Inspire 5500 en geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Ik ben van plan een Creative Inspire 5.1 5500 set te kopen, en nu wilde ik er natuurlijk ook een goede geluidskaart bij hebben. Deze set wordt geleverd met een decoder kastje.

Ik heb dus even rond zitten kijken, en ik wilde natuurlijk het beste uit die set halen.
Maar nu zag ik een aantal kaarten en ik weet echt niet welke ik moet kiezen.

Moet ik kiezen voor een kaart MET een digitale uitgang, en zoja moet die uitgang optisch zijn, of mag dat ook coax zijn?

Op de site bij Creative staat niet welke kaart aanbevolen wordt namelijk.

De Audigy 2 ZS is 89 euro, opzich een mooie kaart met optische digital out, maar dat is voor 7.1 geluid. Dus ik dacht, betaal ik daar dalijk niet meer voor? Of is het voor deze set noodzakelijk (voor de decoder, dts, digitaal geluid?) een optische digital out te hebben? Of mag het ook coax zijn? (Voor de beste kwaliteit he!).

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer met al die geluidskaarten.

Hoop dat iemand me kan helpen voor het vinden van de juiste kaart. Bedankt.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Coax aansluiting is net zo goed als optisch. Moet je wel een goeie coax kabel kopen die speciaal geschikt is voor geluid, niet zelf 1tje in elkaar prutsen. Dus koop een 5.1 geluidskaart met coaxale uitgang, dat is goed genoeg. En een 7.1 geluidskaart kan je ook gewoon heel goed 5.1 geluid laten afspelen.

Met een digitale coax aansluiting zou jij gewoon heel goed af zijn. Het is wel belangrijk dat het digitaal is, anders heb je nix aan de decoder van de set.

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 07-06-2004 13:15 ]

• Ad Hox
Dankje! Een coax aansluiten is dus voldoende. Waar dient die optische digitale out dan voor bij sommige kaarten, is dat voor wat meer professionele boxen?

De coax kabel wordt toch vast wel geleverd bij de set, of moet je die zelf nog aanschaffen?

Edit: Deze zou dus net zo goed kunnen als zijn duurde Audigy 2 ZS van 89 euro kunnen worden gebruikt?

[ Voor 26% gewijzigd door Ad Hox op 07-06-2004 13:34 ]

• Ad Hox
Kickje?

• Hann1BaL

Hann1BaL

Dat weet ik niet of de coax erbij geleverd zit.

Die kaart die in de link staat beschikt volgens mij alleen over analoge uitgangen en niet over digitale. Dus ik denk dat dat niks is voor je.

Optische uitgangen dienen vaak niet voor duurdere boxen, maar meer voor het aansluiten op (vaak wat duurdere) versterkers.

Ik gebruik zelf gewoon een coax kabel van hoogwaardige kwaliteit.

Maar met jouw boxenset is het dus niet verstandig die ES versie te kopen. Ik vind dat zonde van je boxenset. Investeer in een iets duurdere geluidskaart, zodat je optimaal kan genieten van je geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door Hann1BaL op 11-06-2004 10:04 ]

• Ad Hox
Bedankt, ik zal dan inderdaad voor die duurde 2 ZS gaan. Vind het ook zonde als ik het beste er niet uit haal. Die 2 ZS heeft geen digitale ingang, maar een S/PDIF (optisch) uitgang.

Verder:
Aantal aansluitingen: Line-In (analoog): 1
Line-Out (analoog): 3
Microfoon: 1

Externe aansluitingen: 3x Line out, FireWire, digitale uitgang, line-in, mic in

Ik hoop gewoon dat als ik voor 250,- aan geluid uitgeef (boxen 166, kaart 90) dat ik én zeer goed geluid heb, én het meteen kan aansluiten. En dat ik niet alsnog eens een kabeltje moet kopen (vermeen dat hier ergens gelezen te hebben).

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ad Hox schreef op 11 juni 2004 @ 10:16:
Bedankt, ik zal dan inderdaad voor die duurde 2 ZS gaan. Vind het ook zonde als ik het beste er niet uit haal. Die 2 ZS heeft geen digitale ingang, maar een S/PDIF (optisch) uitgang.

Verder:
Aantal aansluitingen: Line-In (analoog): 1
Line-Out (analoog): 3
Microfoon: 1

Externe aansluitingen: 3x Line out, FireWire, digitale uitgang, line-in, mic in

Ik hoop gewoon dat als ik voor 250,- aan geluid uitgeef (boxen 166, kaart 90) dat ik én zeer goed geluid heb, én het meteen kan aansluiten. En dat ik niet alsnog eens een kabeltje moet kopen (vermeen dat hier ergens gelezen te hebben).
Jij hebt toch ook geen digitale INGANG nodig? en S/PDIF is een digitale uitgang. Die kan je gebruiken voor je speakerset.

Ik vind ook dat dat kabeltje er makkelijk bij kan zitten, maar ja, als fabrikanten daar anders over denken.

Veel plezier met je geluid..

• Ad Hox
Conclusie: kabeltje zit er niet bij? Dat is jammer :) Naja dan schaf ik die ook wel aan, die paar euro extra kan er ook wel weer vanaf :O

Dankje Hannibal!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:46
Bij die speakerset wordt zowel een coax-kabel als optische kabel meegeleverd.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik zei niet dat het kabeltje er niet bij zou zitten. Alleen weet je het niet, maar op internet is vast te vinden of ie er wel of niet bijzit.

Blijkbaar zit ie er wel bij, dus die paar euro's kan je in je zak houden :D

Btw, die kabels kunnen ook gewoon 40 euro kosten hoor. Heb je wel een kabel met gouden connectors voor de beste geluidsoverdracht, maar het hoeven dus geen paar euro te zijn

(mijn kabel was dus 40 euro, anderhalve meter :D)
Pagina: 1