Toon posts:

aux ingang splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 587 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik heb een vraag: ik heb hier thuis een dvd speler en een xbox en daarvan heb ik me dvd speler op me stereo setje aangesloten via aux voor wat leuker geluid enzo. Nou kan je je xbox ook aansluiten op die aux maar ik heb maar 1 aux uitgang dus ik vroeg me af of je op 1 of andere manier van 1 aux uitgang er 2 kan maken. Zodat ik me xbox en me DvD speler op 1 aux kan aansluiten
bedankt Daaf

Verwijderd

Kan wel hoor, maar niet met zo'n simpel Y-Splittertje als voor de uitgang (edit: misschien werkt het wel, echter moet je dan zorgen dat maar 1 apparaat input aan je aux ingang geeft),
je zal altijd moeten kiezen wie de input op je aux ingang verzorgt.

Conrad (www.conrad.nl) heeft altijd veel van dit soort zaken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je? je hebt dan een y splitter en daar kan je dan 2 apparaten op aansluiten en dan zet je de een aan en de aux op je stereo en klaar hij doet ut? of niet?
bedankt

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
Ga eens naar www.conrad.nl en zoek eens op dit product nummer: 350288 - 8B

Volgens mij is dit wat jij nodig hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 13:57:
hoe bedoel je? je hebt dan een y splitter en daar kan je dan 2 apparaten op aansluiten en dan zet je de een aan en de aux op je stereo en klaar hij doet ut? of niet?
bedankt
Ja, maar ik denk (nooit geprobeerd) werkt voor ingang, zitten misschien wel 'filters' in ofzo. Weet ook niet of het wel raadzaam is ivm met beschadigingen aan je AUX ingang.

Je kan beter ff bij Conrad kijken voor een specifieke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 07 juni 2004 @ 14:02:
Ga eens naar www.conrad.nl en zoek eens op dit product nummer: 350288 - 8B

Volgens mij is dit wat jij nodig hebt.
ja perfect dat is ut!!
Hartstikke bedankt

Verwijderd

of: 350046 - 8B

Verwijderd

Ik weet niet waar je woont, maar die dingen hebben ze bij elke elektronicazaak voor +/- 2 euro. Hoef je niet eens moeilijk te doen met verzendkosten e.d. van de Conrad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:14:
Ik weet niet waar je woont, maar die dingen hebben ze bij elke elektronicazaak voor +/- 2 euro. Hoef je niet eens moeilijk te doen met verzendkosten e.d. van de Conrad.
dat splittertje?

Verwijderd

Of je gaat zelf lekker solderen plus van beide via een diode naar de plus van de stereo en de minnen gewoon aan elkaar knopen.

Verwijderd

Oh nee, die niet. Daar zit nog een schakelknop op. Die zitten idd ook zo rond die koers. Ergens tussen de 10 en de 15 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 14:21:
Of je gaat zelf lekker solderen plus van beide via een diode naar de plus van de stereo en de minnen gewoon aan elkaar knopen.
Onmogelijk, een audiosignaal is AC en geen DC. Gebruik dan op zijn minst een weerstandnetwerkje.

Zet een selectorschakelaar ertussen, elke audiozaak moet dat wel in het assortiment hebben - bovendien heb je dan geen problemen met oversturing, mixing en dat je signaal van de ene naar de andere uitvoerapparaat gaan lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 15:57:
[...]

Onmogelijk, een audiosignaal is AC en geen DC. Gebruik dan op zijn minst een weerstandnetwerkje.

Zet een selectorschakelaar ertussen, elke audiozaak moet dat wel in het assortiment hebben - bovendien heb je dan geen problemen met oversturing, mixing en dat je spanning van de ene naar de andere uitvoerapparaat gaan lopen.
Oja ff vergeten. Dan wordt hij wat lastiger.

Kun je nog wel zelf gaan solderen; relaisschakeling die schakeld als er signaal is op een aansluiting. Dan kun je gewoon de DVD aanzetten en de xbox uit, schakelt hij automatisch over.

Verwijderd

search: audio ingang splitter
- Audio kabel splitten
- [rml][ Audio] 1 kanaal splitten met regelaar[/rml]
- Audio splitter met schakelaar in baybus
- DIY Audio input switch
- dvd+pc naar line-in
Google: audio splitter adapter / Google: audio selector

Kortom, maak gebruik van de naslagwerken (search, Google en winkel) en let erop dat je voortaan post in het juiste subforum (in dit geval AV). Geef dan ook aan wat je zelf hebt geprobeert en waar het precies manco loopt. Zie ook de forumFaq voor wat wij verwachten op GoT

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 16:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.