Probleem met printen op netwerk..

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 12:04
Mensen ik zit hier met een wazig probleem;

Een tijdje terug hebben we hier een nieuwe NT server geinstalleerd (Win2K). Nu hebben sinds kort een paar mensen een nieuwe laptop, en die hebben altijd problemen met printen (Printers zijn geshared op die NT server).
Voorheen konden ze gewoon printen vanaf hun laptop (op de oude server).

De printers heb ik overal opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt niet. Ze krijgen te zien:

'Toegang Geweigerd' of 'Kan geen verbinding maken met ...'.

Als ik bijv. de user/laptop opnieuw aanmeldt op het domein, werkt het SOMS wel weer. Maar dan verder op de dag, weer niet.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

Mensen die op een normale PC werken hebben er overigens geen last van, die kunnen alle printers gebruiken die ze maar willen ?

Verwijderd

en wat is dan het verschil tussen de laptop's en gewone pc's?

• De_Bastaard
Ow, ja sorry heh

Die loggen lokaal in, de gebruikers op normale pc's moeten zich op het domein aanmelden.

Verwijderd

Ja, wat is het verschil ? Verschil in OS of iets dergelijks ??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De_Bastaard schreef op 07 juni 2004 @ 10:55:
Ow, ja sorry heh

Die loggen lokaal in, de gebruikers op normale pc's moeten zich op het domein aanmelden.
Joh :z

Je verwacht dat iemand die NIET van je domain is, zomaar toegang krijgt tot een printer die WEL in je domain hangt ? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Nou dan moet je instellen dat locale gebruikers ook de printers mogen gebruiken.
Moeilijk was ie niet of wel?

• De_Bastaard
Euhm

Kijk

Die users met een normale pc melden zich dus aan op 'HJI'.
De laptop gebruikers melden zich lokaal aan, maar die PC is ook aangemeld op het domein alleen loggen ze lokaal in, vanwege het gebruik van sommige programma's en de snelheid van het netwerk e.d.

Niet denken dat ik achterlijk ben ofzo :(

De laptop mensen hebben verder ook alle rechten, ze zijn Administrators op hun laptop en hebben genoeg rechten op het domein om te mogen printen enz.
De laptop is gewoon aangemeld in het netwerk!
voor de rest is hun wachtwoord e.d. precies hetzelfde als de user id in het domein etc..

[ Voor 15% gewijzigd door De_Bastaard op 07-06-2004 11:09 ]

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23
Euuh, dat je machine lid is van een domain heeft er in feite helemaal niets mee te maken, het feit blijft dat de user GEEN lid is van het domein, en dus ook geen rechten heeft op de printer
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 11:01:
Nou dan moet je instellen dat locale gebruikers ook de printers mogen gebruiken.
Moeilijk was ie niet of wel?
En hoe wou je dat voor elkaar krijgen? Local users zijn per definitie "Lokaal", en kan je dus geen rechten geven op domain resources

[ Voor 49% gewijzigd door Monkeybrains op 07-06-2004 11:27 ]

• De_Bastaard
En waarom werkte het voorheen dan wel ?
Dus, NT4 Server ipv de 2k ?

Daar konden de users gewoon printers gebruiken (En installeren via Domain)...

Verwijderd

Oplossing is wel zo makkelijk, de uses loggen dus niet in op het domein en die mogen dus niet printen.
Er zijn 2 oplossingen voor:
1 Gebruikers die niet op het domein zijn ingelogd toegang geven tot de printers.
2 Gebruikers laten inloggen op het domein.

De makkelijkste oplossing hier is denk ik de gebruikers voor de printers een naam en wachtwoord laten opgeven.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 11:27 ]

• De_Bastaard
Daarnaast vind het raar, dat het dus soms wel en soms niet gaat ?

zoals mijn baas net, kan eerst niet printen en als hij dan bijv. eerst wat print vanaf de AS/400, daarna kan hij wel via de NT wat printen :?
Pagina: 1