Toon posts:

Afmeldende Windows XP prof

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer die bij het opstarten netjes in Windows XP komt, maar eerst geen icoontjes meer weergeeft op het bureaublad. Na een klein minutje wordt de gebruiker afgemeld.
Het maakt niet uit welk account, ze hebben het allemaal, en ook in veilige modus wilt het niet baten om het op te lossen.

Wie kan mij helpen?

• Asperientje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03-2015
meestal is dit een driver/programma wat een fout veroorzaakt, waardoor windows automatisch na een minuut of 1 a 2 wordt afgesloten. dit zit nl standaard in windows ingebouwd

je zou dus even moeten kijken welke dingen je als laatste geïnstalleerd hebt...

Everything's got a meaning

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Legale windows? Geregistreerd?

Verwijderd

Weet je ook sinds wanneer dit probleem zich voordoet? Je zou dan nl. een system restore kunnen uitvoeren, dat doet vaak wonderen :) Doe dit echter alleen als je al een aantal andere opties geprobeerd hebt(zoals het opnieuw installeren van drivers) aangezien zo'n system restore niet altijd even vlekkeloos verloopt....

Verwijderd

Hoi,

Giotto, wordt de gebruiker afgemeld, en kom je dus weer op het inlogscherm terecht?
Of start de PC opnieuw op? Dat is waar Asperientje op doelt denk ik, i.p.v. het bekende BSOD (blauwe scherm) start je PC opnieuw op bij een crash.

Mark.

• krflyer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11-2024
@IEEE1394:

Een BSOD herken je zo, dus dat heet geen netjes afmelden. Dat heet gewoon een crash :)

@Giotto:

Als je disk waarop je pagefile staat, niet beschikbaar is (bijv voeding niet zwaar genoeg, dan hoor je hem stoppen en starten) zal je een "nette shutdown" krijgen. Het begint met een melding op scherm dat het systeem wordt afgesloten binnen 60 seconden.

Kijk ook effe in je eventlog: run: eventvwr. Daarin moeten dit soort zaken gemeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door krflyer op 07-06-2004 14:22 ]

Pagina: 1