Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compaq monitor met doorgesneden VGA kabel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een aantal compaq 7500 monitoren staan. Bij een inbraak zijn daarvan de VGA kabels doorgesneden. Nu is het niet mogenlijk voor compaq om dat te repareren. Ook kunnen ze geen kabels leveren zodat ik zelf aan de slag kan. Weet iemand of het mogelijk is om er bv een nieuwe stekker aan te zetten? En aan de kabel zitten ronde blokjes, wat zijn dat en zijn die nodig. Alvast bedankt,.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die ronde blokjes zijn waarschijnlijk ferrietkernen en die heb je nodig om storingen van de kabel af te krijgen (zie je bij alle goede monitoren er wel opzitten).

Monitors met afgeknipte kabels
Monitor - VGA kabel losgerukt
monitor kabel kapot, hoe repareren ?
aansluitschema S720 Compag monitor

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart
maar dit is allemaal wel al vaker langsgeweest (ook specifiek compaq monitoren). staat vast wel ergens een schemaatje :)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zoals Terw_Dan al zegt, de ronde blokjes zijn ferrietkernen, die bedoeld zijn om de kabel te ontstoren (voorkomt zowel uitstraling als instraling van magnetische velden). Een VGA-kabel repareren is over het algemeen niet eenvoudig, dat komt omdat de aders voor rood, groen en blauw over het algemeen per stuk afgeschermd zijn.

De overige kabels kun je vaak gewoon als een "draadje" beschouwen en als zodanig repareren (gebruik krimpkous).
Vooral vanwege de beeldkwaliteit kan ik reparatie op deze wijze niet aanraden (vanwege de eerder genoemde set van 3 individueel afgeschermde kabels).
Ik kan me inderdaad voorstellen dat Compaq hier niet aan wil beginnen. Je beste kans is om de kabel aan de binnenzijde van de monitor van de beeldprint los te solderen en een nieuwe eraan te solderen. Maar als zij geen nieuwe kabels willen leveren houdt dat inderdaad ook op. Misschien willen ze je anderzijds tegemoet komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tony Vroon op 07-06-2004 10:12 . Reden: Te laat, nu is Terw_Dan weer aan de beurt ... ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Tony Vroon schreef op 07 juni 2004 @ 10:11:
Maar als zij geen nieuwe kabels willen leveren houdt dat inderdaad ook op. Misschien willen ze je anderzijds tegemoet komen?
Gewoon losse kabel + connectoren kopen kan ook.. En die zijn simpel te verkrijgen bij elektronica-zaken.

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 13:11

r_kluft

Hmmmmmm

Ik heb pas mijn tft scherm laten repareren door servitall.nl.

Ze repareren volgens mij ook afgeknipte kabels maar ze zijn niet echt goedkoop (55 euro).
Zie http://www.servitall.nl/Monitor.htm

Verwijderd

Topicstarter
r_kluft schreef op 07 juni 2004 @ 10:51:

Ze repareren volgens mij ook afgeknipte kabels maar ze zijn niet echt goedkoop (55 euro).
Thanks, daar heb ik iets aan.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 22:28

PnD

like in Pinda ^_^

Denk dat je beter de complete kabel kan vervangen. Die zou je met wat gepruts los moeten kunnen maken bij de monitor.

[ Voor 118% gewijzigd door PnD op 07-06-2004 13:31 ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
offtopic:
Boris120, zit jij soms op Landstede?

[ Voor 10% gewijzigd door Tomaat op 07-06-2004 19:32 ]

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
jajaja! die pinout heb ik :P kope? :D ik zet hem zo ff op internet voor je

got it:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Pin 1 = Rood (dikke ader)
Pin 2 = Groen (dikke ader)
pin 3 = Blauw (dikke ader)
Pin 4 = X
Pin 5 = Zwart (dunne ader)
Pin 6 = Rood Ground (Mantel van Rode ader)
Pin 7 = Groen Ground (Mantel van Groene ader)
Pin 8 = Blauw Ground (Mantel van Bleuwe ader)
Pin 9 = Paars (dunne ader)
Pin 10 = Grijs Ground (Mantel van Grijze dikke draad)
Pin 11 = X
Pin 12 = Oranje (dunne ader)
Pin 13 = Grijze (Dikke draad)
Pin 14 = Geel (dunne draad)
Pin 15 = Wit (dunne draad)

X = Leeg (geen draad)

[ Voor 79% gewijzigd door Xevox op 07-06-2004 20:43 ]

BramBoterham

Verwijderd

Topicstarter
Tomaat schreef op 07 juni 2004 @ 19:31:
offtopic:
Boris120, zit jij soms op Landstede?
Nee.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
eh... ze hebben die monitoren laten staan? Of ben je zelf aan deze monitoren gekomen via een inbraak? :)

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 22:28

PnD

like in Pinda ^_^

hahaha teringdroog

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 20:35

Super_ik

haklust!

Sneak[3G] schreef op 08 juni 2004 @ 11:33:
eh... ze hebben die monitoren laten staan? Of ben je zelf aan deze monitoren gekomen via een inbraak? :)
bij inbraak nemen ze meestal alleen de systeem kast mee
om t zo snel mogelijk te doen knippen ze ALLE kabels door, muis tobo netwerk vga, usb, alles gewoon.

t liefst nog met een grote kniptang dat t in 1 keer kan

[ Voor 8% gewijzigd door Super_ik op 08-06-2004 11:36 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
r_kluft schreef op 07 juni 2004 @ 10:51:

Is het niet goedkoper om gewoon nieuwe te kopen? Dat zal toch wel door de verzekering betaald worden?
Pagina: 1