Philips Expanium

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:53
Hallo,

Vriend van me wil een Expanium kopen. Heeft iemand zo'n ding? Goede of slechte ervaringen mee? Voor de rest, hij wil GEEN Lenoxx, dus daar hoeven jullie niet mee aan te komen...>:), die ziet er te el cheapo uit...:P

Iemand?

Martijn

P.S. Ik kon geen reviews van dat ding vinden, mocht iemand er een weten, graag ff melden dan...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Een vriend van me heeft er een en hij bevalt uitstekend. Goed ding. Volgens mij staat er een review op mp3.com onder hardware.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:52
Ook een vriend van mij heeft dat ding:

geeft vrij goed geluid, maar vreet batterijen
hij zoekt vrij lang per nummer (en dat wordt nog erger als je de shuffle hebt aanstaan) en het inladen van een CD duurt ook nogal ff.

'k raad je wel aan om andere oordopjes (met dataingang natuurlijk, anders werkt de ab niet) te kopen, want die dingen die erbij zitten zijn echt :r

De ESP is bij de MP3's uitstekend, pas na 40 seconden begon ie moeilijk te doen, bij audiocd's werkt die ESP absoluut niet, ja voor een paar seconden als je geluk hebt.)

als je nog meer wilt weten hoor ik het wel

(ohja, ik ben niet anti-expanium trouwens, het is een mooi ding, maar met minpunten)

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb er eentje. Inlezen duurt idd vrij lang, maar geluid is goed. Schokgevoeligheid is laag, bij mij istie nog nooit overgeslagen. Leest heel veel MP3-tjes (ook van die brakke Napster dingen enzo) Handige AB. Zeer positief over het apparaat...

• Martijn
Geeft dus goed geluid? En ook hard genoeg? Ik las laatst namelijk in een review dat ze het slecht geluid vonden en dat ie te zacht kon...
Iemand?

Thx,

Martijn

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 12:37 schreef Martijn het volgende:te zacht
als je het over het geluidsniveau van walkman ed hebt, dan bestaat 'te zacht' niet, te hard daarentegen wel... (8>

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Ik heb zelf de expanium een tijdje.

>'k raad je wel aan om andere oordopjes (met >dataingang natuurlijk, anders werkt de ab >niet) te kopen, want die dingen die erbij >zitten zijn echt
De oordopjes zijn idd niet zo goed, en vooral
erg lelijk. Je hebt echter geen oordopjes met "dataingang" nodig, want de AB zit gewoon tussen de exp en de koptelefoon.
Op de AB kun je elke normale koptelefoon
aansluiten.

>Geeft dus goed geluid? En ook hard genoeg? >Ik las laatst namelijk in een review dat ze >het slecht geluid vonden en dat ie te zacht >kon...
geluidskwaliteit is m.i. prima.
Het volume had echter idd wel iets meer gekund, vooral bij sommige zachte nummers.
Maar in de praktijk heb ik er geen problemen mee.

>maar vreet batterijen
klopt, maar dat heb ik er wel voor over

>Leest heel veel MP3-tjes
Ik heb tot nu toe maar 1 MP3tje gehad die de exp niet kon lezen. Dat was een vage napster file.

verder:
tussen elk nummer eventjes stilte en geen
fast forward rewind (in MP3-mode) dus voor
live opnamen minder geschikt.

over het algemeen ben ik erg tevreden met de expanium.

• Martijn
En hij slaat nooit over? Het is nu een beetje moeilijke tijd, volgende week komt Lenoxx met de nieuwe versie van de MP786, die schijnt ook wel goed te zijn... Het is zo moeilijk...:) Wachten of nu de Expanium kopen...?

Verwijderd

Ik heb hem ook, is echt cool ding, alleen enige nadeel is dat hij de naam van de artiest en nummer enzo niet weergeeft, maar voor de rest is het een superding!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Op zondag 23 december 2001 23:45 schreef loekie2002 het volgende:
alleen enige nadeel is dat hij de naam van de artiest en nummer enzo niet weergeeft,
Alsof je dat gaat bekijken als je hem in je binnenzak hebt zitten ;)

Ik heb hem ook, de eerste versie dan, er zijn de laatste paar maanden een aantal nieuwe modellen geintroduceerd. Het geluid is inderdaad uitstekend, en ik vind de meegeleverde koptelefoon ook niet echt slecht. Maar ook niet echt goed, ik gebruik zelf ook een ander setje oordopjes. Ik heb overigens nog nooit een MP3 gehad die hij niet afspeelt. En zelfs bij VBR mp3's gaat de tijddisplay niet vreemd doen zoals bij sommige andere spelers wel het geval is.

Die opmerkingen over de batterijduur snap ik trouwens niet, ik speel 7 tot 8 uur op een stel oplaadbare NiMH batterijen, en dat vind ik lang zat.

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

ik heb betere voor dat geld zien voorbij komen, maar hiermee wil ik um niet afkragen, het is een mooi apparaat.

PS : ik ben altijd al tevree geweest over de walk en diskmans van onze grote vriend frits philips

Verwijderd

ja maar dan he is zo BIG!!! :*

Verwijderd

nogal very big :*
Pagina: 1