Toon posts:

[Magix] schokkend beeld na branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het branden van de videobeelden (MPEG2) op dvd, krijg ik als resultaat: schokkende beelden. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen dmv instellingen van de encoder?

Ik gebruik Magix 2.0 om mijn videobeelden te bewerken en te branden.

Verwijderd

wat voor soort dvd heb je gebruikt om hem op te branden?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hm ik heb hetzelfde probleem als ik een divx filmpje omzet naar dvd met verschillende programma's, het probleem blijft bij het afspelen van de dvd op een standalone speler :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
DVD+RW merk: platinum op 4x

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 12:33:
DVD+RW merk: platinum op 4x
hmmm... zal denk ik dan niet aan de dvd zelf liggen maar probeer is een ander filmpje te branden op dezelfde soort dvd. Als het dan weer schokt (en daar voor niet op je pc :+ ) dan weet je dat het of: aan het branden ligt. of: aan de dvd

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het ergens in de instelling van het omzetten van het geimporteerde bestand naar het branden op DVD moet zitten.

er zit in het "brand" menu een gedeelte "encoder"
klik je hierop, kun je een gamma aan keuzes maken om je DVD te branden.
hierin zit ook een instelling voor de schokkende beelden, horizontaal en verticaal

echter om de juiste instelling te verkrijgen moet je proberen.

een stukje branden op een RW duurt ongeveer een half uur, dus je begrijpt dat 4 x uitproberen je een avond achter je computer wachten kost.

Wie kan mij helpen aan de juiste instellingen ??

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:04
Kijk eens naar de framerate (het aantal beelden per seconde) van het origineel, dit moet overeen komen met de bij dvd toegestane. Met 25 fps zit je zeker goed (Pal), Ntsc is anders.

Op www.sectie.be staat onder DivX>dvd het een en ander aangaande framerate.

De bitrate van audio en video is aan een maximum gebonden voor dvd, misschien ga je hier voor een van beiden overheen.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 10:59

Xymox

Determinism rulez !

Het probleem dat je beschrijft heeft in de meeste gevallen te maken met een verkeerde field order van de video.
Je moet zoeken naar de setting "field order" (of een andere benaming bv line offset) waar je OF Field A/B OF Upper/Lower OF TOP/BOTTOM kan kiezen.

Als er zo'n setting is, wijzig die instelling dan (dus bijv. van Field A naar Field B ).

Kan je het niet instellen binnen Magix, dan is de beste oplossing je video door een speciale MPEG2 encoder om te zetten. Ik raad aan TMPGenc of Cinemacraft.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1