Adresboek onder Exchange 2003 OWA

Pagina: 1
Acties:

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Wij hebben hier een SBS2003 server staan. De gebruikers gebruiken OWA voor hun mail. Nou wil het probleem dat je met OWA 2003 de contactsfolder in de public folders niet als adresboek kan gebruiken.

Microsoft stelt doodleuk dat je dan maar een Outlook client moet gaan gebruiken: http://support.microsoft....s;192775&Product=exch2003, wat hier gewoon geen oplossing is.

Zelf zat ik te denken aan een scriptje wat de inhoud van de contactsfolder uit de public folder naar de contactsfolder van de gebruiker kopieerd. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Iemand hier een suggestie of oplossing?

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je kan die contacts ook als custom recipient in de Active Dir opnemen in een aparte OU en die OU delegeren aan diegenen die daar aanpassingen moeten kunnen maken. Dan komen ze gewoon in de global address list.

Mijn iRacing profiel

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
collin schreef op 07 juni 2004 @ 13:51:
Je kan die contacts ook als custom recipient in de Active Dir opnemen in een aparte OU en die OU delegeren aan diegenen die daar aanpassingen moeten kunnen maken. Dan komen ze gewoon in de global address list.
Hmm ja ok, daar had ik inderdaad nog niet aangedacht. Maarrrr, het aanpassen, toevoegen etc. van de contacts word voor de gebruikers dus wel een stuk lastiger gemaakt. Sterker nog, het managen daarvan kan weer niet in Outlook zelf, toch?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

LordMorgoth schreef op 08 juni 2004 @ 11:40:
[...]

Hmm ja ok, daar had ik inderdaad nog niet aangedacht. Maarrrr, het aanpassen, toevoegen etc. van de contacts word voor de gebruikers dus wel een stuk lastiger gemaakt. Sterker nog, het managen daarvan kan weer niet in Outlook zelf, toch?
Nee, daar zou je een leuk MMC'tje voor moeten maken met een ultra dummy taskpad view (werkt erg goed imho), zodat ze het niet fout kunnen doen. Toch ben ik ook wel benieuwd naar een scriptable oplossing daarvan.. scriptjes roeleren namelijk grote tijd :P

Mijn iRacing profiel

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Hmm, ok dan komt de volgende dummy vraag... hoe zorg ik dat ik op een werkstation (win2k) de Active Directory Users & Computers snap-in krijg?

Verwijderd

ga naar de \\server\admin$ of the system32 folder van je server. installeer adminpack.msi.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Yep, ik had het gezien. Allen kan ik nu daar geen 'custom recipients' (uhm contacts heden die geloof ik) aanmaken, alleen maar gewone gebruikers en groepen :(

Pagina: 1