[AOpen H340A]Welke cooling voor P4 2.8HT?

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:39

evol

hello world

Topicstarter
Heb hier wat AOpen H340A's staan, met daarin een Gigabyte matx bord en daarop een p4 2.8ghz ht. Cooling is een probleem! Standaard intel koeler gaat op hoog toerental draaien om het nog enigzins koel te houden. Hierdoor wordt het geluidsniveau te hoog.
Heeft iemand een dergelijke setup met een acceptabel geluidsniveau? Welke cooler dan, aangezien het nogal krap is in een dergelijk kastje?

Move along people. Nothing to see here.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe heb je de airflow geregeld dan? Genoeg intake en outtakes? Kabels in de weg?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wat is het voor CPU, een Northwood of een Prescott?

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb in mijn PC over de intel cooler een transparantje gedaan. Je knipt in een vel een gat dat precies zo groot is als de omtrek van de cooler en laat eromheen zo veel mogelijk oppervlak zitten. Op die manier wordt voorkomen dat de koeler zijn eigen warme lucht direct weer opzuigt. Het scheelt bij mij wel wat in de toeren en dus ook in het lawaai.

Dit truukje heb ik uitgehaald op een dual PIII, maar bij jou kan het vast ook. Misschien kun je zelfs met wat kreatief vouwwerk een duct maken die de lucht naar een outlet dirigeert of een intake die de koude lucht via een gat in de kast (evt zo'n ventilatierooster achterin je case) naar binnen zuigt.

Als je een zware kwaliteit neemt blijft hij lekker in vorm na het vouwen.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Hoeveel ruimte heb je nog boven je fan ? Want ik kan wel roepen dat je een Arctic Cooling Super Silent 4 Pro moet kopen...maar als ie niet past heb je er ook niks aan ;)

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:39

evol

hello world

Topicstarter
Aanvullende informatie:
het gaat om een Intel P4 2.8Ghz HT met 1MB cache. Koeling is momenteel verzorgd door de boxed cooler. Standaard koelpasta dus ook. Op een halve tot 1 centimeter van de koeler zit de kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/images/housing/products/h340%20series01.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/images/housing/products/h340%20series02.gif

Mooie plaatjes, maar werkt niet zo als de kap dicht zit blijkbaar.
Zonder kap: cpu temp 46 graden, toerental cpufan 2600rpm
Met kap: cpu temp 57 graden, toerental cpufan 5300rpm

Dit is niet bij 1 machine zo, maar bij meerdere. Dat de cpu of de fan verkeerd zitten lijkt mij uitgesloten. Iemand nog een idee?

Move along people. Nothing to see here.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Uit ervaring weet ik dat die voeding ook een enorme herrie maakt en heeeeeeel veeeeeel warmte afgeeft :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Het probleem zit hem gewoon in je cpu, je hebt een P4 prescott, die worden enorm heet en daarom zal je intel koeler zo hard gaan koelen. Wat je zult moeten doen om dit te verhelpen is een nieuwe koeler aanschaffen. 1 die zo groot mogelijk is, maar dat zul je wel even uit moeten zoeken ivm de case.
Pagina: 1