Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Voeding in de weg van proc koeler.

Pagina: 1
Acties:

• BolkeBeer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 16:59

BolkeBeer

Dat is mooi.

Topicstarter
Ik ben bezig om zelf een case te bouwen, en had nog een ouwe compaq case liggen. Er zijn al een paar delen uitgesloopt, dus ik heb nu alleen nog het frame over, dus alles kan er nu mooi in, dacht ik.

Mijn moeder bord komt aan de linker zijde (staande kast), tegen de achterkant aan, en de voeding moet eigenlijk aan dezelfde kant, dus dat de aansluitingen allemaal aan de achterkant zitten.

Maar de voeding zal dan precies boven de processor komen te zitten, met slechts 3 tot 5 cm ruimte tussen de koeler en de voeding. Ik neem aan dat mijn processor dan wel warmer wordt, toch?

En helpt het om er een 80 mm fan van de zijkant tegenaan te laten blazen? (de fan blaast dan tegen de vlakke kant van het koelblok, en niet de kant waar alle gleufjes zitten).

De processor is btw een 2500+ met standaard koeler.

Proud to be vout!

Verwijderd

Als je genoeg airflow hebt in je case zie ik niet zon probleem... het is natuurlijk altijd beter dat je meer ruimte hebt maja... :)

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 16:48

Metro2002

Memento mori

denk eerder dat je voeding warmer wordt. deze trekt namelijk ook de warme lucht weg van je processor.

• BolkeBeer

BolkeBeer

Dat is mooi.

Topicstarter
Er komt aan de voorkant een koeler in (80mm), en waarschijnlijk boven op (ook 80mm). Die bovenop zal of boven de processor komen (als dat iets uitmaakt) en anders dichter naar de voorkant toe, zodat de de gehele kast een beetje wordt doorgeblazen.

Maar maakt het om een 80 mm koeler een paar cm boven de vlakke kant van een koelblok te hangen?

Proud to be vout!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Hee, dan verleng je tog gewoon de aansluitplugjes van je 230V snoer... dan zet je die achterin, 3 draadjes naar je voeding, waar je die ook wilt hebben en tadaa... (evt. wil ik je wel helpen :D)

Verwijderd

BolkeBeer schreef op 07 juni 2004 @ 14:21:

Maar maakt het om een 80 mm koeler een paar cm boven de vlakke kant van een koelblok te hangen?
Dat zal niet veel helpen, het te koelen oppervlakte is klein.

Maar waar zit je nou zo over in, een processor heeft geforceerde koeling, wat maakt het allemaal uit...

• BolkeBeer

BolkeBeer

Dat is mooi.

Topicstarter
Uuh, geen idee. Daarom vraag ik het hier ook. :9

Proud to be vout!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 06:43
Een vriend van mij heeft de voeding tegen zijn proc koeler aanzitten, en heeft helemaal geen enkele casefan in zijn computer. En zijn kast is dicht ;)

Ik zie het probleem niet

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 22:54

cdoens

Peugeot-gek

Ik heb hetzelfde probleem in mijn case.
Mijn voeding trekt lucht weg boven de CPU fan. Wat ik hierop heb verzonnen (sorry geen pics) is om een CD hoesje te verzagen, zodat je een dekseltje maakt die aan 1 kant geen opstaande rand heeft. Die opstaande randjes heb ik over het rooster van de voeding geplaatst, zodat de voeding de lucht boven in de case pas wegtrekt. Er zitten nog andere koelsleuven in me voeding, dus dat is wel snor.

Mijn CPU fan heeft dus geen last van mijn voeding, en de lucht die hij eruit blaast, wordt aan de onderkant vermengd met lucht uit een casefan, en aan de bovenkant verdwijnt het, via de CD hoes, via de voeding naar buiten...

Er zit nu 1 cm ruimte tussen CPU fan en voeding, gemod met CDhoes.

Als je perse foto's wilt hebben, dan moet je dat hier even neerzetten. Dan schroef ik mijn kast open, en zet ik mijn webcam erop :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• BolkeBeer

BolkeBeer

Dat is mooi.

Topicstarter
Cdoens, foto's niet nodig. Ik probeer eerst wel ff met de voeding erboven, en als dat niet werkt (dus als de temp omhoog schiet :P), zal ik wel ff wat proberen.

Proud to be vout!

Pagina: 1