Toon posts:

[html] 3 frames gelijk scrollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb n probleem met het scrollen van frames.

Heb namelijk 3 frames naast elkaar staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html>

<frameset border="0" cols="*,600,*">

<frame src="left.html" scrolling="no">
  <frame src="index.asp?colorid=0&pageid=0" scrolling="no">
  <frame src="right.html" scrolling="no">

</frameset>

</html>

Nu is mijn bedoeling om helemaal rechts een scrollbar te maken waarmee dan alle frames tegelijk naar beneden scrollen. ( de linker en rechter pagina zijn namelijk blanco om de site in het midden te zetten).

Heb al vanalles geprobeerd met

code:
1
2
3
<STYLE>
BODY {overflow: hidden}
</STYLE>

op elke pagina te plaatsen, maar dat werkte niet, en heb geprobeerd de pagina met de frameset in een 2e pagina met n frameset te plaatsen en daar dan een scrollbar in te maken maar werkt ook niet.

Heeft er iemand misschien n oplossing of weet iemand wat ik fout doe?

Avast bedankt.

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Frames gebruiken om je site te centreren is wel de slechtste reden die ik gehoord heb om die ondingen te gebruiken. Zoek eens naar centreren dmv CSS. ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Maak een pagina met daarin een iframe op schermhoogte/breedte en zet daar weer deze frameset in. Dat is de simpele oplossing. Je kunt ook overwegen om de frames te droppen en met layers te gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
dank je...zal eens proberen :)

Verwijderd

Een iframe is ook geen zo'n goed idee vind ik...
Je kan beter gebruik maken van een table, die kan je perfect laten centreren in het midden van je pagina, en zo kan je pagina nooit op een andere manier bekeken worden, wat bij een iframe wel kan. Bij een iframe kan je de pagina in de iframe gewoon bekijken buiten het iframe, en dan is ie niet meer gecentreerd natuurlijk 8)7

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Volgens mij kun je dan nog beter een div gebruiken voor content positionering.

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 18:59
Maak een groot tabel en maak daarin je site. dmv iframe's kan je dan wel laten scrollen. Of is dit niet de bedoeling?

[ Voor 5% gewijzigd door devil-j op 08-06-2004 15:44 . Reden: oke is niet wat ik bedoel dus sorry ]

Pagina: 1