssn is je DNS kapot ?
http://217.148.171.163/
ping gaat hier ook dood btw, site doet het wel

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 08-06-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen spyware, voor virussen zal ik zo ff scannen. En Catch22 toen ik die link aanklikte viel mijn internet weer uit, maar downloaden ging wel door dus ik moest opnieuw opstarten en toen werkte alles weer.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:04
Dat adres is gewoon het ip van de site van viavia.nl

Verwijderd

probeer anders eens een trace route (met het command tracert) naar het ip van viavia.nl en kijk eens hoever je kunt komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:22:
Ik heb geen spyware, voor virussen zal ik zo ff scannen. En Catch22 toen ik die link aanklikte viel mijn internet weer uit, maar downloaden ging wel door dus ik moest opnieuw opstarten en toen werkte alles weer.
Ja goed zo, internet valt uit en downloaden gaat door. Dus is je internet niet uitgevallen.

start->uitvoeren->cmd
ipconfig/all

Zoek dan de netwerkkaart waarmee je op internet gaat en kijk wat de DNS server ipadressen zijn. Voer zodra je internet (nameservers) uitvallen even kijken of de dns servers pingbaar zijn. Mocht die online blijven dan kan het ook nog iets anders zijn.

Verder heb ik zeer slechte ervaring met een sweex router, dus probeer eens een andere router te testen (kijken of het dan nogsteeds voorkomt). Die sweex router had een totaal NIET werkende NAT functie.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40
Draai je toevallig eMule/Bittorrent ofzo (want je zegt downloaden & uploaden, moet dus iets van een p2p proggie zijn).
Die p2p programmas leggen nogal veel actieve TCP verbindingen aan, goedkope routers (lees: sweex) kunnen niet zoveel verbindingen aan. Daardoor worden sommige nieuwe verbindingen dus geweigerd door de router omdat'ie t druk heeft. (met als gevolg een 404..)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SyS_ErroR schreef op 09 juni 2004 @ 16:51:
Daardoor worden sommige nieuwe verbindingen dus geweigerd door de router omdat'ie t druk heeft. (met als gevolg een 404..)
ehm? hoe kan je een 404 krijgen als je geen verbinding hebt :X
404 is een melding die je van een (http)server krijgt dat het opevraagde bestand niet gevonden kon worden ;)

Verwijderd

Topicstarter
KingOfDos Ik had dat gedaan, en kreeg gewoon 4 ontvangen van de DNS dus niks verloren. En SyS_ErroR ik draai soms een p2p programma, en dat gaat dan gewoon door ja maar ik kan geen pagina's meer bekijken. Maar die p2p programma's gaan soms wel wat langzamer op dat moment maar meestal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien nog een oplossing voor mij?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik hem weer omhoog kick, maar het is alweer wat dagen geleden en ik vroeg me af of iemand echt een oplossing voor mij heeft.

Verwijderd

Stel eens een statisch ip van de dns server van je provider in in de instellingen van je netwerkkaart.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij lukt dat niet?
Of ik doe het fout, hoe moet ik dat doen?
Pagina: 1