Ik heb thuis een netwerkje waar ik bestanden op deel. Pas geleden heb ik me ook aangemeld in een domein om netwerkschijven van mijn werk vanuit huis te kunnen benaderen. Dit heeft tot gevolg dat ons thuisnetwerkje (workgroup) nu ook in lijst staat onder 'Microsoft Windows Network' samen met alle andere netwerkjes in dat domein.
Ik heb wel de permissions ingesteld voor onze gedeelde bestanden, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om er voor te zorgen dat uberhaupt niemand ons netwerkje via het iccoontje in de lijst kan openen. Mensen kunnen niet in onze bestanden, maar ik zou het fijn vinden als ze het netwerkje niet eens konden openen, en dus de computers er in niet zien en de bestanden.
Kan dit door middel van een wachtwoord, en zo ja: HOE?
Ik heb wel de permissions ingesteld voor onze gedeelde bestanden, maar ik vroeg me af of het ook mogelijk is om er voor te zorgen dat uberhaupt niemand ons netwerkje via het iccoontje in de lijst kan openen. Mensen kunnen niet in onze bestanden, maar ik zou het fijn vinden als ze het netwerkje niet eens konden openen, en dus de computers er in niet zien en de bestanden.
Kan dit door middel van een wachtwoord, en zo ja: HOE?