Toon posts:

Maniac Mansion I

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/lucasfangames/maniac/mmd01.gif

Niet lang geleden (IIRC) is er een 256-color remake versie uitgebracht door Lucasarts-fans van het spel Maniac Mansion (de voorloper op Day of the Tentacle).

Het spel bestaat al sinds de C=64 en is ook op de NES en PC (en mogelijke andere systemen) uitgebracht. Het is een van de leukste adventures ooit - en het is mogelijk om het spel op verschillende manieren uit te spelen. Je selecteert namelijk aan het begin je eigen poppetjes en die hebben allemaal hun eigen kwaliteiten.

*** HET IS GRATIS te downloaden ***

Zie: http://people.freenet.de/lucasfangames/maniac/games_eng.htm

Aangezien er de laatste tijd toch al weinig oldskool adventures uitkomen is dit een leuk tussendoortje !

(nb: dit spel is dus van dezelfde makers als DOTT/Monkey Island/Sam & Max etc.)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op die site staat ook een andere goede old school adventure. Zak McKracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
dit spel heb ik nog op de c64 gespeeld en toen vond ik dat al super koel, heb hem nooit uitgespeeld, kijken of dat nu weer gaat lukken!

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 11:44

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb Maniac Mansion ook nog nooit uitgespeeld evenals Zak McKracken. Allebei vet stoere games toen ik ze in die tijd voor het eerst op mijn C64 zag. Dikke retro. Ik heb nu maar op me stage emulator gedownd want ik kon mijn nieuwsgierigeid naar nostalgie niet bedwingen... :o

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Maniac mansion was cool, niet uitgespeeld though. Tot dat stuk dat je die aliens moet roepen met de radio, daar was ik gekomen ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

mega goed spel :) kheb hem gespeeld toen ik 10 was ofzo, op de C64 van me broer... en kvond het mega eng, als je het alleen deed, savonds... kheb hem ook nooit kunnen uitspelen, omdat hij bij ons altijd vastsloeg na X (kan niet zeggen waar, voor spoilers ;) ) maar tis zeker goede game !!! ook maar eens downloaden... voor de mensen die Day of the Tentacle hebben, daar zit maniac mansion ook in :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10 09:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Whoa COOL! Maniac mansion :D En Zak Mc Kracken ook nog... alleen is dat een sequel als ik het goed zie... Vanavond ff proberen.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 06-10 21:09
Die Zak heeft wel een lekker urban sfeertje niet?

Anyway, ik vind die point and click spelletjes waar je kan "dood" gaan eigenlijk wel aardig vervelend. Volgens mij kon je bij Maniac Mansion in een kelder worden gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

HuggyB schreef op 08 juni 2004 @ 11:57:
Die Zak heeft wel een lekker urban sfeertje niet?

Anyway, ik vind die point and click spelletjes waar je kan "dood" gaan eigenlijk wel aardig vervelend. Volgens mij kon je bij Maniac Mansion in een kelder worden gegooid.
En nog dood ook ja.

Oeh! Wat doet dit knopje! :o

Van Zeeland dan misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kon altijd de kelder uitsnappen. Ik geloof dat er een steentje ergens los was of dat je die Edna met een ander poppetje kon afleiden. Iig kun je IIRC niet dood in Maniac Mansion. In Sierra games kon je wel vaak dood idd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel degelijk sterven in MM, maar gelukkig niet zo makkelijk als bij Sierra-adventures. Spoiler alert:

Bijvoorbeeld door een bakje radioactief water (uit het zwembad) in de magnetron te doen. Of de circuit breakers in de kelder uitschakelen. Of het zwembad leeg laten lopen (koelwater voor reactor). Of op het knopje in het zwembad drukken. Of de LP van de Tentacle Mating Call afdraaien waar een tentacle bij is. Of de hamster in de magnetron doen (doet alleen Syd, dacht ik) en daarna aan Ed geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Helmet schreef op 07 juni 2004 @ 15:32:
dit spel heb ik nog op de c64 gespeeld en toen vond ik dat al super koel, heb hem nooit uitgespeeld, kijken of dat nu weer gaat lukken!
of het weer gaat lukken om hem nooit uit te spelen? ;)

Zal um zo als ik thuis ben is downloaden.. meestal wel grappig zulke oldskool spelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 22:52

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe krijg je die sleutel ingodsnaam van die lamp?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Is lache weer dit spel, hehe de chainsaw is out of gas

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Christiano007 schreef op 09 juni 2004 @ 14:44:
Hoe krijg je die sleutel ingodsnaam van die lamp?
Ja zit ik nu ook, je kan ook niet op die bank 8)7

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Aah ik heb 't

Je moet eerst in de kamer waar je de trap niet op kunt rechts bij de plant helemaal, daar heb je een paneel die je open kan maken. Pak het bandje en ga naar die alien waar die 2 grote boxen staan. Daar moet je die plaat en die sleutel pakken en ga je naar de ruimte waar je die plaat kunt afspelen met die piano. Bandje in cassette deck en die plaat van die alien afspelen. Dan neem je het dus op, pak je bandje, en ga je naar die ruimte met die sleutel boven die bank, afspelen het bandje en voila :)

Edit

Iemand de High score van dat meteor game? Heb ik nodig vergeten te kijken wat er op het scherm stond :(

[ Voor 10% gewijzigd door Christiano007 op 09-06-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Maar wat is er dan veranderd aan de remake van MM? Hebben ze de graphics vervangen met 256 kleuren versies, of hebben ze complete code moeten veranderen?

Ik zie het al, AGS hebben ze gebruikt. Ze hebben het hele spel echt opnieuw gebouwd... hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ach ik heb maniac mansion en zack helemaal zwart gespeeld en ook zelfs uitgespeeld allebij.

ik weet igg van maniac mansion zeker dat je het niet snel verpest zodat je helemaal af bent. zo is er als je in de cel beland altijd een weg uit en er is zelfs een sleutel in het spel waarmee de cel deur geopend kan worden.

Al weet ik zeker dat sommige dingen echt vaag in elkaar zitten of gewoon echt niet kunnen. zo heb ik het volgende en ik zou het zo cool vinden als iemand me hier meer over kon vertellen.

In maniac mansion is bij de garage nabij zwembad de auto van ed, hier kun je heel simpel een kettingzaag vinden maar niemand wil hem mee nemen omdat hij "out of gas" is je kan er dus niks mee. in verder heel het spel is geen "gas" te vinden.

Nu is het zo dat in zack mccracken je op gegeven moment op MARS rond loopt (de planeet ja) hier heb je een soort bunker met een luchtsluis als je die fixed kom je in een soort slaapkamer. hier heb je lockers. in 1 van die lockers staat een jerrycan met "gas" als je die wil oppakken krijg je te horen van dat personage : "mmmm i don't need it it is from another game!"

Ik heb me toen echt kapot gelachen! is het zo dat echt dit humor is en zowel de gas op mars in mccracken als de kettingzaag in de garage bij maniac mansion waardeloos zijn?

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 29-10 09:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Die remake van Zak is een heel nieuwe avontuur heh?

Ik zit daar namelijk vast... ik moet de buschaufeur met de kettinzaag wakker maken, maar ik heb helemaal geen gas hiervoor. Waar haal ik die?

In de remake van MM zit overigens wel een kettingzaag die je mee kan nemen, hangt in de keuken.... maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ja ik zit dus met 3 man nu opgesloten in de kelder ofzo. snap niet hoe ik eruit kan komen, een loszittende steen kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

HuggyB schreef op 09 juni 2004 @ 20:20:
Die remake van Zak is een heel nieuwe avontuur heh?

Ik zit daar namelijk vast... ik moet de buschaufeur met de kettinzaag wakker maken, maar ik heb helemaal geen gas hiervoor. Waar haal ik die?

In de remake van MM zit overigens wel een kettingzaag die je mee kan nemen, hangt in de keuken.... maar goed.
sorry ik had het over het origineel van op de C64 O-) voor zack als maniac mansion.

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:23:
hmm ja ik zit dus met 3 man nu opgesloten in de kelder ofzo. snap niet hoe ik eruit kan komen, een loszittende steen kan ik niet vinden.
There are two ways to escape from the dungeon. If two members of your
team have been captured, you can escape by using the loose brick.
Roughly midway between the two sides of the dungeon is a "LOOSE
BRICK" (move your pointer around until you find it.) If you push it, it
will open the door to the basement for a few seconds- long enough for
you to switch to your other kid (who you had standing in front of the
door), and have him walk out. [/quote]

Maar er is ook een sleutel in de living room te vinden van die kelder-gevangenis.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrboomblaster
  • Laatst online: 14-10 14:51
bij game settings staat 'use speech pack if avalible" is deze ergens te downloaden lijkt me gaaf om er bij te hebben :P

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47

bAdmuTs

mAzE

Heb deze game nog nooit gespeeld maar was vroegah helemaal verslaafd aan de sierra adventure series dus ik ga deze ook maar eens proberen :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em ook nog nooit gedaan, was wel verslaafd aan Day of the Tentacle ( _/-\o_ )

Morgen toch maar is proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 10:13

dawuss

gadgeteer

Heette dit spel trouwens niet Manic Mansion, en niet Maniac Mansion :?
Overigens: Voor windows NT/2000/XP of Linux/BSD/... gebruikers die de originele cd's nog hebben liggen van deze spellen op de PC:

Kijk eens naar ScummVM :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 10 juni 2004 @ 01:16:
Heette dit spel trouwens niet Manic Mansion, en niet Maniac Mansion :?
Nee, Maniac Mansion.
Overigens: Voor windows NT/2000/XP of Linux/BSD/... gebruikers die de originele cd's nog hebben liggen van deze spellen op de PC:
Dan speel je 'm dus wel in 16 kleuren ipv 256...Dit is juist een remake in 256 kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koelkasten schreef op 09 juni 2004 @ 19:32:
Nu is het zo dat in zack mccracken je op gegeven moment op MARS rond loopt (de planeet ja) hier heb je een soort bunker met een luchtsluis als je die fixed kom je in een soort slaapkamer. hier heb je lockers. in 1 van die lockers staat een jerrycan met "gas" als je die wil oppakken krijg je te horen van dat personage : "mmmm i don't need it it is from another game!"
Yep... Nog mooier: in de highres-versie van MM (de officiele van LucasArts, niet de remake) hangt een poster van Zak in de kamer met speelautomaten... Waarna hij zegt, "What a great game! I never figured out what to do with the can of gas on Mars." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ben ik nou zo debiel of kom ik met zack Mccracken gewoon niet verder dan de buitendeur , waar je niks kunt doen behalve je post pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Christiano007 schreef op 10 juni 2004 @ 23:40:
Ben ik nou zo debiel of kom ik met zack Mccracken gewoon niet verder dan de buitendeur , waar je niks kunt doen behalve je post pakken?
http://www.nikis.de/zak2lsgen.htm

Zo, nu kan ook jij weer verder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Christiano007 schreef op 10 juni 2004 @ 23:40:
Je kunt toch helemaal naar rechts lopen? Daar zijn een boel winkeltjes en een bushalte. Ook moet je 3x op die deurbel drukken dan gooit de bakker daarboven een stokbrood naar beneden (weet niet meer precies wat je er mee kunt doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 19:12

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ben ik net lekker op weg, krijg ik DIT:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~faats/img/MM-Error.png

:? |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bandje moet je voor de gein eens naar de uitgever sturen... ken je lachen.
Pagina: 1