Ik heb zojuist de oude server (win2000 server) moeten vervangen met een nieuwe server (win2003 SBS). Nu heb ik een probleem met de snelheid van de vpn van de ene lokatie naar de andere lokatie. Het inloggen naar de nieuwe server geeft geen problemen en daar is geen vertraging op te merken. Wanneer ik via deze computer de netwerkshare probeer te bereiken dan duurt het heel lang (40 seconden) voor hij daadwerkelijk op de share zit. Wanneer ik nu bijvoorbeeld een excel bestand wil bekijken duurt dit vanaf het moment dat ik deze computer open tot het moment dat ik daadwerkelijk het excel document voor me heb ongeveer 3 minuten. Het gaat hierbij om een klein excel bestand van ongeveer 50Kb. Dit proces duurde met de oude server nog geen 30 seconden. Het kan niet aan de snelheid liggen van de server want deze is van een Pentium 3 600 met 128MB naar een Pentium 4 2,6Ghz met 512MB gegaan. De snelheid van de verbinding is ook hetzelfde gebleven, namelijk een ADSL lijn van 2Mbit. Op het werkstation (win2000 Pro) is verder ook niks veranderd. Kan iemand mij hier verder mee helpen ?
Ik heb ook gekeken in event viewer, maar daar is niks bijzonders aan te zien. Tevens heb ik vanaf het werkstation een ping gedaan, het gemiddelde was 350 ms, wat ik erg hoog vind.