[canal+]decoder zorgt voor storing in het signaal?

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:02
Is het mogelijk dat een canal+ decoder, die nog nooit problemen gegeven heeft, na installatie van een tv-tunerkaart storing geeft op het tvsignaal?
Ik heb nl. net een tv-kaart geinstalleerd, de frequenties opgezocht via casema.nl en alle zenders geinstalleerd. Maar het beeld is echt vreselijk slecht. (hij vond met de autoscan 1 zender... Canal +)

Het lijkt mij gewoon een probleem dat de versterker van het signaal niet sterk genoeg is, maar bij de huurvereniging zeggen ze dat het aan de Canal+-decoder ligt. Dat lijkt mij bull aangezien zo'n decoder alleen de scrambling van de zender afhaalt. Dat heeft dus niks te maken met de sterkte van het signaal. Maar ik moet het dus eerst even testen, voordat ze een nieuwe versterker komen plaatsen :S ...

Verwijderd

Is de PC geaard én een scheidingsfilter aanwezig op de coaxhoofdaansluiting?

Verwijderd

Ik leidt hieruit af dat je pc op de decoder is aangesloten en dat er slechts één zender, al dan niet slecht, zichtbaar is.

Ik denk niet dat de decoder het probleem is eerlijk gezegd. Ik neem aan dat het beeld op de TV verder wel normaal is...Dan moet het probleem om zijn minst in de buurt van je kaart liggen. Trouwens...je hebt de decoderuitgang aan je tvkaart gezet, maar je vindt het raar dat je maar één zender krijgt? Volgens mij geeft de decoder nl. één zender weer en als je iets ander wilt zien zul je toch echt aan de decoder moeten wisselen van kanaal.

Je hebt immers niet het kabeltvsignaal, maar het decodersignaal op je pc. Wil je normale zenderkeuze op je tvkaart hebben, zul je vanaf een splitter op je video of tv ofzo naar je pc moeten doorlussen...

Probeer eens wat meer instellingen van je tvkaart uit...welke kaart is het trouwens? Als het een Hauppauge is, kan ik je misschien wel verder helpen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 03:00 ]

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Het probleem wat je omschrijft klinkt echt als een rotte kabel/verbindingspunt/versterker/splitter. Weet je zeker dat je goed beeld hebt op de TV dmv dezelfde kabel?

Ik geloof dat zo'n decoder via de SCART loopt (met COAX in serie, videorecorder principe)), dus je zou bij het normale COAX signaal geen last van dit apparaat moeten hebben.

Heb zelf met 2 hauppages het een en ander gehad aan problemen, zowieso werkt de autoscan functie vaak half, en vind deze alleen de zenders met heel goed signaal, als je een klein beetje ruis hebt, heb je al kans dat deze worden overgeslagen door het programma. Als je alle kanalen handmatig instel, zul je de zenders goed kunnen zien.

Heb je echter (veel) ruis, dan zou je het beste toch de bekabeling beter bekijken, probeer het ook zonder decoder om dit uit te sluiten.

BF2 stats Systemen