2 Wireless AP's

Pagina: 1
Acties:

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
ik heb een 3Com® OfficeConnect® Wireless 11g (54MBit) Access Point 3CRWE454G72 (http://www.3com.com/prod/...=features&sku=3CRWE454G72)

nu is het bereik aan de 1 kant van het huis goed en de andere kant van het huis niet zo super als ik er nou nog 1 zo'n AP bij koop en het zelfde SSID opgeef
in de configuratie van de apparaten dan moet dat toch gewoon werken ?
dat hij over gaat van de 1e naar de andere , dus waar je het dichtste bij in de buurt ben ? wat er dus ook gebeurd met je GSM dan ga je ook van de 1e gsm naar de andere gsm mast.........?

ik heb gezocht met de zoek functie maar krijg met alles wat ik in typ :

No results found (0 hits).

BarryMel

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03
0 hits krijg ik de laatste tijd ook wel vaker.
Volgens mij moet het gewoon kunnen. Beiden AP's krijgen een eigen IP, waarschijnlijk een eigen channel, en hetzelfde SSID. :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

-ScuL- schreef op 07 juni 2004 @ 12:06:
0 hits krijg ik de laatste tijd ook wel vaker.
Volgens mij moet het gewoon kunnen. Beiden AP's krijgen een eigen IP, waarschijnlijk een eigen channel, en hetzelfde SSID. :)
Hier op het instituut hebben we ook zo'n setup. Meerdere AP's, meerdere channels 1 SSID.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[off-topic]
Dat de search niet werkt ligt waarschijnlijk aan het hoofdlettergebruik. Je moet je search-query voorlopig zonder hoofdletters typen. Zie ook: Search geeft geen resultaten?
[/off-topic]

Verwijderd

Volgens mij heet dit 'roaming' :) Roaming is bijvoorbeeld dat je met je gsm in de trein zit te bellen, en dat je zonder communicatiestoring (!) van de ene gsmmast naar de andere verbindt.
Dat helpt enorm bij het zoeken.

Je kan sommige AP's in repeating mode zetten.

Maar, hoe is je config? Je hebt nu 1 AP? En je wilt dekking hebben met een mobiel apparaat? Of gaat het om een netwerkverbinding zonder kabel?
In het laatste geval kan je beter een AP kopen en die in AP-client mode zetten! Dan kan je hem met een crosscable weer op een netwerkkaart zetten, of op een switch.

Als je gaat repeaten dan halveer je wel de snelheid van de verbinding via dat AP.

Of ga je dat 2e AP een eigen UTP verbinding geven op je bedrade netwerk? In dat geval kan je volgens mij gewoon de zogenaamde Wireless brigde point to Multipoint gebruiken. Je kan in .pdf's veel vinden over de mogelijkheden van je hardware :)

• barrymel
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 12:32:
Volgens mij heet dit 'roaming' :) Roaming is bijvoorbeeld dat je met je gsm in de trein zit te bellen, en dat je zonder communicatiestoring (!) van de ene gsmmast naar de andere verbindt.
Dat helpt enorm bij het zoeken.

Je kan sommige AP's in repeating mode zetten.

Maar, hoe is je config? Je hebt nu 1 AP? En je wilt dekking hebben met een mobiel apparaat? Of gaat het om een netwerkverbinding zonder kabel?
In het laatste geval kan je beter een AP kopen en die in AP-client mode zetten! Dan kan je hem met een crosscable weer op een netwerkkaart zetten, of op een switch.

Als je gaat repeaten dan halveer je wel de snelheid van de verbinding via dat AP.

Of ga je dat 2e AP een eigen UTP verbinding geven op je bedrade netwerk? In dat geval kan je volgens mij gewoon de zogenaamde Wireless brigde point to Multipoint gebruiken. Je kan in .pdf's veel vinden over de mogelijkheden van je hardware :)
ik heb een server met daar aan een switch waar dus zo'n ap zit en nog 2 pc's
ik heb 2 laptop's 54 mbit wireless en 1 pc op zolder met 11 mbit wireless

de 11 mbit pc boven heeft een slecht ontvangst en de laptop's als je aan de voorkant van het huis zit dat is ook slecht, dus vandaar dat ik dacht ik prik in de switch nog zo'n AP en die zet ik aan de andere kant van het huis......

BarryMel

• barrymel
nou ik heb de 2e AP binnen, ze werken netjes naast elkaar, ze hebben beiden het zelfde SSID en dat Roaming werkt goed :) heb nu een veel betere verbinding aan de voorkant van het huis en ook de pc op zolder geeft nu een perfecte verbinding, die was mestal redelijk tot goed en nu perfect :)

BarryMel

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

barrymel schreef op 09 juni 2004 @ 18:51:
nou ik heb de 2e AP binnen, ze werken netjes naast elkaar, ze hebben beiden het zelfde SSID en dat Roaming werkt goed :) heb nu een veel betere verbinding aan de voorkant van het huis en ook de pc op zolder geeft nu een perfecte verbinding, die was mestal redelijk tot goed en nu perfect :)
en die roaming is ook seamless? als in: als je van dicht bij het ene naar dichtbij het andere loopt dan schakelt ie over zonder dat je internet verbinding eventjes weg is??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• barrymel
Orion84 schreef op 09 juni 2004 @ 19:55:
[...]

en die roaming is ook seamless? als in: als je van dicht bij het ene naar dichtbij het andere loopt dan schakelt ie over zonder dat je internet verbinding eventjes weg is??
dat zal ik nog is uitproberen :-) doe ik van de week wel, geen zin om nu met de laptop door de straat te lopen nu :-)

BarryMel

Pagina: 1