Toon posts:

[malware] search the web werkbalk verwijderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hoe ik die vervelende search the web werkbalk kan verwijderen die op mijn taakbalk staat?
ik kan het wel uitvinken maar bij het opstarten van mijn pc staat het er iedere keer terug.

wat heb ik al geprobeerd?
-ik ben op zoek gegaan naar search assistant in regedit en heb die verwijderd, helaas
niks veranderd

-ik heb hier op got de zoekfunctie gebruikt, helaas

-ad aware laten lopen , maar ook dit programma vind blijkbaar dat dit geen spyware is

heeft iemand soortgelijk probleem

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zomaar een beginnetje: Dit topic, dit topic of de FAQ

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

Is >DIT< de oplossing ?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeerd maar da helpt ook niet

Verwijderd

spy sweeper

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 15:16 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm.. cool ding als die ook nog door de [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] is heengekomen..

Post anders je HijackThis-log hier eens..

Verwijderd

Topicstarter
ik ga proberen om da anders op te lossen,
als je een nieuwe werkbalk toevoegt aan je taakbalk dan moet da ergens uit een windows map worden gehaald...waar kan ik die vinden?

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 16:09:
ik ga proberen om da anders op te lossen,
als je een nieuwe werkbalk toevoegt aan je taakbalk dan moet da ergens uit een windows map worden gehaald...waar kan ik die vinden?
IK hoop dat je me op de hoogte houd van je ontwikkelingen want ik ben al twee weken bezig om die search de web $%###@^^ eruit te krijgen maar ik had de moed al op gegeven .
Ik hoop te horen van je .
Opent hij bij jouw ook automatisch je startpagina in explorer?

[ Voor 7% gewijzigd door Haeg op 08-06-2004 22:27 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoeken bij Google naar 'remove "search the web" spyware'
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] (zoals door MadMurdock al gezegd)
CWShredder

Met deze 3 tips moet het toch echt wel lukken. Als het nog steeds niet lukt kan je hier een HijackThis log posten.

Eerst zelf proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mike Jarod op 08-06-2004 22:33 ]

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Mike Jarod schreef op 08 juni 2004 @ 22:33:
Zoeken bij Google naar 'remove "search the web" spyware'
[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] (zoals door MadMurdock al gezegd)
CWShredder

Met deze 3 tips moet het toch echt wel lukken. Als het nog steeds niet lukt kan je hier een HijackThis log posten.

Eerst zelf proberen :)
Grapjurk ,ik heb zowat alles gedownload wat er op dat gebied is .
Zowat een paar honderd MB schrijfruimte aan spyware op mijn harde schijf staan
voor jan @ Met als enig resultaat dat de pop up stopper pop ups geeft als hij een pop up tegengehouden heeft.
Overigens heeft die laatste link van je ook geen resultaat maar wel bedankt voor je reactie }:O

Verwijderd

probeer de nieuwste versie van spybot met de nieuwste updates! of de versie van adaware!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:36:
probeer de nieuwste versie van spybot met de nieuwste updates! of de versie van adaware!
Is dat alleen een suggestie of heb jij goede ervaringen hiermee?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Haeg schreef op 08 juni 2004 @ 23:31:
Grapjurk ,ik heb zowat alles gedownload wat er op dat gebied is .
Zowat een paar honderd MB schrijfruimte aan spyware op mijn harde schijf staan
voor jan @ Met als enig resultaat dat de pop up stopper pop ups geeft als hij een pop up tegengehouden heeft.
Overigens heeft die laatste link van je ook geen resultaat maar wel bedankt voor je reactie }:O
Dus je zegt dat je de 2e link ook hebt doorgenomen? Vooral het HijackThis deel? En daar staan geen rare vermeldingen tussen? Ik vroeg al je log te posten :)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 21:12

Just_I

What did you just say?

Komt dit niet toevallig door een een of ander progje wat je hebt geinstaleerd. Net zoals die irritante sponsor troep bij msn messenger :r .

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

He da's een leuke:
Van http://www.spywareinfo.co...wschronicles.html#xplugin

-edit-
Hmm, probleem van de TS lijkt meer op [rml][ Adv/Spyware] Last van search-assistant[/rml]

[ Voor 84% gewijzigd door Vaan Banaan op 09-06-2004 12:53 ]

500 "The server made a boo boo"

Verwijderd

Topicstarter
Haeg schreef op 08 juni 2004 @ 22:23:
[...]

IK hoop dat je me op de hoogte houd van je ontwikkelingen want ik ben al twee weken bezig om die search de web $%###@^^ eruit te krijgen maar ik had de moed al op gegeven .
Ik hoop te horen van je .
Opent hij bij jouw ook automatisch je startpagina in explorer?
bij mij is firefox mijn browser.
dus mijn startpagina is niet veranderd.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 12:50

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

heb er ook last van gehad. zelfs een reinstall moeten doen , maar was meteen weer terug gekomen

maar ik heb doormiddel van dit stukje gepaste tekst uit een ander topic:

kijk wat de waarde is van de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit key. Als die niet C:\WINDOWS\system32\userinit.exe, is (let op de komma), dan is dat niet in orde

het probleem kunnen verkomen van niet meer in windows te komen, en de balk is weg

wat ik ook vooraf heb gedaan is ad-aware (up-to-date natuurlijk) gedraait, spybot ook gedraait en een up-to-date norton antivirus 2003 een full scan laten doen (niks gevonden maar daar gaat het niet om)

EN HET PROBLEEM IS HIER MEE VERHOLPEN!

offtopic:
Is ikke heel blij mee, want een 2de reinstall word ikke niet blij van

EARTHFORCE p.s. dit bericht heb ik niet zelf verzonnen maar lost het probleem wel op.

tevens zou ik in veilige modus opstarten, de directory WINDOWSSA in program files deleten, via msconfig de rare bestanden uitvinken zoals dvjjuh, via regedit alle verwijzingen naar search assistant verwijderen. norton 2004 laten scannen en de files die hij aangeeft in windows system directory (4 exe files waar hij system files van heeft gemaakt) ook heb ik system mechanic nog ff laten runnen en system registry laten cleanen, nu is hij weg :) jippie

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen maar het probleem werd veel te ver gezocht!!!!
Ik heb heel eenvoudig in start - configuratiescherm - software - WINDOWS SA verwijderd en klaar is kees...
Het was eigenlijk niet nodig om een spyware scan te doen .

Verwijderd

Ook IK heb het vrij eenvoudig op kunnen lossen.
Gewoon met Systeemherstel naar een herstelpunt van de tijd voordat je problemen had gaan, ...alles was weer in orde, ....logfile was weer oke, daarna met Ad-Aware nog 54 geinfecteerde .dat bestanden in windows verwijderd en klaar is kees.
Altijd het proberen waard toch? en bij mij werkte het prima
Pagina: 1